جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طرح جدید پنتاگون برای جاسوسی از ایران

سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 219459
وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" در حال ایجاد یک آژانس اطلاعات جاسوسی جدید است تا در حالی که از مناطق جنگی عراق و افغانستان خارج می‌شود، این آژانس بر ایران و چین متمرکز شود.
به گزارش پانا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه‌ نیویورک تایمز ضمن انتشار این خبر اعلام کرد: این "سرویس مخفی دفاعی" جدید از ماموران، مقامات و سرمایه‌های موجود استفاده خواهد کرد و همکاری نزدیکی با آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) برای رد گیری تهدیدهای در حال ظهور خواهد داشت.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام عالی رتبه‌ وزارت دفاع آمریکا گزارش داد: این (آژانس) پوشش ما از سراسر جهان را تقویت خواهد کرد.

مسئولان بررسی‌های موردی در آژانس اطلاعات دفاعی به طور سری به جمع آوری اطلاعات نواحی خارج از نواحی متعارف جنگی می‌پردازند و این اقدام جدید همکاری میان نیروی نظامی و سیا را تقویت می‌کند.

انتظار می‌رود در سالهای آینده با تغییر تمرکز نیروها و سرمایه‌ها، این سرویس جدید اطلاعاتی از چند صد مامور به تعداد بیشتری مامور افزایش پیدا کند.

مقامات دفاعی در پاسخ به تقاضاهای خبرگزاری فرانسه برای دریافت توضیحات بیشتر از اظهارنظر خودداری کردند.

این خبر یک هفته پس از آن اعلام می‌شود که ژنرال "مایکل فلین" که پیشتر در فرماندهی سری عملیات‌های ویژه مشترک فعالیت داشت ریاست اطلاعات جاسوسی نظامی را عهده‌دار شد.

انتخاب او که منتقد جدی اطلاعات جاسوسی نظامی در زمان انتصابش به عنوان مامور ارشد اطلاعاتی در افغانستان در سال 2010 بود، انعکاس دهنده برتری نیروهای ویژه در سالهای اخیر است.

فرماندهی عملیات‌های ویژه مشترک در پس کشتار تعداد بسیاری از شورشیان ارشد در عراق و افغانستان در سالهای اخیر بوده است و حدد یک سال قبل مسئولیت حمله‌ای که به کشتن اسامه بن لادن منجر شده را به عهده داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *