کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در فروشگاه‌های حیوانات خانگی چه می گذرد

8 خرداد 1391 ساعت 6:55


 با دوری جوامع غربی از دین و پاشیده شدن نظام خانواده، امروز شاهد آن هستیم که بسیاری در غرب به زندگی با حیوانات روی آورده اند که این امر خود به معضلی در غرب تبدیل گردیده و ایران نیز از گسترش نگهداری و زندگی با حیوانات در امان نمانده است.

تغییر روند سبک زندگی در ایران در سایه عدم ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی معضلی است که این روزها نماد بیرونی بیشتری پیدا کرده است.

به همین منظور خبرنگار پایگاه 598 در گزارشی به بررسی نحوه ورود و عوامل ترویج زندگی با حیواناتی چون سگ و گربه که بیشتر در خیابان های بالای شهر تهران قابل مشاهده می باشد پرداخته است که با نگاهی عمیق تر به معظل حضور حیواناتی چون سگ و گربه در محافل اجتماعی می توان جامعه ایرانی را از این سبک زندگی پست نجات بخشید.

کلینیک و فروشگاه های بزرک حیوانات خانگی در خیابان های تهران

با راه اندازی و اعطای مجوز فعالیت کلینیک های فروش سگ، گربه، خوکچه هندی و ... از سال 80 هر شهروندی به راحتی فقط با پرداخت هزینه ای می تواند زندگی خود را با یک حیوان خانگی شروع نماید و جدید ترین نژاد سگ و گربه های خانگی را از کشورهای اروپایی خریداری نماید.

خبرنگار ما با مراجعه به یکی از این فروشگاه ها در خیابان شریعتی تهران از قیمت این حیوانات جویا شد که فروشنده بیان داشت: "بسته به نژاد، اندازه و شکل و شمایل آن حیوان قیمت ها تغییر پیدا می کند" به عنوان مثال برای خرید یک سگ خانگی از مبالغی چون چهارصد هزار تومان تا سه میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت گذاری شده بود.

 



خدماتی چون جفت یابی(همسر یابی)، آرایشگاه، شستشو، درمان و پانسیون نگهداری از مواردی است این فروشگاه ها به مشتریان خود ارائه می کنند و به طور نمونه به برخی از این تعرفه ها  اشاره می شود:
تعرفه خدمات حیوانات خانگی (آرایش و شستشو)

آرایشگاه:

سگ:
نژادهای کوچک تا 8 کیلوگرم ...........................................   بیست و پنج هزار تومان
نژادهای متوسط تا 15 کیلوگرم ..........................................    سی هزار تومان
نژادهای بزرگ بالای 15 کیلوگرم ..........................................   سی و پنج هزار تومان

گربه:
آرایش کامل .....................................................................   سی هزار تومان


پرندگان (شامل کوتاه کردن بال و ناخن) :

پرندگان کوچک ...............................................................   ده هزار تومان
پرندگان بزرگ ...................................................................   پانزده هزار تومان


 
شستشو:

سگ :

نژادهای کوچک تا 8 کیلوگرم ..................................................     بیست هزار تومان
نژادهای متوسط تا 15 کیلوگرم ...............................................     بیست و پنج هزار تومان
نژادهای بزرگ بالای 15 کیلوگرم ............................................      سی و پنج هزار تومان

گربه:

شستشوی کامل ......................................................     سی و پنج هزار تومان


 
نرخ پانسیون روزانه 17000 تومان تا وزن 10 کیلو می باشد.



فروش اینترنتی حیوانات خانگی

با یک سرچ  ساده در فضای مجازی می توان نام ده ها فروشگاه و سایت خرید حیوانات خانگی را پیدا نمود که به مجهز به فروش ارسالی حیوانات و تجهیزات نگهداری اعم از مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی می باشند.



آموزش، مشاوره و پاسخگویی آنلاین برای نگهدای این حیوانات از  دیگر خدمات سایت های فروش اینترنتی حیوانات خانگی می باشد که شرایط را برای زندگی با یک سگ و یا گربه ی خانگی بیش از پیش سهولت بخشیده است.


مجلات و نشریات آموزشی برای نگهداری از حیوانات خانگی در ایران



به این جملات دقت کنید: " آیا به حیوانات و گیاهان علاقمندید؟ آیا دوست دارید حیوان خانگی داشته باشید؟ قصد خرید یک حیوان خانگی را دارید؟ آیا هم اکنون یک حیوان خانگی دارید و می خواهید برای نگهداری بهتر از آن بیشتر بدانید؟ به طبیعت و گیاهان اپارتمانی علاقمندید و می خواهید همیشه خانه ای سبز و زیبا داشته باشید؟ آیا دوست دارید درباره حیات وحش ایران و جهان بیشتر بدانید؟ دوست دارید از اخبار وقایع محیط زیست مطلع شوید؟ اگر پاسختان به هریک از این سوالات مثبت است پس بهترین مجله را انتخاب کرده اید مجله ... همه آنچه را که باید بدانید به شما خواهد آموخت. قدم به قدم همراه ما باشید و از بهترین و جدید ترین اطلاعات درباره حیوانات خانگی مطلع شوید."

بله این جملات تنها مقدمه ای از تبلیغات و محتوای این گونه مجلات رسمی است که با مجوز آموزش های دامپزشکی به ترویج زندگی با سگ و گربه می پردازند.

این تارنما چندی پیش نیز خبری مبنی بر انتشار اولین شماره یک نشریه با مجوز پیام دامپزشکان منتشر نمود که در آن گزارش آمده بود که:  با کمال تاسف و تعجب در این نشریه به آموزش زندگی با حیوانات خانگی مانند گربه و سگ و همچنین بهداشت و تربیت این حیوانات پرداخته شده است. این نشریه مدعی است که شیوه ارائه این آموزش ها  تا به حال در ایران سابقه نداشته است و گزارشهای اجتماعی در زمینه زندگی با حیوانات با سوژه های جذاب را ارائه می نماید.

البته عدم وجود برخی از قوانین بازدارنده در خصوص واردات حیوانات خانگی و همچنین فعالیت رسمی و آزادانه فروشندگان و تریوج دهندگان جای بسی تامل را دارد که نیازمند بازنگری دوباره مسئولین مربوطه در این خصوص می باشد.


کد مطلب: 225473

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/225473/فروشگاه-های-حیوانات-خانگی-می-گذرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com