کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز دهه بزرگداشت امام علی النقی (ع)

22 فروردين 1391 ساعت 17:42

جمعی از فعالان فضای مجازی با هدف نشر معارف اسلامی اقدام به برگزاری " دهه بزرگداشت امام علی النقی (ع) در فضای مجازی" نموده اند.


به گزارش فارس این فعالان فضای مجازی در رابطه با هدفشان از برگزاری این دهه گفته اند:

"جمعي از کاربران فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي با توجه به ضرورت و اهميت نشر معارف اهل بيت عليهم السلام در فضاي مجازي تصميم گرفتيم که از امکانات اين فضا در راستاي رسالت خود براي جامه عمل پوشاندن به اين هدف مقدس استفاده کنيم.

 با توجه به اين هدف به پيشنهاد جمعي از کاربران تصميم گرفتيم که دهه اي را به عنوان "دهه بزرگداشت امام علي النقي (ع) در فضاي مجازي" معرفي کنيم تا در اين دهه تمرکز فعاليت هاي خودمان را بر روي اين هدف بگذاريم.

انتخاب امام علي النقي (ع) براي شروع اين حرکت به اين دليل بود که احساس کرديم در راستاي معرفي ابعاد وجودي اين امام همام از طرف ما کم کاري صورت پذيرفته است و معارف اين امام عزيز آنگونه که بايسته و شايسته است در جامعه و بخصوص در فضاي مجازي بيان نشده است.

اعتقاد ما بر اين بود که اين حرکت بايد حرکتي جامع باشد که طي آن تمام افرادي که به اين هدف معتقد هستند بتوانند در زمينه توان و تخصص خود سهمشان را در عملي شدن اين هدف ادا نمايند.

با توجه به اين امر با هماهنگي هايي که با دوستان خود در برخي خبرگزاري ها،سايت هاي خبري و تحليلي، نهادهاي توليد محتوا و افراد توانمند در توليد محتوا داشتيم اين دوستان ضمن استقبال از اين ايده تعهد کردند که به اندازه توان خود در اين دهه محتوا در رابطه با امام دهم توليد نمايند و نيز محتواهاي توليد شده را بازنشر نمايند.

بي ترديد محتواهاي توليد شده در قالب هايي چون حديث، زندگي نامه و روايات، پوستر، کليپ، دلنوشته، عکس و تحليل زندگي امام هادي (ع)  و نيز محتواهاي توليد شده به زبان هايي غير از زبان فارسي توسط کاربران فضاي مجازي باز نشر خواهد شد.

انشاالله تصميم داريم که در هئيتي که روز شهادت امام هادي (ع) توسط فعالان مذهبي فضاي مجازي برگزار خواهد شد محتواهاي توليد شده و تجميع شده را در قالب مکتوب يا بصورت نرم افزار ارائه نماييم."

شایان ذکر است که این حرکت با استقبال فعالان فضای مجازی، کاربران شبکه های اجتماعی، بلاگرها، خبرگزاری ها و سایت های خبری و تحلیلی مواجه شده است.

تا کنون خبرگزاري های فارس، نسيم و دانشجو، روزنامه وطن امروز، شبکه اجتماعی افسران و نیز سايت هاي خبري جهان، رجا، مشرق، خبرنامه دانشجويان، صراط، شفاف، بي باک، 598، برهان، پيمانه، وبلاگ نيوز، تريبون، موج قانون، مجلس نهم، بهدخت، دي نيوز، تازه، وب خبر، تريبون، امت نيوز، زنان پرس، قاصد نيوز به این حرکت پیوسته اند.

اطلاعات بیشتر در رابطه با این حرکت در آدرس اینترنتی http://www.afsaran.ir/imamhadi موجود می باشد.


کد مطلب: 217088

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/217088/آغاز-دهه-بزرگداشت-امام-علی-النقی-ع

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com