جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

فرمت قرارداد بازیکنان تغییر می‌کند

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 223677
دبیر ستاد منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال از بازخوانی و تجدید نظر در فرمت قرارداد بازیکنان لیگ فوتبال ایران خبر داد و گفت: در فرمت جدید همه جوانب مربوط به قرارداد بازیکن از غذا خوردن تا دریافت حق رشد فوتبالیست‌ها در نظر گرفته شده است.
به گزارش جهان علیرضا علیپور در گفتگو با مهر با اشاره به چارت جدید فدراسیون فوتبال و فعالیت کمیته اخلاق تصریح کرد: این کمیته هنوز فعالیتش را آغاز نکرده است، اما جزو الزامات فیفاست که فدراسیون های فوتبال باید تا سال ۲۰۱۲ آنرا عملی کنند. حوزه اخلاق رفتاری و اخلاق حرفه ای بازیکنان جزو وظایف این کمیته است که با همکاری باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال اجرایی می‌شود.

وی افزود: در قرارداد بازیکنان صراحتا ذکر می‌شود که باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند. البته فرمت قرادادهایی که در ایران امضا می‌شود مناسبتی با قرادادهای حرفه‌ای دنیا ندارد. ما در حال حاضر محتوای قراداد هشت لیگ مطرح دنیا را گرفته‌ایم تا بعد از ترجمه و بررسی آنرا در لیگ ایران پیاده کنیم.

قرادادهای بوندس لیگا ۶۰ صفحه‌ای است
دبیر ستاد منشور اخلاقی فدراسیون با ذکر مثالی در این خصوص تاکید کرد: به عنوان نمونه قرارداد بازیکنان در بوندس لیگای آلمان ۶۰ صفحه است و جزیی ترین حرکات و رفتارهای بازیکنان باشگاه را شامل می‌شود، از هماهنگی برای غذا خوردن تا تعهد به استفاده از لباس‌های باشگاه، ساعت خوابیدن و حتی نحوه برخورد با رسانه‌ها.

قرادادهای ما آماتوری هم نیست
علیپور ادامه داد: ما فعلا در آغاز راهیم. جز فرمت قراداد حرفه ای بازیکنان که چند سال پیش در آن تجدید نظر شد و از یک صفحه به ۱۰ صفحه رسید، سایر قراردادهای ما حتی آماتورهم نیست. به عنوان مثال یک نکته مهم در قراردادهای جدید دریافت حق و حقوقی است که باید برای باشگاه‌های سازنده در نظر گرفته شود. اگر ما حرفه‌ای بودیم می‌توانستیم حق رشد بازیکنانی مثل مهدوی کیا، کریمی، باقری و ... را همان زمان که به باشگاه‌های اروپایی رفتند دریافت کنیم.

فرمت جدید به فصل بعد می‌رسد
وی در پاسخ به این سئوال که " آیا این فرمت جدید به فصل بعدی لیگ برتر می‌رسد یا خیر"؟ گفت: بله به این فصل می‌رسد. هیئت رئیسه سازمان لیگ بخشی از این مسئله را بررسی کرده است و حالا باید در فدراسیون فوتبال هم مطرح شود.

امیدوارم فصل بعد بازیکن منشوری نداشته باشیم
دبیر ستاد منشور اخلاقی فدراسیون در بخش دیگری از صحبت‌هایش از ادامه فعالیت هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال خبر داد و تاکید کرد: تا وقتی که کمیته اخلاق در اجلاس بعدی فیفا بررسی نشده است، هیئت رسیدگی کار خودش را دنبال می‌کند. جلسات ما در این هیئت مدام تشکیل می‌شود، اما آنرا کمتر رسانه‌ای می‌کنیم.

علیپور از اعلام تعداد بازیکنان منشوری برای فصل بعد خودداری کرد و افزود: پرونده این بازیکنان در حال بررسی است. آنها باید درباره رفتارها و حرکات خود توضیح بدهند و ما هم بعد از بررسی تمام جوانب رای را صادر می‌کنیم. فقط می‌توانم بگویم امیدوارم فصل بعد بازیکن منشوری نداشته باشیم!

نبودن فرهاد کاظمی در لیگ برتر به ما ارتباطی ندارد
وی در پایان درباره مشکل مربیگری فرهاد کاظمی در لیگ برتر هم گفت: این مسئله به ما ارتباطی نداشت و گویا او با باشگاه به توافق نرسیده است. ضمن اینکه باشگاه‌هایی که مربیان را به کار می‌گیرند باید از چند دستگاه دیگر استعلام و صلاحیت بگیرند. ما در این موضوع دخالتی نداریم و تا زمانی که از ما نخواهند چنین کاری انجام نمی‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *