پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

آمار وزیر ارتباطات از کاربران اینترنتی

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 223561
ایلنا: تقی‌پور  فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عموم شیعیان و روزجهانی ارتباطات را به دست اندرکاران این عرصه تبریک وتهنیت گفت.

وی دولت الکترونیک را یک جریان بی‌انتها دانست وخاطر نشان کرد: همین طور که زندگی در فضای فیزیکی برای بشر جریان دارد، روز به روز این خدمات هم درفضای مجازی و شبکه‌ای بیشتر می‌شود.

این مسوول رویکرد جهان امروز را توجه به اقتصاد دانش بنیان و دیجیتال عغنوان وتصریح کرد: این به معنای این است که بسیاری از مسائل می‌تواند در این فضای جدید به نحو دیگری تعریف وباعث بهره وری، رشد و توسعه اقتصادی در همه عرصه باشد.

تقی‌پور دولت دهم را اولین دولت الکترونیک کشور نامید و اذعان کرد: در حال حاضر بیش از هزار و۴۰۰خدمت دولت الکترونیک دربخشهای دولتی وعمومی غیر دولتی از طریق دفا‌تر پیش خوان دولت و آی سی تی روستائی ارائه می‌شود.

وی با اعلام وجود حدود ۳۰۰دفا‌تر پیش خوان دولت وآی سی تی روستائی در گیلان، تاکید کرد: خوشبختانه این استان گام‌های خوبی در این مسیر برداشته است.

مقام عالی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به مذاکرات امروزخود با استاندار گیلان، ابراز داشت: توسعه زیرساختهای دولت الکترونیک و تکمیل نرم افزارهای امکانات جدید برای ارائه بیشتر خدمات دولت الکترونیک از طریق دفا‌تر پیبش خوان دولت، از جمله توفقات صورت پذیرفته است.

تقی‌پور اظهارامیدواری کرد در سال آینده گیلان هم در کنار بر‌ترین‌ها و اولین‌های جشنواره اطلاعات و فن آوری که در روزجهانی ارتباطات برگزار می‌شود، ببینیم.

وی درمورد پهنای باند اینترنتی در گیلان هم بیان داشت: طی دوسال اخیر اتعداد پهنای باند اینترنتی استان از یک به ۴باند افزایش پیداکرده ولی هم اکنون اشباع شده و استان هم تقاضای افزایش این باند‌ها را کرده و وزارت ارتباطات این امکانات را بزودی دراختیار خواهد گذاشت.


این مسوول از وجود ۳۴میلیون و۳۰۰هزار کاربر اینترنتی در ایران خبرداد واضافه کرد: کشورمان دارای بیشترین کاربران اینترنتی در سطح خاورمیانه است.

تقی‌پور درباره کلنگ زنی ساختمان جدید مرکز مکانیزه، تجزیه ومبادلات پستی  یادآورشد: اعتبار مصوب برای احداث آن ۲۷میلیارد تومان با زیربنای ۲هزار و۵۰۰مترمربع ودارای مساحت ۷هزارو۷۵۵متربع است که ظرف ۱۸ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اعتبارات درنظر گرفته برای ساخت این ساختمان جدید را از محل اعتبارات سومین سفر رئیس جمهوری به گیلان ذکر کردو متذکرشد: خوشبختانه تمامی مصوبات سه سفردولت به گیلان در بخش اطلاعات وفن آوری در این استان تحقق یافته است.

در جریان سفر وزارت ارتباطات و فن آوری به گیلان از تمبر حضرت آیت العظمی بهجت فومنی مرجع فقید عالم تشییع که سومین سالگرد رحلت آن عالم برجسته ربانی فرار رسیده رونمائی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *