جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
تایید شبکه‌سازی MI6 در قالب همکاری با تلویزیون انگلیس؛

شبکه دیگری از همکاران مجرم بی‌بی‌سی بازداشت شدند

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب: 207476
خبر شناسایی و دستگیری تعدادی از اعضای شبکه همکاران بی بی سی فارسی در ایران تایید شد.
شبکه دیگری از همکاران مجرم بی‌بی‌سی بازداشت شدند
به گزارش جهان، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: عده ای از فریب‌خوردگان شبکه دروغ پرداز بی بی سی فارسی که ماموریت جمع آوری اخبار و اطلاعات، تولید محتوا در قالب های مختلف، جذب، آموزش، استخدام و خروج از کشور نخبگان رسانه ای در ایران را به عهده داشتند، بازداشت شدند.

به گفته وی، این افراد با دریافت مبالغ قابل توجه و از آغازین روزهای شروع به کار شبکه بی طرف نمای بی بی سی بویژه پس از روشن شدن آتش فتنه سال 88 و پس از آن تاکنون، طی همکاری با این شبکه مرتکب جرائم ضدامنیتی بسیاری شده اند.

این منبع امنیتی به مهر گفت:‌ پرونده افراد بازداشت شده پس از تکمیل نهایی و تنظیم کیفرخواست متهمان برای صدور حکم  تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

این مقام آگاه ضمن هشدار به افرادی که در داخل و خارج کشور به هر نحو فریب اغواگری های شبکه های بیگانه به ویژه بی بی سی را خورده اند، از آنها خواست تا منافع و هویت ملی و اسلامی خود را فدای اهداف شوم و ضدانسانی این شبکه ها نسازند.

وی در ادامه افزود: برخی نهادهای سیاسی مدافع حقوق بشر و همچنین برخی انجمن های صوری دفاع از حقوق فعالان رسانه ها صرفا به محکوم کردن بازداشت این افراد بسنده کرده اند در حالی که اتهامات افراد دستگیر شده فعالیت رسانه ای آنها نبوده و بسیاری از اقدامات ایشان تحت عناوین مجرمانه بوده و بر اساس نص قانون جزا و حقوق عمومی مشمول کیفرهای سنگین و شدید است.

این مسئول امنیتی در پایان با اشاره به اذعان تامپسون به کارزار سیستماتیک بی بی سی فارسی با دستگاه های امنیتی ایران تاکید کرد:‌ همان گونه که پیش از این نیز اعلام شده است، هر گونه همکاری با شبکه بی بی سی فارسی غیر قانونی بوده و موجب پیگرد خواهد بود.

گفته می شود به زودی جزئیاتی از فعالیت های متهمین این شبکه که بخشی از نوع و نحوه فعالیت و جذب این شبکه بیگانه را نمایان می سازد، در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در پی دستگیری برخی اعضای شبکه همکاران بی بی سی در ایران، مدیرکل این شبکه وابسته به دولت انگلیس در اظهاراتی گستاخانه از سایر دولتها و نهادهای بین المللی خواست تا هرچقدر می توانند به ایران فشار بیاورند تا مجرمین بازداشت شده به سرعت آزاد شوند.

پیش از این هم شبکه دیگری از همکاران بی بی سی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده بودند که البته شبکه دولتی انگلیس آنان را مستندسازان مستقل توصیف و ادعا کرده بود با آنان همکاری امنیتی نداشته است.

این در حالی بود که همان زمان حجت الاسلام مصلحی، وزیر اطلاعات، گفت که "سرويس اطلاعاتي انگليس در پوشش بي بي سي، فاز جديدي از فعاليت‌هاي مخرب و ضد ايراني را شروع کرده بود و ورود وزارت اطلاعات علاوه بر ايجاد سد در برابر فعاليت‌هاي مخرب انگليس، به منزله پيشگيري از آلوده شدن افراد بيشتري در دام سرويس اطلاعاتي آن کشور بود."

وزير اطلاعات بازداشت این دسته از مرتبطان با سرویس جاسوسی انگلیس در قابل همکاری با بی بی سی را اول کار دانست و افزود: بازداشت ها را در حداقل انجام داديم، اما اين اقدامات اغاز فعاليت‌هاي ما در اين مسئله است وهر جا لازم باشد با کسي تعارف نداريم و با قاطعيت به وظيفه خود عمل خواهيم کرد.
به نظر می رسد، کشف شبکه جدیدی از همکاران بی بی سی که مرتکب جنایات مختلفی در داخل و علیه منافع ملی ایران شده اند، موید شبکه سازی گسترده سرویس جاسوسی این کشور در سال های اخیر است که در پوشش جذب همکار برای بی بی سی صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *