پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
خریداران مسکن: فروشنده‌ها توهم زده‌اند

قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران/ جدول

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 225560
معضلی که در بازار فعلی خرید و فروش واحدهای مسکونی شرق تهران روی داده، توهم فروشنده‌ها است، زیرا قیمت‌ها به اندازه‌ای کاذب است که متقاضیان به این باور رسیده‌اند که فروشنده‌ها نسبت به شرایط واقعی بازار دچار توهم شده‌اند.
به گزارش جهان قیمت‌های پیشنهادی در بازار خرید و فروش مسکن در هفته جاری تا به امروز بدون نوسان سپری شده است اما تعداد خریداران حاضر در بازار معاملات با تعداد فروشنده‌هایی که آمادگی خود را برای فروش واحدشان اعلام کرده‌اند برابر نیست؛ زیرا فروشنده‌ها اگرچه این روزها نرخ‌های توهمی و کذایی به متقاضیان اعلام می‌کنند اما به نقل از مشاوران املاک همچنان آنها به قیمت‌های تعیین شده از سوی خود تردید دارند که مبادا ارزش واحدشان را ارزان اعلام کرده باشند.

فروشنده‌ها از ترس ارزانی، قیمت را بالا می‌برند

در شرایط فعلی اکثر فروشنده‌ها از ترس اینکه مبادا واحدهای خود را با نرخ‌های کاذب به خریداران بفروشند و بلافاصله در کوتاه ترین زمان دوباره نرخ‌ها بیشتر افزایش پیدا کند، به همین خاطر دچار ضرر شوند، نه تنها تصمیم به فروش ندارند بلکه هر لحظه با کوچک‌ترین رویداد قیمت‌ها را بالاتر از قبل محاسبه می‌کنند
. مشاور املاکی در غرب تهران با اعلام این خبر، عنوان کرد: برخی از متقاضیان در بازار مسکن براین باور بودند که شاید نشست 1+5 تاثیر مثبتی بر بازار مسکن از لحاظ کاهش قیمت بگذارد اما با موکول شدن این جلسه به نشست بعدی، مالکان در انتظار این نشست نمی‌مانند و به قیمت‌گذاری خود به طور غیرواقعی ادامه می‌دهند.

برابری ارزش ملک در شرق و غرب تهران


در منطقه تهرانپارس یکی از فعالان بازار مسکن به «دنیای اقتصاد» خبر داد: طی دو ماه گذشته افزایش قیمت واحدهای مسکونی در شرق تهران به اندازه‌ای چشمگیر بوده که اغلب قیمت‌های پیشنهادی در حوالی تهرانپارس با قیمت‌های اعلام شده در پونک و اشرفی اصفهانی برابری می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: معضلی که در بازار فعلی خرید و فروش واحدهای مسکونی شرق تهران روی داده، توهم فروشنده‌ها است، زیرا قیمت‌ها به اندازه‌ای کاذب است که متقاضیان به این باور رسیده‌اند که فروشنده‌ها نسبت به شرایط واقعی بازار دچار توهم شده‌اند.

اولین نوسان قیمت مسکن بعد از تعطیلات نوروز


یکی از بنگاهداران در حوالی میدان ولیعصر درباره وضعیت چند روز گذشته معاملات مسکن تصریح کرد: در هفته‌جاری مالکان قیمت فروش واحدهای خود را تغییر نداده‌اند و نرخ‌های پیشنهادی همچنان آخرین قیمت‌های اعلام شده در هفته گذشته است.

وی درباره اولین نوسان قیمت مسکن در سال جدید تاکید کرد: اولین باری که نرخ‌های جدید به بازار مسکن ارائه شد به طور دقیق نیمه دوم فروردین ماه بود که البته تا ماه جاری، بارها نرخ‌های پیشنهادی دستخوش تغییرات افزایشی شده است.

این مشاور املاک در ادامه افزود: اکنون تعداد خریداران در بازار چشمگیر است اما معاملات به میزان اندک صورت می‌گیرد؛ چراکه تعداد فروشنده‌ها انگشت شمار است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من چند بار تا پای قولنامه رفتم ولی در لحظه آخر فروشنده ترسید و منصرف شد.