پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

کلاهبردار میلیونی پسر قاتل از زندان+عکس

سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب: 224298
پسر متهم به قتل که از داخل زندان از مدیر یک موسسه خیریه کلاهبرداری میلیونی کرده بود با ردیابی های پلیسی شناسائی شد.
به گزارش خبرنگار مهر، 18 بهمن ماه سال گذشته مدیر یک موسسه خیریه با مراجعه به دادسرای ناحیه 16 تهران ، با طرح شکایت در خصوص کلاهبرداری توسط افرادی ناشناس عنوان کرد که فردی با فریب و حیله او را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و در دو مرحله اقدام به انتقال چندین میلیون تومان از حساب وی به حساب دیگر کرده اند .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 16 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با مراجعه مالباخته به اداره چهاردهم ، وی در اظهارات خود در خصوص نحوه کلاهبرداری و انتقال مبلغ 3 میلیون و 200 هزار تومان به حساب عابر بانک متعلق به افراد غیر ، به کارآگاهان گفت : فرد ناشناسی طی تماس تلفنی با انجمن و موسسه خیریه .... که محل نگهداری معلولین ذهنی است ، با طرح این ادعا که قصد کمک کردن به مؤسسه را دارد اما به علت آنکه محل سکونتش در خارج از تهران است امکان مراجعه حضوری به موسسه را ندارد . او سپس مرا به پای دستگاه خودپرداز کشاند و با طرح این موضوع که حسابش دولتی بوده و انتقال وجه باید از طریق انتخاب گزینه انگلیسی انجام شود مرا قانع کرد تا گزینه انگلیسی را انتخاب کنم. پس از آن و به شیوه کاملا ماهرانه در دو مرحله ، در بار اول مبلغ دو میلیون و 900 هزار تومان و در بار دوم مبلغ 300 هزار تومان از حساب من به شماره حساب دیگر انتقال داد .


با توجه به اطلاعات کاملی که کارآگاهان اداره چهاردهم در خصوص این شیوه و شگرد کلاهبرداری در اختیار دارند ، بلافاصله اقدامات پلیسی برای شناسایی صاحب حساب عابر بانکی که مبلغ متعلق به مالباخته به آن انتقال داده شده بود ، انجام و کارآگاهان موفق به شناسایی زن جوانی به عنوان صاحب حساب شدند .

با شناسایی این زن و انجام تحقیقات از وی مشخص شد که وی خواهر یکی از مجرمان سابقه دار به نام "مختار . ب" 23 ساله است که آخرین بار به اتهام ارتکاب جنایت و قتل دستگیر و روانه زندان شده بود .

خواهر متهم در اظهارات خود با قبول این موضوع که از انتقال این مبلغ به حساب عابر بانک خود اطلاع داشته ، به کارآگاهان بیان داشت که برادرش از داخل زندان با وی تماس گرفته و به او گفته است که مبلغ 3 میلیون و 200 هزار تومان به حساب عابر بانک من واریز شده و او را مجبور کرده تا این مبلغ را به حساب عابر بانک متهم در داخل زندان واریز کند .

در ادامه تحقیقات و با تائید اظهارات خواهر متهم ، کارآگاهان اداره چهاردهم با شناسایی "مختار . ب" در زندان رجائی شهر ضمن انجام هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی او را جهت انجام تحقیقات به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند .

با انتقال متهم به اداره چهاردهم و آغاز تحقیقات وی صراحتا به کلاهبرداری از انجمن و موسسه خیریه محل نگهداری معلولان ذهنی از طریق دستگاه خودپرداز اعتراف و در اظهارات خود عنوان داشت که این شیوه و شگرد را از یکی دیگر از مجرمان سابقه دار که او نیز همانند وی به اتهام قتل در زندان می باشد ، فرا گرفته است .

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان - معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر ضمن دادن هشدار و توصیه مجدد به شهروندان گفت : شهروندان باید این نکات را همیشه در خصوص چنین جرایمی در نظر داشته باشند که برای واریز کردن پول به حساب های عابر بانک هیچ نیازی به حضور در پای دستگاه های خودپرداز نیست و در هنگام برداشت وجه و به ویژه انتقال وجه ، در صورت عدم آشنایی کامل با زبان انگلیسی ، به هیچ عنوان از گزینه انگلیسی در زمان انتقال وجه استفاده نشود .
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
بابا چند بار بگم بگذارید تو زندان هر جوری بیرون هستند اصلاح کنند بچه من میگه بابا چرا همه ریشو ها و چادری ها دزد و قاتلند؟من جوابشو چی بدم که خدا رو خوش بیاد؟