کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستيار گوارديولا، سرمربي بارسا شد

8 ارديبهشت 1391 ساعت 17:32

پس از خداحافظي رسمي پپ گوارديولا از سرمربي‌گري تيم بارسلونا، تيتو ويلانووا دستيار او در فصل آينده هدايت اين تيم را بر عهده خواهد داشت.



به گزارش ايسنا، پپ گوارديولا كه همراه با ساندرو راسل رييس بارسلونا در يك نشست مطبوعاتي حاضر شده بود، خداحافظي خود را از اين تيم به طور رسمي اعلام كرد و خبر داد كه فصل آينده ديگر روي نيمكت آبي و اناري‌ها نخواهد نشست. در همين نشست اعلام شد كه تيتو ويلانووا دستيار گوارديولا، فصل آينده هدايت بارسلونا را بر عهده مي‌گيرد. با اين حال گوارديولا تا پايان فصل جاري به وظايف خود ادامه خواهد داد.

گوارديولا در اين نشست خبري گفت: از شما مي‌خواهم كه درك كنيد كه اين يك تصميم ساده نبوده است. مي‌خواهم احساسم را شرح دهم و اميدوارم كه مردم من را درك كنند. از اتفاقاتي كه در چند هفته اخير افتاد به شدت متاسفم. من هميشه دوست دارم كه قراردادهاي كوتاه مدت ببندم چون در بارسا توقعات بسيار زيادي وجود دارد. من در اين تيم به عنوان يك بازيكن زندگي كردم و دقيقا مي‌دانم كه روال كار در اين باشگاه به چه صورت است. چهار سال حضور در بارسلونا زمان زيادي است. ديگر نمي‌توانم بيش از اين خودم را ثابت كنم. همچنين مايل نيستم در خارج از كشور خودم را ثابت كنم و در حال حاضر تصميم گرفته‌ام كه استراحت كنم.

سرمربي بارسلونا گفت: در پاييز به مدير رسانه‌اي و مدير فوتبال باشگاه بارسلونا تصميم خود را اعلام كرده بودم و گفته بودم كه اين آخرين فصل حضورم در اين تيم است. اما نمي‌توانستم بازيكنان را از اين تصميم مطلع كنم چون اوضاع خيلي پيچيده مي‌شد. حالا كه از دو رقابت مهم حذف شده‌ايم زمان مناسبي براي اعلام اين تصميم است.

گوارديولا گفت: چهار سال حضور در بارسلونا هر كسي را خسته مي‌كند. در ماه سپتامبر يا اكتبر بود كه به رييس گفتم ديگر قراردادم را تمديد نمي‌كنم. اميدوارم كه سرمربي جديد قادر باشد كارهايي كه من انجام ندادم انجام دهد.

وي گفت: مايلم از بازيكنانم كه تعهد بسيار بالايي به كار خود داشتند، تشكر كنم. تمرين دادن اين بازيكنان افتخار بسيار بزرگي براي من بود و من اين كار را با علاقه و اشتياق زيادي انجام دادم. حالا وظيفه خود مي‌دانم كه از آن‌ها تشكر كنم. بايد انرژي‌ و تواني را كه در ابتداي حضورم در بارسلونا داشتم دوباره پيدا كنم. زمان چيزهاي زيادي را تغيير داده است و من همان احساس سابق را ندارم. شايستگي بارسلونا بيش از اين‌هاست و اين تنها چيزي است كه مي‌توانم بگويم.

گوارديولا همچنين خبر مذاكره با چلسي براي تصدي سرمربي‌گري اين تيم را تكذيب كرد و اعلام كرد كه قصد دارد فصل آينده استراحت كند و هدايت هيچ تيمي را قبول نخواهد كرد.


کد مطلب: 219819

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/219819/دستيار-گوارديولا-سرمربي-بارسا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com