پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

"ناطق و هاشمی بهترین روسای مجالس"

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 223920
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در هر دوره باید رئیس مجلس تبدیل به احسن شود،خاطرنشان کرد: نمایندگان نیز باید از انتخاب کسانیکه آلت دست عوامل بیرونی و جناحی هستند پرهیز کنند تا در دوره های اخیر ضربه های فراوانی که به شأن و جایگاه مجلس وارد شده است جبران شود.
به گزارش جهان رسول منتجب نیا در گفتگو با مهر در مورد رئیس مجلس نهم گفت:من به عنوان کسی که سالها در مجلس و جزء هیات رئیسه بودم عقدیه ام این است که کسی که در جایگاه ریاست مجلس قرار می گیرد باید دارای وزن و عیار لازم باشد دوم آنکه آن فرد مدیریت قوی و قاطعی داشته باشد.

بهترین رؤسای مجلس تاکنون هاشمی و ناطق نوری بوده اند

وی با بیان اینکه رئیس مجلس نهم باید شجاعت، متانت و حوصله کافی برای اداره مجلس داشته باشد یادآور شد: عملکرد آقایان هاشمی و ناطق نوری در اداره مجلس قابل تقدیر و تحسین بود و جزء بهترین روسای مجلسی بودند که تاکنون داشته ایم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: رئیس مجلس باید بی طرفانه مجلس را هدایت کند اما در بعضی دوره ها می دیدم که مسائل جناحی و حزبی بر رئیس مجلس غلبه پیدا کرده و و این امر بر اعتبار مجلس لطمه زده است اما هاشمی و ناطق نوری با بی طرفی خود اعتبار مجالس زمان خود را بالا برده بودند.

وی با اشاره بر اینکه رئیس مجلس باید مواضعش از جنس قانون باشد تاکید کرد: رئیس مجلس باید جایگاه مجلس را در راس امور حفظ کند و این نیز به معنای منازعه با رؤسای دیگر قوا نیست.

نمایندگان خیرالموجودین را انتخاب کنند

قائم مقام حزب اعتماد ملی در انتخاب رئیس مجلس محدود به نمایندگان راه یافته به مجلس هستیم گفت: در این محدودیت باید خیرالموجودین را انتخاب کنیم چرا که انتظار نداریم که رئیس مجلس نهم یک فردی همچون مدرس و هاشمی باشد و با صلابت و تدبیر مجلس را اداره کند.

وی در توصیه به رئیس مجلس نهم گفت: رئیس مجلس باید مسائل جناحی و گروهی را کنار بگذارد و جایگاه مجلس را به مسائل حزبی تقلیل ندهد.

رئیس مجلس در هردوره باید تبدیل به احسن شود

منتجب نیا با بیان اینکه در هر دوره باید رئیس مجلس تبدیل به احسن شود،خاطرنشان کرد: نمایندگان نیز باید از انتخاب کسانیکه آلت دست عوامل بیرونی و جناحی هستند پرهیز کنند تا در دوره های اخیر ضربه های فراوانی که به شأن و جایگاه مجلس وارد شده است جبران شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خداوند منان را شاکریم که آقای منتجب نیا پذیرفتند که رئیس حزبشان بهترین رئیس مجلس بوده اند البته مرثیه ایشان جالب بود و ولی بدرد گریستن نمی خورد