کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت امنیتی شکننده در شمال لبنان +فیلم

31 ارديبهشت 1391 ساعت 18:17

نیروهای شبه نظامی وابسته به جریان 14 مارس و سلفی های مورد حمایت عربستان نیروهای ارتش در شمال لبنان را هدف قرار گرفتند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، درگیری‌ها در منطقه عکار در شمال لبنان همچنان ادامه دارد و وضعیت امنیتی شکننده ای در این منطقه حکمفرماست.

درگیری در عکار به فاصله چند روز پس از آرام شدن شرایط در شهر طرابلس آغاز شده و ناظران تاکید دارند که برخی کشورهای عربی از جمله عربستان تلاش دارند تا بحران سوریه را به لبنان نیز سرایت دهند.

این درگیری به کشته شدن شیخ احمد عبدالواحد و یکی از همراهان او شد.

 اینجاادامه خشونت ها در شمال لبنان و در نزدیکی مرز با سوریه
ناآرامی در عکار پس از آن آغاز شد که شیخ عبدالواحد اهل شهرک البیره در عکار، با هیئتی مسلح عازم شهر حلبا در استان عکار (در شمال لبنان) بود تا در مراسمی که علیه نظام سوریه برگزار شده بود،‌ شرکت کند..

هیئت همراه شیخ عبدالواحد به هنگام رسیدن به ایست بازرسی ارتش به راه خود ادامه داد و بدون توجه به ایست ارتش مسیر را پی گرفت که این امر سبب اقدام ارتش به شلیک به هیئت همراه او شد و در این درگیری او و محمد حسین مرعب همراه او کشته شدند.

در روزهای گذشته حامیان و عناصر وابسته به جریان 14 مارس، جریان حامی و مورد حمایت آمریکا و غرب در لبنان، که بشدت از براندازی در سوریه حمایت می‌کند و نقشی مهم در قاچاق کردن افراد و سلاح‌ها از مرز لبنان به سوریه دارد، در شمال لبنان اوضاع را ناآرام کرده‌اند که برخی از تحلیلگران هدف از این کار را ارسال بیشتر سلاح به سوریه و تسهیل قاچاق افراد مسلح به خاک سوریه می‌دانند.


کد مطلب: 224009

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/224009/وضعیت-امنیتی-شکننده-شمال-لبنان-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com