کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبرخوش‌ برای‌خانواده‌ متوفی‌ بابیمه‌ زیر10سال‌

27 ارديبهشت 1391 ساعت 11:05

مجلس مصوب کرد که به همسر و فرزندان بیمه شده متوفی که زیر ۱۰ سال سابقه دارند، به نسبت سنوات مستمری پرداخت شود.


به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه ۹۱ کل کشور،‌ چند بند دیگر از بحث هزینه‌های این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، نام کارفرمایان کارگاه‌های مشمول تامین اجتماعی در فهرست بیمه شدگان کارگاه‌های مذکور درج می‌شود و نرخ حق بیمه آنان همانند سایر بیمه شدگان همان کارگاه است.

بهارستان نشینان همچنین صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی و بیمه‌ای و درمانی را مکلف کردند تمام اعتبارات پیش بینی شده مندرج در قانون بودجه که پس از طی مراحل در اختیار آنها قرار می‌گیرد، به انضمام دیگر منابع داخلی خود و سایر منابع حاصله را به حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران یا مستمری بگیران و حداقل به ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی آنان اختصاص دهند و پرداخت کنند و هزینه‌های نیروی انسانی را ضمن صرفه‌جویی، از محل منابع داخلی خود تامین و پرداخت کنند.

مجلسی‌ها در این جلسه با پیشنهاد بند الحاقی به بند ۱۵بودجه ۹۱که نیره اخوان نماینده اصفهان آن را مطرح کرد، با ۱۴۰ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع موافقت کردند.

بر این اساس مقرر شد مستمری به همسر و فرزندان بیمه شده متوفی که زیر ۱۰ سال سابقه دارند، به نسبت سنوات پرداخت شود.


کد مطلب: 223250

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/223250/خبرخوش-برای-خانواده-متوفی-بابیمه-زیر10سال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com