شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سلب اعتماد عربستان نسبت به سعد حریری

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 223792
منابع نزدیك به سفارت عربستان در لبنان بر این باورند كه سران سعودی دیگر به قدرت 'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان در به دست گرفتن زمام امور این كشور اعتماد ندارند.
به گزارش ایرنا از بیروت، به گفته روز شنبه این منابع، عربستان به 'فؤاد سنیوره' نخست وزیر اسبق لبنان بیش از سعد حریری در تصدی امور در این كشور اعتماد دارد.

در همین راستا روزنامه لبنانی 'الاخبار' نوشت: كمیته ای متشكل از 'عبدالعزیز بن عبدالله' وزیر كشور ، 'علی عواض عسیری' سفیر این كشور، 'عبد العزیز خواجه' سفیر سابق و نماینده سازمان اطلاعات عربستان ، مسوولیت اشراف بر قضایای لبنان و بررسی روند امور آن را بر عهده دارند.

به گفته یكی از اعضای ارشد این كمیته، هیچ یك از اعضای كمیته مذكور به قدرت حریری در به دست گرفتن زمام امور در لبنان اعتماد ندارند و گزارش های واصله از بیروت حاكی از نارضایتی از عملكرد حریری و عدم حضور وی در لبنان است.

عربستان برای انتخابات آتی لبنان، اسامی زیادی را برای تصدی نخست وزیری این كشور پیشنهاد كرده، ولی با توجه به كمك های هنگفت مالی ریاض به سعد حریری و وجود هواداران او در میان اهل سنت لبنان، فعلا از حریری دست نشسته است.

سران آل سعودی سال گذشته تمایل داشتند حریری به لبنان باز گردد، ولی وی با بهانه جویی های مختلف عنوان كرد كه شاه عربستان شخصا از وی نخواسته كه به بیروت بازگردد.

مسوولان حزب 'المستقبل' هم در گفت و گو با روزنامه الاخبار گفتند: كمك های مالی عربستان به این جریان توانسته جبران نبود سعد حریری را جبران كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *