پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

عذرخواهی دانشجو از دانشجویان

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 220365
دانشجو با بیان اینکه من از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت عذرخواهی می‌کنم که بابت مواضع ضداستعماری من در کنفرانس‌های بین‌المللی دچار مشکل می‌شوند، افزود: یونسکو مواظب باشد در دام شیطانی غرب نیفتد؛ غرب علم و دانش را منحصرا برای خود می‌خواهد؛ یونسکو ازادگی خودش را با بازی‌های کثیف سیاسی آلوده نکند.
به گزارش  فارس، صبح امروز کرسی یونسکو در زمینه همکاری دانشگاه و صنعت در فرآیند توسعه پایدار با حضور کامران دانشجو وزیر علوم، موحدی قائم مقام وزیر صنعت در دانشگاه علم و صنعت افتتاح شد.

وزیر علوم در این مراسم با اشاره به نقش دانشگاه و آموزش عالی در زمینه صنعت گفت: اولین نقش دانشگاه گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به تولید ملی اظهار داشت: افتخار به مصرف جنس خارجی برای مملکت یک بلا و بیماری به حساب می‌‌آید و دانشگاه می‌تواند با فرهنگ اعتماد به نفس و خودباوری جلوی این بیماری را بگیرد.

دانشجو با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که "اگر دانشگاه اصلاح شد مملکت اصلاح می‌شود" تصریح کرد: در مسیر استفاده از کالاهای داخلی دانشگاه جلودار و خط‌شکن است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم دانشجویی را تربیت کنیم که مصرف کالای خارجی را مضموم بداند سرمایه ملت را در مسیری قرار داده‌ایم که جامعه از ما می‌خواهد ولی اگر این کار انجام نشود در بیت‌المال خیانت کرده‌ایم.

وزیر علوم با اشاره به شعار سال ۹۱ در خصوص حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: باید در دانشگاه دانش را تبدیل به فناوری کرد و فناوری را در اختیار صنعت قرار داد تا صنعت محصولاتی تولید کند که با محصولات خارجی قابل رقابت باشد که اگر اینگونه شود حتما ملت به سوی محصولات داخلی می‌رود.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته سیاست‌های وزارت علوم در همین مسیر بوده است که دانش را در راستای تولید ثروت ملی هدایت کند.

دانشجو با بیان اینکه ولایتمداری باید در حوزه عمل تعریف شود، افزود: مقام معظم رهبری درباره ارتباط دانشگاه و صنعت فرموده بودند که این ارتباط آرزوی دیرینه من است، بنابراین دانشگاه باید در این زمینه برنامه داشته باشد و تحقیقات را به سمتی هدایت کند که ناظر بر حل مشکلات و گره‌های درونی باشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید ۹۰ درصد کارهای تحقیقاتی با نگاه به حوزه کاربرد و مشکلات داخلی باشد به پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و افزود: تعداد پارک‌های علم و فناوری در کشور به ۳۰ عدد رسیده است؛ یعنی در هر استان یک پارک وجود دارد که دانشگاه را به حوزه عملیاتی و صنعت متصل می‌کند.

وزیر علوم درباره برخی واکنش‌ها نسبت به اجرای طرح‌های کلان و تفاهمنامه‌های دفاعی گفت: در همه جای دنیا دانشگاه‌ها در خدمت اقتدار کشورند؛ من از ابتدا در مجلس گفتم که ۵۰ درصد تحقیقات دانشگاهی را در مسیر افزایش اقتدار و توان دفاعی مملکت به کار خواهم گرفت؛ برهمین اساس است که امسال مبنا را بر این گذاشتیم که هزار پروژه دفاعی به ۲ هزار پروژه افزایش یابد.

وزیر علوم با بیان اینکه هر جا صنعت به دانشگاه مراجعه کرد، در آن مورد موفق بوده است، خاطرنشان کرد: در مباحث هسته‌ای و هوافضا پیشرفت‌های جهشی داشته‌ایم، چون به دانشگاه اعتماد کردیم.

وزیر علوم درباره پشرفت‌ها و رشد علمی کشور نیز گفت: قرار بود در سال ۱۴۰۴ ما رتبه اول منطقه را در تولید علم داشته باشیم؛ در سال گذشته کشور ما رشد علمی‌اش از همه کشورهای جهان بیشتر بود، علاوه بر این ما رتبه اول منطقه را در تولید علم داشته‌ایم.

دانشجو با بیان اینکه من از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت عذرخواهی می‌کنم که بابت مواضع ضداستعماری من در کنفرانس‌های بین‌المللی دچار مشکل می‌شوند، افزود: یونسکو مواظب باشد در دام شیطانی غرب نیفتد؛ غرب علم و دانش را منحصرا برای خود می‌خواهد؛ یونسکو ازادگی خودش را با بازی‌های کثیف سیاسی آلوده نکند.

وی همچنین این سوال را مطرح کرد که تا کی این نهادهای بین‌المللی قرار است بازیچه دست صهیونیست‌ها شود.

وی خطاب به غرب گفت: این ملت و دانشگاه راه خود را پیدا خواهد کرد و کسی نمی‌تواند با این اعمال ناشایست دانشگاهیان ما را به زانو درآورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *