جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نظر ده نمكي درباره 'قلاده هاي طلا'

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 220330
ما هنوز درباره ي فتنه و انتخابات 88 كار جدي انجام نداده ايم... .
به گزارش جهان به نقل از آويني فيلم، "اخراجي ها3"، "پايان نامه" و "قلاده هاي طلا"، سه اثري هستند كه با موضوع اتفاقات 88 روي پرده سينما رفتند.

به گفته كارشناسان اين سه فيلم سينمايي كه با هزينه هاي بالايي ساخته شده و به غير از دومي، مابقي فروش خوبي را تجربه كرده اند، هنوز نتوانسته اند حق مطلب ماجراهاي 88 را ادا كنند.

البته اين نظري است كه مسعود ده نمكي هم به آن اعتقاد دارد. وي در گفت وگو با آويني فيلم در همين رابطه مي گويد: در مورد سه فيلمي كه در موضوع انتخابات و ماجراهاي بعد از انتخابات است من هيچ قضاوتي نمي كنم اما به اين مطلب اذعان دارم كه ما هنوز درباره ي فتنه و انتخابات 88 كار جدي انجام نداده ايم و جاي كار در اين زمينه بسيار وجود دارد.

كارگردان سري اخراجي ها ادامه داد: بايد با سياست گذاري هاي صحيح با موضوع فتنه 88 فيلم هاي مناسبي توليد شود.

ده نمكي ضمن بيان اين نكته كه: حتي در زمينه ي مستند نيز در باب انتخابات و ماجراهاي بعد از آن كار خوب و فاخري ارائه نكرده ايم، تصريح كرد: در زمينه ي ساير وقايع تاريخي نظير انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و سيره ي امام(ره)، تنها آثار مقطعي و موردي موفقي داشته ايم وگرنه تاريخ نگاري خوبي نداشته ايم و در واقع سينما و مستند كارايي اصلي خود را نداشته است.

وي افزود: در سينما نيز با موضوع دفاع مقدس حرف هايي براي گفتن داشته ايم اما باز هم در تاريخ نگاري ناموفق بوده ايم. درباره ي سيره ي زندگي حضرت امام نيز بايد لبناني ها يك مجموعه ي خوب بسازند تا اتفاق خوبي بيافتد!

مسعود ده نمكي يادآور شد: در آثار غربي مجموعه هاي بسياري با موضوع جنگ جهاني دوم ساخته مي شود و حتي در فيلم هاي سينمايي آن ها نيز اين نگاه تاريخي و سياسي به وضوح ديده مي شود.

وي در پايان گفت: غربي ها اين هنر را دارند كه در يك فيلم يكي دو ساعته كل جنگ جهاني را به تصوير مي كشند و حرف خودشان را براي بيننده به زيبايي نمايش مي دهند كه هم توانمندي هنري و فني آنها مطرح است و هم نگاه سيستماتيك و بسترساز آن ها كه چنين آثار خوبي را براي منويات آنها به وجود مي آورد. به نظر بنده ضعف اصلي ما در نگاه مديريتي و هدايتگر ماست كه بايد هدفمند و جهت دار باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *