پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مصاحبه نادر اوباما در اتاق بحران كاخ سفيد

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 219977
باراك اوباما در اقدامي نادر، در اتاق بحران كاخ سفيد به مصاحبه با يك شبكه تلويزيوني پرداخت و در مورد قتل اسامه بن لادن صحبت كرد.اما در اتاق بحران كاخ سفيد.
 ایسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت: همزمان با نزديك شدن به اولين سالگرد عمليات كشتن اسامه بن لادن، رهبر القاعده، باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در اتاق بحران كاخ سفيد با شبكه خبري ان. بي.سي مصاحبه كرد.

تامي ويتور،‌ سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا اظهار داشت: يك سال پس از كشته شدن بن لادن ما همچنان شاهد منافع اين اتفاق هستيم.

قرار است مصاحبه باراك اوباما طي چند روز آينده از اين شبكه پخش شود.

ويتور اظهار داشت: اين مصاحبه پنجره‌ي ديگري به روي آن روز مهم است.

شبكه ان.بي.سي اعلام كرد اين اولين باري است كه يك شبكه تلويزيوني به اتاق بحران كاخ سفيد دسترسي پيدا مي‌كند.

باراك اوباما در مصاحبه خود درباره مرحله مختلف برنامه‌ريزي براي انجام عمليات قتل بن لادن و چگونگي انجام آن صحبت كرده است.

سردبير شبكه خبري ان.بي.سي با صدور بيانيه‌اي گفت: ما با اين مصاحبه قصد داريم اطلاعات مربوط به عمليات قتل بن لادن و حواشي آن را منتقل كنيم.

اين مصاحبه روز پنجشنبه انجام شد و قرار است در تاريخ دوم مه(۱۳ ارديبهشت) پخش شود.

برخي ناظران سياسي در آمريكا از دولت اوباما به خاطر مصاحبه در اتاق بحران انتقاد كرده و گفتند نبايد رسانه‌ها به اين اتاق مهم دسترسي داشته باشند اما ويتور با دفاع از اين اقدام اظهار داشت،‌ اين اتاق تنها زماني محرمانه است كه موضوع محرمانه در آن مورد بحث باشد و از طرفي ديگر روزانه اين اتاق شاهد ملاقات‌هاي مختلف در خصوص مسائل غيرمرتبط با امنيت ملي است.

اتاق بحران در سال ۱۹۶۱ و در زمان روي كار بودن دولت جان اف كندي ايجاد شد تا يك مركز فرماندهي با خطوط ارتباطي بسيار امن باشد.

اين اتاق در سال ۲۰۰۷ نوسازي شد و هم‌اكنون داراي سه اتاق كنفرانس است كه روزانه ملاقات‌هايي در آن برگزار مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *