جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کارگرانی‌ که صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند +عکس

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 223338
کارگران پمپ بنزین با حقوق های بسیار اندک خود، تنها می توانند صورتهای خود را با سیلی سرخ کنند.

به گزارش مهر، هنوز چند روزی از هفته کارگر نگذشته است، همه جا خبر از تکریم کارگران و ذکر جایگاه بالا و با ارزششان است اما جایی نه چندان دورتر از این هیاهو در یکی از پمپ بنزین های کرمانشاه، شاهدیم که نه تنها هیچ تکریم و ارزشی برای کار کارگران این مجموعه قائل نیستند بلکه ورای آنچه که تصورش را می کنیم با تمام قوانینی که برای کار تعیین شده و با تمام سخت گیری ها از جانب مسئولان امر، باز هم شاهد تخلف از جانب کارفرمای این مجموعه هستیم.

با توجه به قانون کار، باید بر طبق قوانین، حق و حقوق کارگران را تماما پرداخت کرد و این پرداختی نیز باید دقیقا بر طبق آنچه که قوانین وضع کرده باشد.

یکی از کارگرانی که در یکی از پمپ بنزین های سطح شهر کرمانشاه کار می کند با ذکر مشکلات خود به خبرنگار مهر می گوید: حقوق و دریافتی ما متناسب با زحمتی که در این مجموعه می کشیم نیست.

وی تصریح کرد: دریافتی من 100 هزار تومان در ماه است که کفاف زندگی من را حتی در حد ابتدایی نمی دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما 24 ساعت در هر دو روز سر کار هستیم یعنی از صبح امروز تا صبح روز بعد که این هشت ساعت بیش از ساعت معمولی کارگران دیگر است.

وی در ادامه تصریح کرد: آیا در روایات نمی بینیم که ذکر شده است تا عرق کارگر خشک نشده است باید مزد کار وی را به او پرداخت کنیم پس چرا با این همه قانون و با این همه تاکید بازهم شاهد این قبیل مشکلات هستیم.

جواد اکبری، دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه در این باره به خبرنگار مهر می گوید: هیچ کارفرمایی حق ندارد که بدون قراردادهای قانونی با کارگران خود برخورد کند و در صورت مشاهده این موضوع مراجع قانونی و نظارتی وظیفه برخورد دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه می افزاید: کارگر بدون قرارداد یعنی، استثمار و بیگاری و از مسئولان درخواست داریم که نظارت خود در سطح شهر را بیشتر کنند.

وی در پاسخ به سئوالی که آیا قراردادهایی 100 هزار تومانی، قانونی است یا خیر، می گوید: اگر حقوق پایه یک کارگر را نیز به تنهایی حساب کنیم، بیش از 3 برابر این مبلغ است و عقد قراردادهای صدهزار تومانی با کارگران پمپ بنزین، مشهودترین و بارزترین نوع قانون شکنی و پایمال کردن حقوق کارگران است.

براساس این گزارش، رفع مشکلات قشر کارگر نیازمند تعریفی درست از جانب قانون گذاران دنیای کار است که این تعریف باید شامل تمامی زوایای مشکلات این جامعه باشد که هر یک نیازمند تعریفی خاص است که اگر تعاریف جامعی برای این مجموعه پیدا کنیم به مانند دیگر مجامع مطمئنا مشکلات حل و فصل خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *