جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تقابل سپاهان با الاهلی برای صدرنشینی

خدا کند "پرسپولیس روز" باشد!
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 222906
هفته ششم و پایانی از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا روز سه‌شنبه با تقابل قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران با الاهلی عربستان برای صدرنشینی گروه C و تلاش سرخپوشان تهرانی برای راهیابی به مرحله گروهی رقابت‌ها آغاز می‌شود.
به گزارش مهر، هفته ششم و پایانی از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا روز سه‌شنبه با برگزاری هشت بازی در گروه‌های چهارگانه اول آغاز می‌شود که طی آن سپاهان اصفهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف الاهلی عربستان می‌رود و پرسپولیس در ورزشگاه "مکتوم بن رشید" دبی میهمان الشباب امارات خواهد بود. در زیر اشاره‌ای گذرا به شرایط دو تیم ایرانی در دیدارهای فردای لیگ قهرمانان آسیا خواهیم داشت:

سپاهان ایران - الاهلی عربستان
سپاهان اصفهان چهار روز پس از هت تریک قهرمانی در لیگ برتر این بار در ورزشگاه فولادشهر به مصاف الاهلی عربستان می‌رود تا با از پیش رو برداشتن این تیم صدر جدول گروه C مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را از آن خود کرده و امتیاز میزبانی دیدار مرحله یک هشتم را به دست آورد. سپاهان که تفاضل گلش کمتر از تیم عربستانی است برای رسیدن به این هدف باید در بازی عصر سه شنبه پیروز شود، چرا که در غیر اینصورت باید به عنوان تیم دوم گروه خود به جمع 16 تیم برتر آسیا راه یابد.

قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران که پیش از این صعودش به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا قطعی شده است، در مصاف با تیم دوم لیگ برتر فوتبال عربستان از حمایت تماشاگران خودی نیز بهره‌مند خواهد بود. آنها روز جمعه جشن قهرمانی در فولادشهر برپا کردند و روز سه شنبه در اندیشه یک پیروزی دیگر هستند تا فصل موفق‌شان پربارتر شود. برای سپاهانی که تا دقیقه 3+90 دیدار رفت با یک از گل الاهلی عربستان پیش بوده و با یک پنالتی مشکوک آن پیروزی را از دست داده است، شکست عربستانی‌ها در فولادشهر نمی‌تواند کار چندان دشواری باشد.

سپاهان اگر در این بازی از سد الاهلی عربستان گذشته و صدرنشین گروه C مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا شود باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم دوم گروه A برود که یکی از دو تیم استقلال ایران یا الریان قطر خواهد بود. با توجه به اینکه استقلال با کسب یک امتیاز در دیدار با نسف قارشی ازبکستان به عنوان تیم دوم گروه A به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهد کرد، اگر سپاهان موفق به شکست الاهلی شود، باید منتظر یک تقابل ایرانی در مرحله بعدی مسابقات باشیم. اما اگر سپاهان موفق به شکست الاهلی عربستان نشود، در مرحله بعدی با تیم اول گروه A دیدار می‌کند که الجزیره امارات است.

باید دید سپاهان فرصت صدرنشینی و بازی خانگی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با یکی از دو تیم استقلال ایران یا الریان قطر را به دست می‌آورد یا اینکه مسافر ابوظبی امارات خواهد شد. تا ساعت 22:30 فردا تمام این معادلات مشخص خواهد شد. در دیگر دیدار این گروه عصر سه شنبه تیم‌های لخویای قطر و النصر امارات در دیداری تشریفاتی به مصاف هم می‌روند.

