شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فشار برای حضور دروازه‌بان خارجی به خاطر ناکامی پرسپولیس است

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 223256
عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ اعتقاد دارد فشار ایجاد شده برای برداشتن قانون عدم استفاده از دروازه‌بان‌های خارجی تنها به خاطر نگاه به تیم پرسپولیس و نتیجه نگرفتن این تیم بزرگ است.
به گزارش جهان علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد در گفتگو با مهر در مورد قانون ممنوعیت حضور دروازه‌بان‌های خارجی در لیگ‌های برتر و دسته اول ایران که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است، ضمن بیان مطلب فوق گفت: امروز کارشناسان بصورت احساسی این مسئله را پیگیری می‌کند. پرسپولیس در این فصل به خاطر دروازه‌بان دچار مشکلاتی شد اما باید بررسی شود که چرا این اتفاق افتاد. آیا فقط عامل نتیجه نگرفتن پرسپولیس دروازه‌بان بود یا مسائل دیگر نیز در این ناموفق بودن، نقش داشته است؟

وی افزود: فشار مطبوعات برای برداشتن این قانون و نظر مردم در خصوص آن که برای ما بسیار مهم و ارزشمند است، تنها به خاطر نگاه به تیم پرسپولیس و نتیجه نگرفتن این تیم بزرگ است زیرا نتایج این تیم شایسته نام بزرگ و هوادارانش نبود.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ با اشاره به ضرب المثل "چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است" تصریح کرد: جدایی حقیقی در میانه فصل و جدایی رحمان احمدی از این تیم در ابتدای فصل که در این فصل عملکرد فوق العاده‌ای برای سپاهان داشت، در عملکرد پرسپولیس تاثیر داشت به همین دلیل می‌گویم بهتر است بدون تکیه بر احساسات و جوسازی این مسئله بررسی شود.

وی از ظهور دروازه‌بان‌های جدید در فوتبال ایران پس از تصویب قانون ممنوعیت حضور دروازه‌بان‌های خارجی اظهار داشت: شما به عملکرد دروازه‌بان مس سرچشمه برابر سپاهان نگاه کنید که اگر نبود تیمش چندین گل دریافت می‌کرد. همچنین محمدباقر صادقی، حامد لک، داود نوشی صوفیانی، محسن فروزان و... دروازه‌بانانی‌ هستند که در سایه این قانون توانایی خود را به نمایش گذاشتند. اگر دروازه‌بان‌های خارجی در ایران بودند، این جوانان روی نیمکت‌ها می‌سوختند.

ابرقویی‌نژاد خاطرنشان کرد: پست دروازه‌بانی‌، یکی از پست‌های مهم است و باید شرایطی را فراهم کنیم که با پرورش دروازه‌بان‌های مستعد، در سال‌های آینده فوتبال ملی خود را در این پست تقویت کنیم، موضوعی که برای تیم ملی بسیار مهم است. بنده با ادامه اجرای این قانون موافقم و امیدوارم دوستان و کارشناسان هم کارشناسانه‌تر این موضوع را بررسی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید آکادمی  پرورش دروازه‌بان در استان‌ها و باشگاه‌ها احداث شود، تاکید کرد: بهتر است تیم‌ها به جای دروازه‌بان خارجی، مربی‌های طراز اولی را برای دروازه‌‌بان‌های خود استخدام کنند تا این مربیان در کنار تمرین دروازه‌بان‌ها، یک آکادمی دروازه‌بانی را هم در تیم راه‌ اندازی کنند.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ با طرح این مثال که اگر عابدزاده، عابدزاده شد، چون روزی هفت ساعت تمرین می‌کرد، در خصوص اینکه آیا قانون سقف قراردادها هم این فصل اجرایی‌ می‌شود، افزود: قانون سقف قراردادها باید بررسی شود زیرا با اقدامات کارشناسی بیشتر، توجه مناسب‌تر مجموعه‌های پشتیبانی کننده که دولت و وزارتخانه‌ها هستند و در نهایت کنترل هزینه‌ها می‌توان در پرداخت‌ها صرفه جویی کنیم.

ابرقویی‌نژاد در پایان در مورد زمان آغاز و پایان فصل نقل و انتقالات لیگ برتر گفت: زمان نقل و انتقالات از 26 اردیبهشت 1391 آغاز شده و تا روز 17 تیرماه 1391 ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *