جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
در مجلس چه گذشت؟

ادعایی که بسرعت تکذیب شد

سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 219432
روح الله حسینیان نماینده تهران در مجلس و عضو جبهه پایداری تذکری را در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مطرح کرد که با اعتراض برخی نمایندگان و پاسخ دو نماینده روبرو شد. رییس جلسه نیز تذکر وی را وارد ندانست.
به گزارش خبرنگار جهان، حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده تهران در مجلس و عضو جبهه پایداری در جلسه علنی صبح امروز مجلس و طی تذکری عجیب با استناد به بند یک ماده 23آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر رعایت شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از افتخارات این مجلس موضع قاطعانه آن در مقابل استکبار مخصوصا آمریکا بوده و این افتخار همواره شامل حال این مجلس بوده و خواهد بود حتی بنده که از منتقدان رئیس مجلس بودم از مواضع ضد استکباری و غرب ایشان در همه جا تجلیل کردم، اما متاسفانه این مسئله افتخار آمیز آلوده شده است.

وی گفت: آقای توکلی که رئیس مرکز پژوهش های مجلس هستند سایت الف را در اختیار سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گذاشتند، آیا وزیر امور خارجه آمریکا پیامی برای ملت ایران دارد؟ آیا می خواهد افتخارات علمی را به ملت ایران تبریک بگوید؟ وزارت امور خارجه آمریکا چه پیامی نسبت به ایران و مردم ایران دارد آیا آنها خودشان رسانه ندارند که آقای توکلی سایت الف را در اختیار آنها قرار دهد؟
 
وی از رئیس مجلس که امضا کننده حکم توکلی برای ریاست مرکز پژوهش های مجلس است خواست تا توکلی را به خاطر این خطای فاحش  از این سمت عزل کند.
 
عضو جبهه پایداری در ادامه گفت: لااقل هیئت رئیسه مجلس از این مسئله و این موضوع اعلام برائت کند یا خود آقای توکلی در همین مجلس اعلام کند که من رئیس یا مدیر سایت الف را برکنار و اعلام برائت می کنم.

به گزارش مهر، حسینیان ادامه داد: اگر یکی از رقبای آنها چنین کار خبطی و اشتباهی می کردند اینها چه برخوردی می کردند اما آنها این مسئله را به سکوت گذراندند.

وی ادامه داد: تذکر بعدی من در مورد حضور و غیاب هاست البته بسیار کار خوبی است اسم بنده هم هر روز در حضور خودم خوانده می شود مردم باید بدانند که نماینده شان با تاخیر می آید یا غیبت دارد اما این برخورد نبابد تبعیض آمیز باشد.

وی ادامه داد: آقای زاکانی از اول این مجلس به ندرت شده که در مجلس حضور داشته باشد هر گاه ما پرسیدیم گفتند ایشان برای گرفتن دکترایشان تلاش می کنند و زحمت کشیدند جز امروز که تذکر دادند اعلام غیبت تاخیر درباره او نشده است.
 
حسینیان گفت: چه مطلبی در کار است آیا آقای زاکانی در ماموریت هستند چرا هیئت رئیسه فقط به یک نفر ماموریت می دهد از هیئت رئیسه خواهش می کنم برای آگاهی مردم تعداد روزهایی که آقای زاکانی در مجلس حضور داشتند به مردمی که دوباره می خواهند نماینده انتخاب کنند اعلام شود که ایشان چند روز در تعهدات خود به مردم وفادار بوده اند البته من می دانم که اداره کردن سایت روزنامه های فاخر و مجلس هم احتیاج به پول و هم احتیاج به وقت دارد برای به دست آوردن پول نیز احتیاج به وقت است و باید بیشتر در بیرون مجلس سرمایه گذاری کنند اما ما هم به مردم تعهد داریم خصوصا اگر برخی آقازاده ها را در خدمت بگیرند برای کوبیدن و زدن نمایندگانی که حاضر نشدند زیر پرچم آنها باشند و تسلیم شوند.

وی مجددا از هیئت رئیسه مجلس خواست نسبت به موضوع اول یعنی سایت الف موضع قاطع خود را اعلام کند و در مسئله دوم نیز اعلام کند که آقای زاکانی چند روز از چهار سال را در مجلس حضور داشته است.

رییس مجلس: تذکر شما وارد نیست

علی لاریجانی رییس مجلس که ریاست جلسه علنی امروز سه شنبه را بر عهده داشت در پاسخ به حسینیان  تذکر وی را وارد ندانست و گفت: تذکر شما مربوط به هیئت رئیسه مجلس نیست سایت الف سایت شخصی است و مربوط به سازمان مجلس و مرکز پژوهش ها نیست.
 
وی درباره غیبت زاکانی گفت ایشان غیبت دارند اما رئیس کمیسیون اصل نود برای او نامه می نویسد و ماموریت اعلام می شود.

 لاریجانی ادامه داد: البته من توصیه می کنم همه سر موقع در مجلس حضور داشته باشند چون گاهی مجبوریم به علت نرسیدن تعداد حاضران در جلسه به نصاب لازم جلسه را دیر شروع کنیم.

زاکانی: پاسخ به حسینیان  را نه در شان خودم و نه مردم و نه مجلس می‌دانم/ ظلم نکنید

در ادامه علیرضا زاکانی نماینده تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با استناد به ماده 77 آیین نامه داخلی مجلس در واکنش به اظهارات روح الله حسینیان اظهار داشت: آقای حسینیان تذکری داند که محل بیان آیین ‌نامه ‌ای آن کاملاً محل تشکیک است.

وی ادامه داد: ایشان دو مورد پیرامون بنده بیان کردند که در مورد اول بحث غیبت‌های بنده در صحن است اما ای کاش از من می‌پرسیدند شاید لازم نباشد نکاتی که اطلاع ندارند به سمع و نظر مردم برسانند.

نماینده تهران در مجلس گفت: ‌بنده نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس هستم و همچنین مسئول اجرایی و مسئول بخش اقتصادی کمیسیون هم هستم. به خاطر حجم بالای کار کمیسیون و این که کمیسیون اصل 90 تنها مجموعه‌ای است که مردم اگر شکایتی داشته باشند به این کمیسیون مراجعه می‌کنند و اگر اهمال کاری در روند سه قوه و اعمال نفوذ قدرت شکل گرفته باشد کمیسیون اصل 90 مورد را رسیدگی می‌کند حجم بالای کار در کمیسیون وجود دارد به همین خاطر رئیس کمیسیون با هیات رئیسه هماهنگ کرده و بنده فرصت‌هایم را برای کار کمیسیون صرف می‌کنم که ماموریت محسوب می‌شود.

زاکانی گفت:‌ ای کاش سوال می‌شد تا پاسخ می دادیم. هم اکنون 73 مورد کشوری در اولویت کار کمیسیون قرار دارد. از سال گذشته زیرساخت‌های این کمیسیون پس ا ز15 سال تغییر کرد و به همت اعضا این کار بزرگ برای کشور انجام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: ما در پایان دوره مجلس هشتم هستیم و انباشت پرونده‌ها و مراجعات امکانی فراهم کرده که خدمتی شایسته در کمیسیون داشته باشیم. خواهشم این است که  دوستانی که این گونه از تریبون مجلس استفاده می‌کند ظلم نکنند، مروت هم خوب است. درست نیست که این گونه رفتار کنیم. آقای حسینیان نکاتی را گفتند که پاسخ آن را نه در شان خودم و نه مردم و نه مجلس می‌دانم. امیدوارم خدا عاقبت بنده و ایشان را ختم به خیر کند.

غیبت‌های زاکانی برای انجام ماموریت است

پس از اظهارات زاکانی محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس نیز با تایید اظهارات وی گفت: تا آنجا که اطلاع دارم غیبت‌های آقای زاکانی با تایید رئیس کمیسیون اصل 90 و برای انجام ماموریت است.

پس از تایید باهنر، روح‌الله حسینیان با برخاستن از جای خود و خطاب قرار دادن باهنر برای چند بار عبارت دروغگو را به وی نسبت داد و حتی پس از آن در جایگاه هیات رئیسه مجلس حضور پیدا کرد و با اعضای هیات رئیسه به ویژه باهنر صحبت کرد اما باهنر به سخنان وی توجهی نکرد و توجه خود را به اظهارات موافقان و مخالفان طرح مربوط به هدفمندی یارانه‌ها معطوف کرد و حسینیان پس از آن که هیچ پاسخی از هیات رئیسه نگرفت جایگاه هیئت رئیسه را ترک کرد.

توکلی: به سایت الف افتخار می کنم/ کاری نکند که در موضع اتهام قرار بگیرد

احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به انتقاد روح‌الله حسینیان از عملکرد سایت الف طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: داستان سایت الف و دعوت از سخنگوی فارسی زبان وزارت‌خارجه آمریکا این چیزی بود که می‌گویم.

وی افزود: ما از این فرد به عنوان مهمان ویژه دعوت کردیم و از بین سؤالات کاربران 32 سؤال حساب شده تهیه کردیم و سؤالات هم طوری طراحی شده بود که او هر طور که جواب می‌داد، در هچل بود؛ وی 27 سؤال را پاسخ گفت و اگر تمام این سؤالات منتشر می‌شد، غرب‌زده‌ترین کاربران سایت هم حق را به جمهوری اسلامی می‌دادند و می‌فهمیدند که آمریکا منطق ندارد، بر این اساس، کار سایت الف بسیار حساب شده بود و من به آن افتخار می‌کنم.

توکلی با بیان اینکه من از عملکرد سایت الف اعلام برائت نمی‌کنم ادامه داد: ما در راستای دفاع از نظام جمهوری اسلامی و نظام اسلامی عمل کردیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اظهار داشت: وقتی که کمیته تشخیص مصادیق مجرمانه رایانه‌ای به ما ابلاغ کرد که مطلب ذکر شده را برداریم، من به مسئولین الف گفتم هر موقع که به شما در این مورد چیزی گفتند، با من تماس بگیرید؛ بعد از تماس، من بررسی کردم و دیدم این کمیته از موضع قانون حرف زده و به همین دلیل گفتم که مطلب را بردارید.

توکلی گفت: من به این کار سایت الف افتخار می‌کنم چراکه توانستیم دشمن را از زبان خودش محکوم کنیم و افتخار هم می‌کنم وقتی که از موضع قانون حرفی را که قبول نداشتم و به من ابلاغ شد، اجرا کردم.

وی در عین حال افزود: من به دبیر شورای عالی امنیت ملی هم نامه نوشتم و گفتم که تصمیم این کمیته اشتباه بود و این مطلب باید منتشر شود ولی چون من تسلیم قانون هستم، با افتخار پذیرفتم که مطلب را بردارم.

توکلی اظهار داشت: به برادرم (حسینیان) نصیحت می‌کنم کاری نکند که در موضع اتهام قرار بگیرد؛‌ شما می‌توانستید از من بپرسید و اگر قانع نمی‌شدید، این حرف‌ها را می‌زدید.

وی ادامه داد: آقای حسینیان می‌توانست از هیئت رئیسه بپرسد که چرا آقای زاکانی به مجلس نمی‌آید و چرا نامش قرائت نمی‌شود که آقای ساعدی به شما توضیح می‌داد؛ مردم هوشیارند و در جریان مسائل هستند.

توکلی با بیان اینکه من خودم رسانه‌ای هستم، افزود: کار رسانه‌ای که به نفع جمهوری اسلامی باشد، باید صورت بگیرد و به نظر من تصمیم کمیته ذیربط تصمیم غلطی بود و از موضع قانونی حق با آنها بود و من تسلیم شدم، برهمین اساس به هر دو کارم افتخار می‌کنم.

حسینیان بعد از 4 سال آئین‌نامه را نمی شناسد

تذکر حسینیان با اعتراض برخی نمایندگان مواجه شد. محمدرضا خباز نماینده مردم کاشمر با اعلام تذکری طبق ماده 192 آیین نامه داخلی گفت: ما انتظار داشتیم به محض اینکه مشخص شد تذکر حسینیان خارج از عرف بوده و مربوط به دستور جلسه نیست به ایشان اعلام شود که از ادامه صحبت بپرهیزند.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه تذکرات غیرمرتبط باید آخر جلسه اعلام شود، گفت: اگر ما یا یکی از دوستان تذکر خارج از دستور بدهند جنابعالی اجازه نمی‌دهید اما آقای حسینیان نطق کردند.

وی خطاب به حسینیان گفت:‌اگر تذکرتان برای رضای خدا بود خوشا به حالتان اما اگر برای بحث‌های انتخاباتی و مشکلات جبهه متحد و پایداری بود متاسفم.

خباز افزود: آقای حسینیان بعد از 4 سال نمایندگی نمی‌دانند اعلام این گونه تذکرات جایش در مجلس نیست؟

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: ماده 192 آئین نامه داخلی چنین محتوای ندارد و در خصوص تذکر به اقدامات رئیس جمهور است، پس شما هم بعد از 4 سال نمایندگی مواد آیین نامه را درست بگویید.

وی افزود: بنده در ابتدای تذکر آقای حسینیان گفتم تذکر مربوط به دستور باشد. اگر تذکر را قطع کنیم عصبانی می‌شوند، قطع نکنیم شما تذکر می‌دهید.

لاریجانی تصریح کرد: قسمت دوم تذکرات حسینیان تذکر به موردی بود که پاسخ داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این آقای حسینیان به جای گیر دادن به این و اون حرفا و کارای خودشو اصلاح کنه!من نمیدونم چرا ایشون اینطوریه؟!
همیشه کارا و حرکات و تصمیمات مختلفش واسم عجیب بوده
بابا بی خیال تورو خدا
بهتر است مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام تعداد نمایندگان حاضر در هر جلسه و ذکر تعداد و نام غایبان تعداد ونام نمایندگان ماموریت دار ویا بیمار ودر مرخصی وغیره را نیز برای حضار بیان نماید تا چنین برداشت هایی نشود ضمنا ذکر گزارش کلی ماموریت نمایندگان و تایید هیات رییسه و چند نفر دیگر نیز می تواند کار ساز باشد