چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱۵

تکمیلی/ چهره های مشهوری که به بهارستان نرسیدند

شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۲۰
کد مطلب: 211604
نتیجه شمارش آرای انتخابات مجلس نهم تاکنون نکات جالب و قابل تاملی داشته است.
به گزارش جهان، محمد اسماعیل نیا از شهرستان کاشمر به مجلس نهم راه یافت و محمدرضا خباز نماینده فعلی کاشمر از راه یافتن به مجلس بازماند.

همچنین در شهر سمنان علیرضا خسروی با 23000 رای نفر اول و نماینده مجلس نهم شد و مصطفی کواکبیان، دیگر نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم، با 19000 رای نفر دوم و از حضور در مجلس نهم محروم شد.
خسروی کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان است.

از دیگر نکات جالب شمارش آرا این بود که در شعبه اخذ رای در شهرستان نور و محمودآباد، نماینده این شهر در مجلس نهم حضور نخواهد داشت. به گزارش فارس از ساری، در شمارش پنج درصد از صندوق‌های اخذ رای احمد ناطق نوری از رقیب خود جا مانده است.

ناطق نوری در میان نمایندگان ایران با ۳۰ سال حضور در مجلس شورای اسلامی بیشترین حضور در پارلمان ایران را دارد و لقب پدر پارلمان ایران را در شعار انتخاباتی خود انتخاب کرده بود.
پروین احمدی نژاد از دیگر چهره های مشهوری بود که با شکست در انتخابات روز جمعه نتوانست وارد خانه ملت شود.

خواهر رئیس جمهوری که نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان بود، نیز بیش از ۱۵ هزار رای کسب کرد و با اختلاف ۲ هزار رای کمتر از غلام‏رضا کاتب از ورود به مجلس باز ماند.

دیگر خبر قابل توجه این بود که محمدمهدی مفتح کاندیدای چند دوره حوزه انتخابیه رزن در انتخابات نهم مجلس با کسب ۲۸ هزار رأی از حضور در مجلس نهم باز ماند.

براساس این گزارش عطاء‌الله سلطانی‌صبور با کسب ۳۲ هزار رأی توانست جواز حضور به مجلس نهم را کسب کند.

همچنین با شمارش حدود 90 درصد صندوق های اخذ رای در استان قزوین داود محمدی داوطلب مستقل و سید مرتضی حسینی داوطلب اصولگرایان تا این لحظه پیروز انتخابات از حوزه انتخابیه قزوین هستند.

هر چند تاکنون صندوق های منطقه الموت بدلیل شرایط جوی به ستاد منتقل نشده و شمارش آراء این صندوق ها تا ساعاتی دیگر به پایان می رسد اما خبرها حاکی است در حال حاضر با شمارش صندوق های شمارش شده داود محمدی با کسب بیش از 115 هزار رای، سید مرتضی حسینی با بیش از 105 هزار رای توانسته اند از سوی مردم قزوین برای ورود به مجلس انتخاب شوند. قدرت علیخانی با 71 هزار رای از رقیب خود فاصله زیادی گرفته و به نظر می رسد باید از نمایندگی مجلس خداحافظی کند.

همچنین بر اساس اخبار رسیده، حمیدرضا خصوصی با کنار زدن کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا شد تا به این ترتیب نماینده اصولگرا و شاعر مجلس هشتم نیز به مجلس نهم راهی نداشته باشد.

در حوزه بویراحمد و دنا واقع در کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌محمد زارعی و در حوزه گچساران این استان غلام‌رضا تاجگردون دو مسافر جدید بهارستان هستند. در حوزه انتخابیه کهگیلویه و بهمئی و چرام نیز حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری برای دومین بار پیاپی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

گفتنی است از حوزه انتخابیه بویر احمد، ستار هدایتخواه از عناصر اصلی حامی دولت و عضو فهرست جبهه پایداری رای نیاورد.

همچنین جاسم ساعدی نماینده شوش و جهانبخش محبی‌نیا نماینده میان‌دوآب در رقابت با کاندیداهای دیگر نتوانستند مجدداً نماینده مجلس شوند البته رقابت در حوزه انتخابیه سخنگوی هیئت‌رئیسه (لنجان) نیز رقابت به دور دوم کشیده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا را شکر که دعاهای ما به اجابت رسید
Iran, Islamic Republic of
لطفا نمودار لیست ها و مستقل ها رو هم ارائه بدین
Iran, Islamic Republic of
با سلام وعرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه سلام الله علیها
خطاب به همه مسئولین:
این ملت بزرگ وخدمت رسانی به آنان را، لحظه ای هم فراموش نکنید لطفا. نکند ملت را تا انتخابات بعد به مرخصی بفرستید.
اما خطاب به مردم ولایی و دوستدار نظام اسلامی ایران همیشه سرفراز:
خدا قوت و دم همتون گرم
Iran, Islamic Republic of
به امید شکست مفضحانه‌ای دیگر برای اصلاح طلبها
Iran, Islamic Republic of
این اتفاقات نشان دهنده‌ی بالا بودن درک سیاسی و بصیرت عمیق مردم ولایت مدار و شهیدپرور ایران اسلامیست .
Iran, Islamic Republic of
آفرين بر مردم فهيم ايران زمين كه ميدانند ميدان نبايد خالي بماند و در مقابل افكار در حال تغيير كانديداها چگونه رأيش را تغيير بدهد.
Iran, Islamic Republic of
خدایی وقتشه دیگه اقایانی مثل ناطق نوری بازنشسته بشن تا افراد دیگه ای بیان. دستشون درد نکنه ولی واقعا دیگه وقت استراحتشون بود.
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله كه توسل ها وتوكل ها جواب داد
الحمدلله كه دل آقامون شادشد
الحمدلله كه دشمن ناكام شد
اميدوارم نماينده ها قدر بدونند و شرمنده ملت و حضرت آقا نشن.
خب معلومه نود درصد کاندیدا اصولگرا هستند برای همین بیشتر طرافداران اصولگراها رای دادند وقتی میگیم انتخابات ازاد نیست برای همینه که گروههای مختلف و مخالف نمیتونند شرکت کنند.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شما سوادت به تعریف آزادی قطع نمیده ظاهرا بعد ادعا هم داری. آزادی به این معنا نیست که کتره ای هر کی از راه رسید بیاد کاندید بشه، مگه کاروانسراست که در مجلس به روی همه باز باشه. هرکس در چهارچوب اعتقادات ریشه‌ای و اصولی اکثریت یک جامعه نگنجه راهی در مناصب مدیریتی و حکومتی اون جامعه نداره حالا اون جامعه دینی باشه یا نباشه. لذا کسانیکه علیه مصالح مملکت و اعتقادات جامعه در فتنه 88 با دشمنان ملت هم صدا شدن ولو با داشتن ملیت ایرانی دیگه در جمع ما ایرانی ها جایی ندارن حالا شماها هی گلوتونو پاره کنید که آزادی نیست. این آزادی‌ای که شما براش دست و پا میزنی از نظر ما هرزگی سیاسیه که هر کی از راه رسید بشه نماینده ملت.
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردم بصیر قزوین و سمنان که کاری کارستان کردند و امثال علیخانی و کواکبیان را که شایسته مقام نمایندگی این مردم بصیر نبودند کنار گذاشتند.
United States
بالام جان! انتخابات آزاده. متاسفانه دوستان مخالف که می تونستند نامزد بشن سالهای قبل بویژه 88 حواسشون نبود که فردایی هم هست (همون جیک جیک مستون و ...). بالاخره برای داشتن سمت در هر نظامی، باید در چهارچوب قانون همون نظام حرکت کرد. ضمن اینکه اصلاح طلبان هم حاضر بودند. یکی مثل آقای تابش رای آورد، یکی هم مثل آقای کواکبیان رای نیاورد. دیگه جرزنی نکن :-)
United States
فقط ناراحتی ام از اینه که حاج آقای ذوالنور از قم رای نیاورد و با اختلاف کم چهارم شد.
United States
"دوست عزیز شما سوادت به تعریف آزادی قطع نمیده ظاهرا بعد ادعا هم داری"

شما راست می گی بخاطر همینه که مشارکت در سطح کشو حدود 64% بوده و اگر اصلاح طلب ها و حزب مردم سالاری و جبهه پایداری و... رو ازش کم کنی شاید به عدد 50 هم نرسند.
دوست عزیز شما که سرت تو حسابه با این اعداد نمی تونی ادعا کنی که فقط اصول گرا ها در مسند مدیریتی این مملکت می گنجند.
واقعا درود بر شماایرانیان،میدونید کی و کجا حال این افراد رو بگیرید.
این نشون میده هر کسی نمی تونه تا نماینده این مردم باشعور و ولایتمدار باشه...به این نماینده هایی که رای نیاوردند پیشنهاد میدم باید به کارهای گذشتشون خوب فکر کنن وببینند که چیکار کردند که دیگه مردم قبولشون ندارن....