جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش آیت‌الله‌نوری‌ به الحاق بحرین به عربستان

سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 223027
یکی از مراجع تقلید قم ضمن محکوم کردن طرح الحاق کشور مستقل بحرین به عربستان گفت: شیوخ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بدانند که بحرین متعلق به مردم این کشور است و آنان صاحب بحرین نیستند.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی عصر امروز در دیدار جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) که به منظور دعوت ایشان برای شرکت در همایش فرماندهان و کنگره حضرت زینب(س) انجام شد، اظهار داشت: این طرح از فکری کودکانه تراوش شده است، آن زمانی که کشورهای استعمارگر ‌روی نقشه سرزمین‌ها را تقسیم می‌کردند گذشته است و امروز ملت‌ها هستند که سرنوشت کشورها را تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه آل خلیفه در برابر ملت شجاع و غیور بحرین درمانده شده و فکر می‌کند با این اقدام می‌تواند کشور را نجات دهد گفت: باید علمای بحرین و کشورهای اسلامی نسبت به این اقدام کودکانه و نابخردانه مخالفت‌های خود را اعلام کرده و آن را در مجامع بین‌المللی مطرح کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به سخنان منتشر شده یک فرمانده ارتش آمریکا نسبت به تخریب مکه و مدینه گفت: این نوع اظهارات حاکی از کینه عمیقی است که نسبت به اسلام و قرآن در دل دارند و البته این خیال خامی است که به گور خواهند برد.

وی با بیان اینکه حرکت‌هایی که در راستای بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی شکل گرفته باید توسط علما و روحانیون مبارز و انقلابی همان کشورها هدایت و رهبری شود اظهار داشت: باید شخصیت‌هایی همچون سیدحسن نصرالله در این کشورها شجاعانه وارد عمل شوند و رهبری این جریان‌ها و حرکت‌ها را به دست بگیرند تا دشمنان نتوانند این حرکت‌ها را مصادره و یا استحاله کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به دعوت انقلابیون مصر از وی برای حضور در این کشور گفت: بنده وقتی به کشورهای تانزانیا، کنیا و مسکو سفر کردم، شعار «خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است» بر سر زبان‌ها بود و این نشان از علاقه مردم جهان به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است.

این مرجع تقلید همچنین به قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با دشمنان اشاره کرد و گفت: سپاه رکن مهم نظام جمهوری اسلامی است و قطعا خداوند متعال پشتیبان و حامی این نهاد مقدس است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز در این دیدار گفت: ما باورمان این است که سپاه توانمندیش به میزان امکانات در دستش نیست، به میزان اتصالش به خداست و ما این معنویت و اتصال به خدا را از طریق مراجع و روحانیت می‌دانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی افزود: ما ضمن اینکه در مسائل راهبری و مدیریتی چشممان به مقام معظم رهبری است، معتقدیم که پیوند سپاه با روحانیت و مرجعیت هر چه بیشتر بشود، اقتدار جهانی سپاه بیشتر می‌شود،مخصوصا با کسانی که از ابتدای انقلاب تاکنون در خط انقلاب قرار دارند.

وی با بیان اینکه پاسداران ما پاسداری را باید از شما یاد بگیرند اظهار داشت: حضور حضرتعالی در جمع فرماندهان افتخاری برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *