کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش هاشمی به حضور احمدی نژاد در مجمع تشخیص + تصاویر

2 ارديبهشت 1391 ساعت 15:09

هاشمی رفسنجانی ضمن تشکر از احمدی‌نژاد برای حضور در جلسه مجمع گفت: امیدوارم حضور رییس جمهور در جلسات مجمع تداوم داشته باشد.


به گزارش جهان، در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با خیرمقدم مجدد به اعضای جدید، از حضور آقای احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور تشکر و ابراز امیدواری کرد که حضور وی در جلسات مجمع تداوم داشته باشد.

سپس آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی گزارشی از روند مثبت مذاکرات هیات ایرانی با اعضای هیئت 1+5 در استانبول ارائه کرد.

در ادامه، براساس ماده 6 آیین نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام داوطلبی، عضویت اعضای جدید مجمع در کمیسیون‌های شش گانه تخصصی دائم این مجمع به تصویب اکثریت اعضا رسید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز ابراز امیدواری کرد براساس تاکیدات رهبری معظم انقلاب اسلامی و حسب ضرورت، اعضای جدید و قدیم حضور جدی و مؤثری در جلسات کمیسیون‌های مجمع داشته باشند.

در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا، مسئولان ذی‌ربط از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست کمیته امداد امام خمینی حضور داشتند، پس از بحث و بررسی مبسوط اعضا و مسئولان مدعو‌، موارد ذیل به تصویب رسید:

- افزایش سرمایه اجتماعی با تقویت رضایتمندی عمومی ، آزادی حقوق اجتماعی و مشارکت اجتماعی و تحکیم و پیوند و تعامل میان مردم و حکومت با موارد ذیل قابل تحقق است:

1- پاسداری از مشروعیت و افزایش مقبولیت نظام با ارتقای کارآمدی و نهادینه و قانونمند کردن پاسخگویی ارکان و مسئولان رده‌های مختلف حکومت؛

2- نهادینه‌سازی مشارکت فعال و همه جانبه مردم با توسعه و نوآوری الگوهای دینی و بومی کارآمد و بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها متناسب با فرهنگ و هویت اسلامی - ایرانی؛

3- ایجاد زمینه و سازوکارهای مناسب برای پیشرفت و تعالی فردی و اجتماعی؛

4- ایجاد سازوکار لازم برای طرح قانونی مطالبات اجتماعی و پاسخگویی شایسته اجزاء نظام و هدایت مطالبات اجتماعی به سوی مجاری و مراجع قانونی (مردمی و دولتی).

بنا بر این گزارش، ادامه این بحث در جلسات آینده مجمع پیگیری خواهد شد.











کد مطلب: 218876

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/218876/واکنش-هاشمی-حضور-احمدی-نژاد-مجمع-تشخیص-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com