کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت نام اعتکاف مساجد آغاز شد

26 ارديبهشت 1391 ساعت 18:54

اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب موکد در اسلام است از همین رو مساجد جامع سراسر کشور نیز امسال مثل سال‌های پیش، میزبان معتکفان و مومنانی هستند که قصد دارند با شرکت در این مراسم و روح خود را صیقل داده و در تطهیر خویش بکوشند.


به گزارش جهان به نقل از شبستان این روز‌ها، روزهای ثبت نام برای شرکت در این مراسم معنوی است از همین رو در این گزارش گذری بر نحوه ثبت نام برخی مساجد تهران داریم.

مهلت زیادی برای ثبت نام در مسجد بلال نمانده است
 
زمان ثبت نام مسجد بلال که در مراسم اعتکاف امسال ظرفیت پذیرش ۳۵۰ نفر را دارد، رو به پایان است. این مسجد مراسم اعتکاف را به صورت رایگان و با حضور برادران برگزار می‌کند.
 
ظرفیت ۲۰۰۰ نفری مسجد ارک

مسجد ارک از سوم تا دوازدهم خرداد از ۲۰۰۰ نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام می‌کند. این مراسم با حضور خواهران و به صورت رایگان برگزار می‌شود. علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند به نشانی خیابان پانزده خرداد، میدان ارک مراجعه کنند.
 
ثبت نام تا ۱۵ خرداد ادامه دارد

مسجد نور نیز از اول خرداد به صورت رایگان پذیرای ۱۰۰ نفر متقاضی به صورت رایگان برای شرکت در مراسم اعتکاف است. ثبت نام این مراسم که با حضور خواهران و برادران برگزار می‌شود تا ۱۵ خرداد در مسجد نور واقع در میدان فاطمی ادامه دارد.
 
ثبت نام رایگان در مسجد امیر

ثبت نام مراسم اعتکاف مسجد امیر با ظرفیت ۳۵۰ نفر به صورت رایگان چهارم خرداد از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود. خواهران و برادران می‌توانند برای ثبت نام به خیابان کارگر شمالی، روبروی پمپ بنزین، مسجد امیر مراجعه کنند.
 
ثبت نام مسجد جامع تهران تا روز اعتکاف ادامه دارد

در مسجد جامع تهران که مرکز شکل گیری مراسم اعتکاف است، از اول رجب ثبت نام به صورت رایگان صورت می‌گیرد. این مسجد که در بازار شیرازی‌ها واقع در خیابان پانزده خرداد واقع شده در مراسم اعتکاف امسال، آماده پذیرش ۲۵۰۰ نفر از برادران است.
 
آغاز ثبت نام از پنجم خرداد

ثبت نام مراسم اعتکاف در مسجد حمزه سیدالشهدا از ۵ خرداد به صورت رایگان آغاز می‌شود این مسجد امسال پذیرای حضور ۷۰ نفر از برادران برای شرکت در این مراسم است.
علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند به مسجد حمزه سیدالشهدا واقع در چهارراه مولوی، بازار امین السلطان مراجعه کنند.
 
ثبت نام در مسجد اباذر با هزینه ۳۰ هزار تومانی

مسجد اباذر با ظرفیت ۱۰۰ نفر و هزینه ۳۰ هزارتومان پذیرای برادران برای شرکت در مراسم اعتکاف است علاقه مندان برای ثبت نام به مسجد اباذر در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید ناطقی مراجعه کنند.

اعتکاف بانوان در مسجد جامع ولیعصر (عج)

مسجد جامع ولیعصر از ۱۵۰ نفر از خواهران برای شرکت در مراسم اعتکاف با هزینه ۱۶ هزارتومان ثبت نام به عمل می‌آورد علاقه مندان برای ثبت نام به نشانی شهرک ولیعصر رجوع کنند.
 
۲۵۰ دانشجوی دانشگاه علم صنعت معتکف می‌شوند

ثبت نام از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت برای شرکت در مراسم اعتکاف مسجد این دانشگاه از ۲۳ اردیبهشت آغاز شده است و تا اول خرداد ادامه می‌یابد. این مسجد در ایام اعتکاف پذیرای ۱۵۰ برادر و ۱۰۰ خواهر معتکف می‌شود. دانشجویان علم و صنعت برای ثبت نام باید ۱۲ هزار تومان پرداخت کنند.
 
حجج اسلام صدیقی، جاودان و صالح نیا از جمله استادانی هستند که برای سخنرانی در مراسم اعتکاف دعوت شده اندو رهبر نیز در مراسم اعتکاف مدیحه سرایی می‌کند و گروه تواشیح خوانی تواشیح خوانی می‌می کند.
اعتکاف امسال دانشگاه علم و صنعت با محوریت قرآن کریم و مضامین این کتاب الهی است.
 
اعتکاف در مسجد الزهرا (س) دانشگاه بهشتی

هیئت فاطمیون دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی مراسم اعتکاف را از ۱۵ تا ۱۷ خرداد در مسجد الزهرا (س) دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌کند.

براین اساس، ظرفیت ثبت‌نام برای شرکت در این مراسم معنوی ۱۰۰۰ نفر است که اولویت با دانشجویان است. علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم اعتکاف می‌توانند تا ۷ خرداد به نشانی اینترنتی http. heyat. sbu. ac. ir مراجعه کنند. در این مراسم حجج‌اسلام جاودان، صدیقی، ادیب یزدی، پناهیان، ابوالقاسمی، موسوی، سرلک سخنرانی کنند.

همچنین ماشاالله عابدی، احمد نیکبختیان، مصطفی سماواتی، رضا طاهری، مهدی قربانی، محمدجواد احمدی و حجت‌الاسلام کرمی به مرثیه سرایی می‌پردازند.


کد مطلب: 223153

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/223153/ثبت-نام-اعتکاف-مساجد-آغاز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com