پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

فراخوانی مردم به تظاهرات در خیابان

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 225603
وزیر كشور لبنان با تاكید بر اینكه سیاستمداران لبنانی باید به دعوت رییس جمهوری در خصوص گفت و گوهای آشتی ملی پاسخ مثبت دهند، گفت: من از مردم لبنان می خواهم كه بدون ایجاد آشوب و راهبندان، اقدام به تظاهرات كرده و بر سیاستمداران فشار آورده تا در گفت وگوهای آشتی ملی حضور یابند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، پس از گذشت 10 روز از درگیری و جنجال در لبنان، رییس جمهوری این كشور، تمامی گروه ها و جریان های سیاسی كشورش را مجددا بر سر میز گفت و گوهای ملی فرا خواند، امری كه با پاسخ مثبت حزب الله و هم پیمانانش مواجه شد اما 14 مارسی ها، اظهار نظرهای ضد و نقیضی در این باره انجام دادند.

در همین راستا 'مروان شربل' وزیر كشور لبنان روز دوشنبه در گفت و گو با رسانه ها با تاكید بر اینكه تنها گفت و گوهای داخلی در قصر ریاست جمهوری است كه لبنان را از خطرات پیش رو محافظت می كند، ادامه داد: نشستن بر سر میز گفت و گوی آشتی ملی به منظور رسیدن به تفاهم بر سر دولت و دستیابی به استراتژی امنیتی است چرا كه هم اكنون لبنان در شرایط بسیار خطرناكی در منطقه قرار دارد.

وزیر كشور لبنان افزود: در هر دو حالت باقی ماندن و یا ضعف نظام سوریه، ما مشكلات بسیار سختی پیش رو خواهیم داشت و این مشكلات تنها با گفت و گوهای ملی میان تمامی گروه ها و جریان های لبنانی قابل حل خواهد بود.

وی در خصوص مساله ربوده شدگان لبنانی در سوریه نیز گفت: این موضوع كاملا رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته و دولت لبنان با رایزنی های سری كه در حال انجام است، سعی در برون رفت از این بحران دارد.

شربل افزود: این افراد در منطقه ای حضور دارند كه تحت تسلط هیچ یك از دو كشور سوریه و تركیه نیست.

وی با تاكید بر اینكه برخی اظهار نظرها در رسانه های مختلف، به مخصوص مصاحبه با خانواده های ربوده شدگان، بر روند رایزنی با ربایندگان تاثیر منفی دارد، افزود: ما از رسانه ها می خواهیم كه در این خصوص سخن خاصی به میان نیاورند تا در سریع ترین زمان این افراد آزاد شوند.

یك گروه مسلح تروریستی سه شنبه گذشته در منطقه حلب سوریه، با هجوم به یك خودرو جمعی ، زایران لبنانی كه از زیارت امام رضا(ع) در ایران به صورت زمینی در حال بازگشت به لبنان بودند، 12 نفر از این زایران را ربودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *