شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

تعیین میزان شهریه مدارس غیردولتی

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 223566
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تعیین الگوی مناسب برای تعیین میزان شهریه مدارس غیردولتی و برخورد با متخلفان خبر داد.

به گزارش جهان ابوطالب حافظی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در زمینه تعیین میزان شهریه مدارس غیردولتی با توجه به طولانی شدن این موضوع، اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در این راستا برنامه ریزی شده که میزان شهریه مدارس غیردولتی بر اساس هفت آیتم تدوین و تعیین شود.

اعلام آیتمهای تعیین شده برای شهریه مراکز غیردولتی
این مسئول ادامه داد: این آیتم ها شامل سطح آموزشی، دوره تحصیلی، کلاسهای فوق برنامه، ساختمان، تجهیزات و امکانات، نرخ تورم منطقه و شرایط منطقه ای است که بر اساس آنها میزان شهریه مورد نیاز هر مدرسه تعیین خواهد شد.

حافظی بیان کرد: امتیازدهی طبق آیتمهای هفت گانه، از طریق خود اظهاری مدارس و نرم افزاری که به آنها ارائه می شود، صورت می گیرد.

برخورد با متخلفان در مراکز غیرانتفاعی

وی افزود: در این زمینه هزینه ها و درآمدهای هر مدرسه مشخص شده و می توان بر اساس آن میزان شهریه هر مدرسه را تعیین کرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح الگوی تعیین میزان شهریه در سال جاری، گفت: در نظر گرفتن شهریه پایه برای مدارس غیردولتی بر اساس آیتمهای هفت گانه در مقاطع مختلف تحصیلی، لازم است زیرا برخی مدارس در مناطق مختلف در این زمینه با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

وی افزود: عدم وجود الگوی مناسب در تعیین شهریه، موجب  سوء استفاده برخی مدارس شده و اقدام به دریافت شهریه های بسیار بالا کرده اند که با مسئولان این مدارس برخورد خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *