پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اصلاح‌طلبان به چه کسانی رای دادند؟

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 221474
دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات با اشاره به اینکه اصلاح طلبان در تهران به مطهری، محجوب و جلودارزاده رای دادند، گفت: این اقبال به خاطر آن است که مردم اصلاح طلبان معتدل،میانه رو و پیرو خط امام و رهبری را دوست دارند.
محمد زارع فومنی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه معتقدم اصلاح طلبان  در انتخابات شرکت کردند و درتهران  به علی مطهری، علیرضا محجوب و سهیلا جلودارزاده رای دادند، گفت: این حضور نشانگر آن است که اصلاح طلبان در صحنه سیاسی حضور دارند و رای آنها  به مطهری و محجوب بیانگر حمایت از نامزدهای اصلاح طلبان است، اما متاسفانه یک عده با تحلیل های نادرست دم از عدم استقبال مردم از نامزدهای اصلاح طلبان زدند.

وی اضافه کرد: اگر مردم نامزدهای اصلاح طلب را نپذیرفتند پس چه کسی به مطهری و محجوب رای داد!

این فعال سیاسی افزود: جبهه مردمی اصلاحات در دور اول و دور دوم  انتخابات مجلس حضوری فعال داشت و توانست به موفقیت خوبی نیز دست یابد، این موفقیت به خاطر آن است که مردم اصلاح طلبان معتدل و میانه رو را دوست دارند.

فومنی با بیان این جمله که اگر تمامی اصلاح طلبان خط امام درانتخابات مجلس شرکت می کردند، اقبال عمومی به سمت آنها می رفت و دیگر اصولگرایان نمی توانستند پیروز انتخابات شوند گفت: هرگاه اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کنند اقبال عمومی به سمت این جریان سیاسی بیشتر از اصولگرایان خواهد بود اما با این اوصاف اصلاح طلبان درون نظام با سازمان دهی ضعیف وارد انتخابات مجلس نهم شدند و توانستند تنها بعضی از نامزدهای مورد حمایت خود را راهی بهارستان کنند.

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات تاکید کرد: اصلاح طلبی معتدل و ولایت پذیر همیشه زنده است و در همه انتخابات شرکت می کند چون به کشور خود افتخار می کند و می خواهند در مشارکت های سیاسی سهیم باشد.

وی با اشاره به آرایش سیاسی مجلس نهم گفت: بیشتر نمایندگان راه یافته به مجلس مستقل هستند و این عده تمایل نزدیکی به اصلاح طلبان معتدل و خط امام(ره)دارند از این رو معتقدم در مجلس آینده فراکسیون قوی با ترکیب مستقل ها، اصلاح طلبان و منتقدان دولت شکل خواهد گرفت.

فومنی با بیان اینکه نباید با تحلیل های تند و افراطی علیه اصلاح طلبان موضع گرفت افزود: نمی توان همه اصلاح طلبان را متهم به براندازی نظام کرد، ما بنا داریم نام اصلاحات را  برای همیشه در درون نظام زنده نگه داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *