کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شریعتمداری: اگر بودجه داشتم هزینه ‌شبکه‌های ‌ماهواره‌ای را می‌دادم

15 اسفند 1390 ساعت 11:31

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اگر من اختیار و بودجه داشتم هزینه شبکه های ماهواره ای را می دادم تا به هیچ وجه تعطیل نشوند!


به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، حسین شریعتمداری شب گذشته در ویژه برنامه «بیست و دو» در خصوص تبلیغات فراوان شبکه های ماهواره ای در مورد شرکت نکردن مردم در انتخابات و اینکه چرا مردم به حرفه های آنها گوش نکردند، گفت: چند سال قبل خبرنگار CNN به کیهان آمده بود، در آنجا یک سوالی در مورد تلویزیون های ماهواره ای مطرح کرد و گفت که نظر شما در این مورد چیست، گفتم؛ اگر من اختیار و بودجه داشتم هزینه شبکه های ماهواره ای را می دادم تا به هیچ وجه تعطیل نشوند.

وی ادامه داد: در این هنگام آن خبرنگار گفت واقعا چنین تصوری دارید؟ گفتم آره، بعد چند کلیپ که از آنها ضبط کرده بودم را برای آن خبرنگار گذاشتم، خود خبرنگار گفت واقعا همین است که شما می گویید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: بیشتر این حرف های شبکه های ماهواره ای خنده دار است.

شریعتمداری افزود: به نظر من فعالیت این شبکه ها بسیار به نفع ماست و من هنوز بر این باورم که اگر فعالیت های بعضی از این ها در حال افول است، به طریقی به آنها کمک بشود؛ چون هیچ چیز بهتر از نیست تحلیل و نظرات آنها همیشه برقرار باشد.

وی ادامه داد: مثلا پیشنهاد آنها این بود که روز پنجشنبه مردم خیابان را شلوغ بکنند و زیاد در خیابان ها حضور داشته باشند و روز جمعه اصلا حضور داشته نباشند، آیا واقعا این طوری شد؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه سخنان خود در خصوص نرم مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی در جهان و کشورمان گفت: سقف نرم در انتخابات پارلمانی ۳۰ درصد است یعنی ۳۰ درصد خیلی بالاست و زیر ۲۵ تا ۲۰ را هم عادی می دانند؛ این قاعده است و همه جا هم همین طور است.

شریعتمداری بیان داشت: ما در اینجا مسائل مان خیلی متفاوت است، در کشورهای اروپایی اصلا اصراری بر شرکت نیست، چون آنها به یک حداقلی اکتفا می کنند خیلی هم برای تبلیغات وقت و هزینه صرف نمی کنند و دیگر اینکه خود مردم هم به آرا اطمینان ندارند؛ ولی در کشور ما کاملا برعکس است.

وی در خصوص پیام حضور حماسی مردم در ۱۲ اسفند گفت: پیام داخلی این حضور خیلی زیاد نیست چون پیام برای مردمی هست که خود آن مردم محتوای این پیام را از قبل می دانستند دلیلش هم این است که خودشان حضور پیدا کردند، خودشان آنها را ایجاد کردند و آفریننده این حماسه هستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان دامه داد: پیام اصلی این حماسه بیرونی است یعنی انتخابات در محدوده جغرافیایی ایران به اجرا در آمده است ولی آثار آن آثاری بسیار فراتر است.

شریعتمداری تصریح کرد: الان دشمنان متوجه شدند و به وضوح این پیام را گرفتند که مردم به تعبیر CNN نشان دادند که به نظامشان علاقه مند هستند، همین یورونیوز هم با عصبانیت می گوید؛ تحليل گران غربی اطلاعات غلط به ما دادند آنها آرزوی خودشان را به صورت خبر به ما ارائه کردند و واقعیاتی که در ایران می گذرد بسیار متفاوت است با چیزی که تبلیغ می شود.

وی تصریح کرد: غرب در این زمینه هم ناکام مانده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه به سخنان اخير رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: آقا در سخنان فرمودند كه غرب و دشمنان ملت ايران همه تيرهاي تركش شان را مصرف كردند ديگر آخرين تركش است.

شريعتمداري ادامه داد: همچنين آقا فرمودند كه آمريكا هركاري از دستش بر مي‌آمده كرده و اگر كاري نكرده از دستش بر نمي‌آمده است، اين يك فرمول است و فرمول بسيار دقيقي هم است.

وي ادامه داد: نكته دقيق و كليدي اينجاست كه تهديدهاي آمريكا هميشه زير سقف است هيچ وقت روي سقف نمي‌آيد براي اينكه اگر روي سقف تهديد كنند حركت بعدي، بعد از سقف است و توانايي اين كار را ندارند.

مدير مسئول روزنامه كيهان خاطرنشان كرد: آقا در خطبه نماز جمعه به نكته‌اي اشاره كردند؛ ايشان با دقت و ظرافت همين پاشنه آ‌‌شيل را هدف گرفتند يعني فرمودند كه اي آمريكا اگر تهديد بكنيد به ضررتان است و اگر دست به حمله بزنيد ۱۰ برابر بيشتر به ضررتان است؛ چرا چون اگر تهديد عملي شود به خاطر اينكه توان عمل ندارند به ضررشان است و اگر بخواهند عمل كنند توان آن را ندارند.

شريعتمداري ادامه داد: همزمان آقا براي حرف‌هايشان دليل هم مي‌آورند و مي‌ فرمايند ما در جنگ ۳۳ روزه پشت سر حزب‌الله بوديم در جنگ ۲۲ روزه در غزه هم پشتيبان حماس بوديم، بعد با يك حالتي هم مي‌گويند كه در بحرين هم ما نبوديم اگر بوديم ماجرا به يك نحوه ديگري مي‌شد؛ يعني دارند مي‌گويند آقاي آمريكا تو در جنگ ۳۳ روزه و جنگ ۲۲ روزه با گروه‌هايي كه ما حامي آنها هستيم نتوانستي درگير و پيروز بشوي پس با ما هم نمي‌تواني.

وي با بيان اينكه همين حالا بحث بر سر اين است كه آنها مي‌گويند بايد با ايران وارد مذاكره بشويم، گفت: نكته اساسي اين است كه فشارها بيشتر مردم را متحد كرده است؛ من فكر مي‌كنم اين مهم‌ترين پيام ۱۲ اسفند براي دشمنان است.

مدير مسئول روزنامه كيهان گفت: از طرف ديگر ما دوستان فراواني هم در دنيا داريم، به قول يكي از مفتيان الازهر مردم ايران با حضورشان در انتخابات نشان دادند كه اين الگو يك الگوي پايداري است اين خيلي مهم است.

شريعتمداري ادامه داد: يكي از مقامات مصري‌ مي‌گويد بايد بپذيريم كه قانون اساسي‌مان را بر پايه آموزه‌هايي بگذاريم كه ايران را به اين قدرت و اقتدار رساند، بعد پيشنهاد مي‌كند كه به نظر من لازم است كه نامه حضرت علي به مالك‌اشتر به عنوان مبناي قانون اساسي در كشورهايي كه در آنها انقلاب صورت گرفته قرار بگيرد و اينها پيام اصلي ۱۲ اسفند به دوستان ماست ،آنها همه چشم‌هايشان به اين جا دوخته شده بود.

وي در پايان تصريح كرد: پيام حضور گسترده مردم در ۱۲ اسفند، پيام اقتدار بود براي دشمنان و پيام حمايت بود براي دوستان.


کد مطلب: 212058

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/212058/شریعتمداری-اگر-بودجه-داشتم-هزینه-شبکه-های-ماهواره-ای-می-دادم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com