کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشمی: امروز من سنگ ‌صبور مردم هستم!

3 خرداد 1391 ساعت 17:31

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط کنونی به دلیل بروز مشکلات، من سنگ صبور قشرهای مختلف کشور هستم.


به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون و همچنین نویسندگان، شعرا و خوانندگان کشور، ضمن تبریک ولادت امام محمدباقر(ع) و فتح خرمشهر، دردها و دغدغه‌های قشر فرهیخته و هنرمند کشور را همانند سایر اقشار به حق و واقعی خواند و گفت: جامعه هنری از جمله کارگردانان و بازیگران مردمی سینما، تلویزیون و تئاتر دردها و دغدغه‌هایی دارند که عموم مردم از آن اطلاع ندارند و این امر غم‌های آنها را مضاعف می‌کند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی به دلیل بروز مشکلات سنگ صبور قشرهای مختلف کشور هستم، اظهار داشت: هنرمندان برخاسته از متن مردم و برای مردم واجد ویژگی‌هایی متفاوت هستند و خداوند در وجود هنرمندی که درد مردم و کشور را دارد، فهم و توانی قرار داده که می‌تواند با کلام، قلم و عمل خود جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

* هنر اصیل ابزاری بسیار کارا و توانمند است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هنر اصیل را ابزاری بسیار کارا و توانمند برای بیان زیبا و تأثیرگذار دردها و معضلات و نیز قابلیت‌های جامعه بیان کرد و افزود: در دوران کنونی یک فیلم یا یک شعر ناب چنان تأثیری دارد که ممکن است ابزار ارتباطی و تبلیغاتی دیگر نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هنرمندان کشور، دلسوز جامعه و اهداف و ارزش‌های والای اسلامی هستند، گفت: وجود سلائق و علائق مختلف نزد هنرمندان متّعهد طبیعی است، ولی تحمیل سلیقه و فکر بر جامعه هنری، نتیجه معکوس دارد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: اگر قشری از جامعه نوعی سلیقه و فکر را نمی‌پسندد، نباید کل جامعه را از آن محروم کرد چراکه این ظلم به هنر و هنرمند متّعهد و مردم است.

* حمایت از جامعه هنری نشاط و امید مردم را تأمین می‌کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رعایت اصول اسلامی و ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و ملّی، رواداری و پرهیز از دگم‌اندیشی و تحمل سلیقه در عرصه هنر را از الزامات شکوفایی خلاقیت‌های هنری خواند و گفت: در شرایط کنونی باید با حمایت از جامعه هنری و نویسندگان و فرهیختگان کشور نشاط و امید را که موردنیاز مردم است، به جامعه تزریق کرد.

وی افزود: توصیه می‌کنم هنرمندان واقعی با جدّیت به کار خود ادامه دهند و به آینده کشور، انقلاب و سرنوشت خود و مردم امیدوار باشند.

هاشمی رفسنجانی رشد و آگاهی ملت‌ها و انفجار اطلاعات را از جمله واقعیات غیرقابل انکار دنیای امروز خواند و گفت: جامعه آگاه، تحصیلکرده و فرهیخته راه خود را پیدا کرده به سوی آرمان‌های بلند و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار آقایان صابر خراسانی و چنگیز حبیبیان و شجاع‌سری و نیز خانم شراره کامرانی اشعاری در رثای بزرگان دین، حضرت علی(ع) و مسائل اجتماعی قرائت کردند.

همچنین آقایان شریفی‌نیا، ضیاءالدین دُرّی، مهدی فخیم‌زاده، مجید مظفری، محمدرضا ورزی، محسن افشانی، امید و امین زندگانی، قاسم افشار، حاجیلو و مریلا زارعی به بیان دیدگاه‌های خود درباره وضعیت جامعه هنری کشور و معضلات و مشکلات این قشر پرداخته و با ذکر خاطراتی از دیدارهای گذشته خود با هاشمی رفسنجانی، خواستار حضور فعال‌تر و مساعدت وی در رفع مشکلات هنرمندان، شعرا و نویسندگان کشور شدند.


کد مطلب: 224677

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/224677/هاشمی-امروز-سنگ-صبور-مردم-هستم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com