چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

لفاظی‌های تازه سعود‌الفیصل علیه ایران

سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 223065
وزیر امور خارجه عربستان در لفاظی های تازه خود با حمایت از ادعاهای امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی از ایران خواست تا به زعم خود در امور مربوط به بحرین و عربستان دخالت نکند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودی "الشرق"، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی خود بعد از نشست مشورتی سران شورای همکاری خلیج فارس از ادعاهای امارات درقبال جزایر سه گانه ایرانی تنب کوچک ، تنب بزرگ و ابوموسی جانبداری کرد.

وی جزایر سه گانه ایرانی را متعلق به امارات خواند و مدعی شد: سران شورای همکاری تحولات منطقه از جمله اقدامات تحریک آمیز اخیر ایران در جزایر اماراتی اشغالی را به همراه تحول اوضاع سوریه درسایه افزایش قتل در این کشور، بررسی کردند.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه حمایت کشورش از ادعاهای امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی گفت: ما راهکار سیاسی مورد درخواست امارات را تایید می کنیم و نه راهکارهای نظامی را و اگر ایران خواهان روابطی خوب با کشورهای شورای همکاری است لازم است که این امر را با امارات حل و فصل کند.

برپایه این گزارش، سعود الفیصل درباره آنچه تهدیدات اخیر ایران درقبال کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و به طور مشخص عربستان و بحرین - در صورت اعلام اتحاد بین آنها-  خوانده شد، گفت: این تهدیدات قابل قبول نیست و مردود است و اقداماتی که ریاض و منامه انجام می دهند - حتی اگر به مسیر اتحاد (بین آنها) برسد- به ایران ارتباطی ندارد زیرا این موضوع درحیطه اختیارات دو کشور است.

وی بدون اشاره به مخالفت‌های و اعتراض‌های مردم بحرین با الحاق خاک این کشور به عربستان افزود: ایران به هیچ وجه حق دخالت یا اعتراض درباره روابط عربستان سعودی و بحرین یا ورود دو کشور به اتحاد با یکدیگر را ندارد و تهدید دراین زمینه مردود است و ایران هیچ حقی برای دخالت درباره آنچه دوکشور درخصوص روابط فیمابین انجام می دهند، ندارد و این امر مختص بحرین است.

بحرین از بیش از یکسال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است و نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صدها نفر شهید یا زخمی شده اند.

رژیم های آل سعود و آل خلیفه در توطئه جدیدی از اتحاد بین بحرین و عربستان سخن گفته اند که اقدامی برای بردن بحرین زیر قیمومیت کامل سعودی‌ها به منظور مقابله با انقلاب مردم این کشور است.

سعود الفیصل در ادامه سخنان ضد ایرانی خود گفت: ما ایران را به حال خود می گذاریم که با هرکسی خواسته باشد متحد شود. ما مانع آن نمی شویم و امیدواریم که کشورهای همجوار نیز همین کار را بکنند.

وی افزود: امیدواریم که طهران حسن همجواری را با ما داشته باشد که به عنوان کشورهای شورای همکاری برای آن تلاش می کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان درباره سخنان وزیر اطلاع رسانی سوریه که در ان برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بویژه عربستان را مسئول ارسال سلاح و تجهیزات جنگی و حمایت مالی به شورشیان سوری دانسته بود، گفت: این اتهامات کاملا بی اساس است و هدف این است که ما دخالت های سوریه در لبنان را فراموش کنیم.

وی درباره اوضاع سوریه گفت: اعتماد و اطمینان به ماموریت کوفی عنان فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به علت ادامه قتل و خشونت و خونریزی درحال کم شدن است.

سعود الفیصل که کشورش به همراه قطر در ارسال سلاح به شورشیان  سوریه برای ایجاد ناآرامی و دور جدید خشونت‌ها در این کشور دست دارد، گفت: موارد قتل از 80 نفر به 60 نفر کاهش یافته است و این به معنای پایان خشونت و قتل و حمام خون مستمر در خاک سوریه نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
ده آخه مردید بیاید بگیرید این خوش رقصی ها برای کیه دیگه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!