سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ماموریت ویژه ناظران قبل از سفر به لندن؛ ترازهای مالی را به کمیته گزارش کنید

شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 221237
در آستانه برگزاری مسابقات المپیک لندن، ناظران کمیته ملی المپیک می‌توانند با گزارش‌های کارشناسی از هیاهوی مالی فدراسیون‌ها بکاهند.

خبرگزاری فارس: ماموریت ویژه ناظران قبل از سفر به لندن؛ ترازهای مالی را به کمیته گزارش کنید

به گزارش خبرگزاری فارس، کمتر از 3 ماه به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان باقی مانده تا کشورها علاوه بر به رخ کشیدن قدرت ورزشی خود قدرت سیاسی‌شان را نیز نشان دهند. همه منتظرند تا ببیند در این 4 سالی که از برگزاری المپیک پکن می‌گذرد کشورها در لندن چه چیزی در چنته دارند؟

ملی‌پوشان ایرانی نیز همانند سایر کشورها در تلاشند تا با کاروانی پرتعداد و پرقدرت راهی المپیک شوند اما ورزشکاران ایرانی در این فاصله کم چیزی که گریبانگیر ورزشکاران و مربیان شده است کمبود بودجه است که همه از آن می‌نالند.

 

* همه چیز آرام نیست

اگرچه بارها مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از آرامش در اردوها خبر داده و اعلام کرده بودند هیچ‌کدام از فدراسیون‌ها به ویژه المپیکی‌ها مشکل مالی و کمبود بودجه ندارند اما به نظر می‌رسد همه چیز آن طور که می گویند آرام نیست.

خطیب، رئیس فدراسیون کشتی در گفت‌وگویی با رسانه‌ها از کمبود بودجه و عدم توجه کمیته ملی المپیک سخن گفت و در طرف دیگر در نشست خبری فدراسیون بوکس هنگامی که رئیس از کمبود بودجه در حضور افشارزاده سخن می‌گوید، دبیر کل جلسه را ترک می‌کند و می‌گوید انتظار نداشتم در نشست خبری حرفی از پول به میان بیاید.

* عباسی: به نظرم مشکلی وجود ندارد

ساعاتی از این درگیری لفظی نگذشته بود که در جشن 90 روز مانده به المپیک لندن، محمد عباسی هنگامی که خبرنگاران از وی درباره مشکلات مالی فدراسیون‌ها پرسیدند پاسخ داد: طبق تصمیمی که شش ماه پیش گرفته شده، بودجه فدراسیون‌ها و مسایل مالی آنها به موقع پرداخت می‌شود. در جریان صحبت‌های مطرح‌شده نیستم، اما کمیته پشتیبانی که در خصوص المپیک تشکیل شده در جلسات خود درباره مسائل مالی نیز صحبت می‌کند و به نظرم مشکلی وجود ندارد.

نکته‌ای که باید اشاره شود این است که بالاخره فدراسیون‌ها مشکل مالی دارند یا نه؟ و اصلا وظیفه «ستاد عالی پشتیبانی از ورزشکاران و قهرمانان المپیک» چیست؟

البته مسئولان مواردی را نیز مطرح کردند که فدراسیون‌ها بودجه‌ای را که به آنها اختصاص داده می‌شود صرف ورزشکاران المپیکی نمی‌کنند.

این صحبت‌ها را بارها افشارزاده و علی‌آبادی مطرح کردند اما نکته اینجاست که نقش ناظران کمیته ملی المپیک در فدراسیون‌ها چیست؟ آیا ناظران در جریان چگونگی هزینه کردن این بودجه‌ها هستند؟ و آیا اصلا نظارتی برای خرج بودجه‌ها وجود دارد؟

* ناظران دخالتی در بودجه و مسائل فنی ندارند

ناظران کمیته ملی المپیک در فدراسیون‌ها افرادی هستند که ارتباط بین فدراسیون و کمیته را برقرار می‌کنند، در تمرینات حضور دارند و مسائل و مشکلات ورزشکاران را هم به گوش مسئولان فدراسیون و هم کمیته ملی المپیک می‌رسانند.

اما نکته حائز اهمیت این است که ناظران دخالتی در مسائل فنی ندارند، در دخل و خرج بودجه‌ها ورود نمی‌کنند و تنها به گزارش مشکلات رسیدگی می‌کنند.

طالبی: اخبار و گزارشات را به کمیته منعکس می‌کنیم

ناصر طالبی، ناظر کمیته ملی المپیک در فدراسیون بوکس درباره نقش ناظران به فارس گفت: ناظران در تمرینات تیم‌های ملی حضور دارند، پیگیری مسائل هستند که اگر مشکلی وجود داشته باشد به فدراسیون و در نهایت به کمیته منتقل می‌کنند. اما آنها حق دخالت در کار فنی را ندارند.

وی درباره اینکه آیا ناظران می‌‌توانند درباره نحوه مصرف بودجه کمیته به فدراسیون‌ها دخالت داشته باشند، اظهار داشت: ناظران دخالت ندارند و تنها می‌توانند اخبار و گزارشات را منعکس کنند.

* رفوگر: اگر فدراسیون‌ها مشکل مالی داشته باشند به کمیته گزارش می‌دهیم

جواد رفوگر نیز ناظر کمیته ملی المپیک در فدراسیون کشتی و در بخش آزاد است.

وی در گفت‌وگویی که با فارس انجام داد، درباره نقش ناظران گفت: با توجه به مسئولیتی که داریم دخالتی در انتخاب‌ها نداریم. اگر در مسائلی مانند تغذیه مشکلی وجود داشته باشد به کمیته گزارش می‌دهیم. در بحث مالی و بودجه فدراسیون نیز دخالتی نداریم اما اگر مسئولان فدراسیون مشکلات را با ما در میان بگذارند ما هم به کمیته انتقال می‌دهیم.

رفوگر درباره اینکه گفته می‌شود بعضی از فدراسیون‌ها بودجه المپیکی‌ها را در جای دیگر خرج می‌کنند، اظهار داشت: ما در بحث بودجه ورود نمی‌کنیم اما مسئله این است که بودجه کشتی کم است و البته کمیته ملی المپیک تقصیری ندارد. درخواست ما این است وزارت ورزش و کمیته به کشتی توجه ویژه داشته باشند و نگذاریم که مسائلی پیش بیاید تا در آینده افسوس بخوریم که ای کاش4 به گونه‌ای دیگر عمل کرده بودیم.

به گزارش فارس، فرصت زیادی تا المپیک باقی نمانده و از هم‌اکنون فدراسیون‌ها و ورزشکاران از مشکلات مالی می‌نالند به طوری که مسئولان فدراسیون‌ها بارها عنوان کرده‌اند که اگر این مشکلات حل نشود نباید انتظار مدال‌آوری داشته باشیم.

از هم‌اکنون باید این مصاحبه‌ها را از حفظ باشیم تا اگر نتیجه‌ای در المپیک حاصل نشد در اولین دلیل به دنبال مشکل مالی باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *