کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۰۰ هزار موشك بسوی اسراییل نشانه رفت

4 اسفند 1390 ساعت 1:48

وین - یكی روزنامه اتریشی باوجود برخی جنجال ها درباره حمله احتمالی اسراییل به ایران، نگاهی به درون اسراییل انداخته و وحشت آنها از تقابل با جمهوری اسلامی را به تصویر كشیده است.



به گزارش ایرنا ، روزنامه 'كوریر' در این خصوص نوشت: بیش از ۲۰۰هزار موشك از شمال، جنوب و شرق بسوی اسراییل نشانه‌گیری شده ‌است.

این روزنامه افزود: ۴۰ هزار موشك می توانند به تل آویو برسند و این عامل وحشت است؛ حتی اگر كه اسراییل بیشتر از همه كشورهای جهان دارای پناهگاه باشد.

روزنامه اتریشی ادامه داد: به همین سبب در اسراییل اعتراضی عمومی شكل گرفته است و مانورهای حفاظتی مورد اعتماد نیستند.

كوریر ادامه داد: فقط یك‌سوم مردم تا كنون بسته های حاوی ماسك گاز و پادزهر علیه حملات گازی و سمی را دریافت كرده اند و باقی افراد باید منتظر بمانند تا در سال جدید مالی مجددا بودجه ای اختصاص داده شود.

این روزنامه اضافه كرد: درمنازل جدیدی كه دستور داده شده پناهگاههای زیرزمینی درآنها احداث شوند، غالبا فضاهای امنیتی كه بتوان به هنگام حمله موشكی در آن پناه گرفت، یافت نمی شوند.

كوریر افزود: ماسك گاز نیز در تمرینات نتوانسته است چندان موفقیت آمیز عمل كند و آژیرهای خطر درست كار نمی كند؛این درحالی است كه به گفته 'آیلند' ژنرال نظامی 'موشك هایی كه اسراییل را نشانه رفته اند دقیق تر شده و اهداف استراتژیك را نشانه رفته اند.'

این ژنرال گفته است كه با این حال نقاط مورد خطر لیست بندی نشده و ارتش، پلیس، آتش نشانی، پزشكان و گروههای امداد فنی، همگی بدون هماهنگی با یكدیگر بطور نامنظم كار می كنند.

روزنامه كوریر در گزارش خود نوشت: اگر ناگهان ۱۰۰۰موشك در یك روزاسراییل را مورد هدف قرار دهند، آنگاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ سیستم های دفاعی جدید در بهترین حالت ممكن قادرند بخشی از این موشكها را دفع كنند.

این روزنامه تصریح كرد: كسی كه می خواهد هزاران كیلومتر دورتر حمله هوایی انجام دهد، نمی تواند خطرات موشكی مستقیم به مرزهای خود را نادیده بگیرد.


کد مطلب: 209939

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/209939/۲۰۰-هزار-موشك-بسوی-اسراییل-نشانه-رفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com