الشباب امارات - پرسپولیس ایران
اولین سئوالی که در مورد دیدار پرسپولیس مقابل الشباب امارات به ذهن خطور می‌کند، این است که پرسپولیس در بازی سه شنبه شب روز است یا شب؟! فعلا که پرسپولیس دنیزلی شب است و به هرچه ناکامی بوده، دست یافته است. این تیم پس از تحمل چهار شکست تلخ و سنگین در لیگ برتر و از دست دادن صدرنشینی در گروه D بالاخره روز جمعه به ناکامی‌های خود پایان داد و در لیگ برتر به پیروزی رسید، پیروزی که در غیاب دنیزلی رقم خورد. این تیم چهار روز پس از آن بازی سه شنبه شب در ورزشگاه "مکتوم بن رشید" دبی به مصاف الشباب امارات می‌رود، آنهم با هدف کسب امتیاز برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا.

پرسپولیس که با هشت امتیاز پس از الهلال رتبه دوم جدول گروه D مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را در اختیار دارد برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا باید در دیدار سه شنبه شب مقابل الشباب امارات حداقل به یک امتیاز برسد، در غیر اینصورت شاگردان دنیزلی برای صعود باید چشم به دیدار تیم‌های الهلال عربستان و الغرافه قطر داشته باشند که بعد از دیدار آنها آغاز می‌شود. آنها اگر در دیدار مقابل تیم الشباب که شانسی برای صعود ندارد، دست خالی از زمین خارج شوند، به هیچ عنوان استحقاق صعود به مرحله بعدی مسابقات را ندارند و همان بهتر که در امارات با لیگ قهرمانان وداع کنند.

سرخپوشان به همان اندازه که شانس صعود و سقوط دارند، حتی می‌تواند صدرنشین گروه D شوند، اگر در دیدار مقابل الشباب پیروز شوند و الهلال مقابل الغرافه امتیاز از دست دهد. تحقق تمام این رویاها البته منوط به این است که پرسپولیس روز باشد، پرسپولیسی که در سال 91 بیشتر شب بوده است!

- هفته ششم و پایانی از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:
سه شنبه - 26/2/91
گروه C:
* سپاهان ایران - الاهلی عربستان، ساعت 20:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* لخویای قطر - النصر امارات، ساعت 20:30، ورزشگاه ثانی بن جاسم دوحه
جدول رده بندی:
1- الاهلی عربستان 10 امتیاز - تفاضل گل 5+، 2- سپاهان ایران 10 امتیاز - تفاضل گل 4+، 3- لخویای قطر 6 امتیاز، 4- النصر امارات 3 امتیاز

گروه D:
* الشباب امارات - پرسپولیس ایران، ساعت 20:30، ورزشگاه مکتوم بن رشید دبی
* الهلال عربستان - الغرافه قطر، ساعت 22:30، ورزشگاه فیصل بن فهد شهر ریاض
جدول رده بندی:
1- الهلال عربستان 9 امتیاز، 2- پرسپولیس ایران 8 امتیاز، 3- الغرافه 6 امتیاز، 4- الشباب امارات 2 امتیاز

گروه G:
* ناگویا گرامپوس ژاپن - سنترال کوئست مارینرز استرالیا، ساعت 14:30، ورزشگاه میزوهو آتلتیک ناگویا
* تیانجین تدای چین - سئونگنام ایلهواچونمای کره جنوبی، ساعت 16، ورزشگاه تیانجین تدا
جدول رده بندی:
1- سئونگنام ایلهواچونمای کره جنوبی 7 امتیاز - تفاضل گل 5+، 2- ناگویا گرامپوس ژاپن 7 امتیاز - تفاضل گل 3+، 3- سنترال کوئست مارینرز استرالیا 6 امتیاز، 4- تیانجین تدای چین 3 امتیاز

گروه H:
* جئونبوک موتورز کره جنوبی - کاشیواریسول ژاپن، ساعت 14:30، ورزشگاه جام جهانی جیجو
* بوریرام یونایتد تایلند - گوانگجو اورگرانده چین، ساعت 16، ورزشگاه ای موبایل بوریرام
جدول رده بندی:
1- جئونبوک موتورز کره جنوبی 9 امتیاز، 2- گوانگجو اورگرانده چین 7 امتیاز - تفاضل گل 3+، 3- کاشیواریسول ژاپن 7 امتیاز - تفاضل گل 2+، 4- بوریرام یونایتد تایلند 6 امتیاز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *