جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انتقاد امام جمعه قم از نمایشگاه کتاب

جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 221129
امام جمعه موقت قم و عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه از نمایندگان مجلس خواست تا برای مبارزه با گرانی‌های اخیر در کشور برنامه ارائه کنند.
به گزارش مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه‌های انتخابی عنوان کرد: امروز دوستان و دشمنان چشمشان به این مرحله از انتخابات است که دشمنان از غیبت ما خوشحال و دوستان ما نیز ناراحت می‌شوند.

وی تأکید کرد: نمایندگانی که توانستند اعتماد مردم را جلب کنند باید قدردان مردم و خداوند باشند و خود را نسبت به پاسخگویی به نیازهای مردم مسئول بدانند.

امام جمعه قم با اشاره به وظایف ذاتی مجلس عنوان کرد: یکی از وظایف مجلس قانونگذاری است که در این راستا باید تلاش شود تا قوانینی جامع، کار‌شناسی شده و در جهت گره گشایی از کار مردم به تصویب رسد.

وی ابراز داشت: مجلسیان باید در مواقع مختلف از جمله وقوع گرانی‌های اخیر در جامعه طرح و برنامه‌های خود را برای رفع مشکلات ارائه کنند.

آیت الله حسینی بوشهری یکی دیگر از وظایف مجلس را بعد نظارتی آن دانست و افزود: در اسلام اصل بر حسن ظن است و مچ گیری مطرح نیست و مجلس باید در عین دیانت و دلسوزی به اجرای دقیق قوانین نظارت داشته و به آن بی‌ اعتنا نباشد و مسائل را باید به دور از ایجاد تنش دنبال کند.

اولویت اول قانونگذاری مجلس مباحث اقتصادی باشد

وی با بیان اینکه اولویت اصلی انقلاب اسلامی مباحث فرهنگی است افزود: امروز با جنگ اقتصادی دشمنان روبه رو هستیم که اولویت در قانونگذاری مجلس نیز باید در این زمینه باشد تا در این جنگ پیروز شویم.

انتقاد از فضای فرهنگی نمایشگاه کتاب

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطبه‌های خود به آغاز به کار نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و افزود: نمایشگاه کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است که مسئولان وزارت ارشاد باید تلاش کنند تا فضای نمایشگاه را به یک فضای فرهنگی تبدیل کنند و حال و هوای دینی را در آنجا حاکم کنند که متاسفانه اینگونه نیست و عده‌ای نیز برای سوء استفاده به محل نمایشگاه می‌روند.

وی با بیان اینکه تولید کتاب متناسب با نیازهای موجود نیست گفت: سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است و باید تسهیلات مناسبی برای خرید کتاب در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

شهید مطهری مظهر اخلاق بود

امام جمعه قم در ادامه با تسلیت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: شهید مطهری مظهر اخلاق بود که نسل جوان امروز ما باید از کتابهای این استاد استفاده کنند، زیرا امام راحل درستی و صحت مطالب ایشان را تایید کردند.

وی ادامه داد: وقتی به کتابهای ایشان رجوع می‌شود به نظر می‌رسد که این کتاب‌ها همین امروز به نگارش درآمده است که در این راستا حوزیان باید راه این استاد شهید را ادامه و دانشگاهیان نیز در نظریه‌پردازی، شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند.

امروز در جامعه ما جای شهید مطهری خالی است

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: امروز در جامعه ما جای شهید مطهری خالی است و هنوز پر نشده است که بزرگان حوزه علمیه بار‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب درباره تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: مشکلات موجود در این سند باید هرچه زود‌تر رفع شود و مجموعه آموزش و پرورش نیز باید در به روز کردن خود و محتوای آموزشی و درسی دانش آموزان تلاش کند.

بر اساس وعده قرآن، اسلام دین جهانی می‌شود

استاد حوزه علمیه قم در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به هتاکی به قرآن کریم در آمریکا اظهار داشت: دشمنان کینه توزانه با مقدسات اسلام برخورد می‌کنند و فکر می‌کنند جامعه اسلامی با اینگونه اقدامات عقب نشینی می‌کند، اما باید بدانند که خداوند خود حفظ کننده قرآن است و همین قرآن نیز وعده داده است که دین اسلام یک دین جهانی می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه این کشیش آمریکایی نه به دلیل اهانت به مقدسات بلکه به دلیل آلوده کردن محیط زیست در اثر آتش زدن قرآن کریم جریمه و محاکمه شده است که اینگونه برخورد‌ها شرم آور است.

آیت الله حسینی بوشهری به راهپیمایی مردم بحرین در روز کارگر نیز اشاره کرد و افزود: مردم بحرین راهپیمایی خوبی در این روز کردند و مجامع بین المللی نیز کم کم از خواب خرگوشی خود بیدار شده‌اند و جنایات رژیم آلود سعود و آل خلیفه را در حق مردم بی‌گناه بحرین محکوم می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *