جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هشدار؛ زمان مکالمات را کوتاه کنید

پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 220890
رئیس مرکز تحقیقات تابش گفت: استفاده طولانی از تلفن همراه حتماً مضر است، اما در استفاده کوتاه مدت از تلفن همراه اشکالی نیست.

فارس: رضا فقیهی در همایش ایمنی پرتوهای غیریون‌ساز اظهار داشت: مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز در سال ۵۶ و زمانی که ایده کار در این حوزه تنها در بخش فیزیک بهداشت تعریف شده بود، آغاز به کار کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز افزود: در آن زمان موضوع تشعشع موضوع بسیار جدیدی بود و این مرکز یکی از نخستین مراکز مدیریت و حفاظت در برابر اشعه در کشور است.

وی افزود: همایش ایمنی پرتوهای غیریون‌ساز برای پاسخگویی به این پرسش که آیا تابش‌ها خطرناک هستند یا خیر، از سوی مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز برگزار شده است.

وی ادامه داد: برای پاسخگویی به این سوال باید در نظر داشته باشیم لازمه هر اظهارنظر، تحقیقات عمیق علمی است؛ هم‌اکنون در کشورهای پیشرفته تحقیقاتی به مراتب قوی‌تر انجام شده و آنها نیز نتایج تحقیقات را به مردم به صورت صحیح اطلاع‌رسانی می‌کنند.

فقیهی تاکید کرد: مردم به مجامع مستقل علمی اطمینان می‌کنند؛ صحبت یک دانشمند یا پژوهشگر به مراتب بیشتر از صحبت دیگران، برای مردم اطمینان‌بخش است.

رئیس مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز،‌ تاکید کرد: در ایران نیز در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در خصوص حفاظت در برابر اشعه انجام شده که نتیجه این تحقیقات باید برای ایجاد اطمینان خاطر در مردم، اطلاع‌رسانی شود و حقایق بازگو شود.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که بحث ایمنی، بحثی دوطرفه است؛ به این معنا که یک وسیله هم باید ایمن باشد و هم ایمن استفاده شده باشد.

فقیهی گفت: در پاسخ به این سوال که آیا تابش‌های تلفن همراه خطرناک هستند یا خیر اگر بخواهیم با صداقت صحبت کنیم، پاسخ این است که استفاده طولانی از تلفن همراه حتما مضر است؛ اما استفاده کوتاه‌مدت از تلفن همراه اشکالی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *