پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

هزینه میلیاردی جریان انحرافی برای هر نامزد انتخاباتی‌اش

پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 201273
به گفته حیدری دستنایی بنابر برنامه ریزی مالی که جریان انحرافی برای انتخابات انجام داده است این جریان حاضر است برای هر نماینده خود تا سقف یک میلیارد تومان هزینه کند.
نورالله حیدری دستنایی، نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جهان با بیان اینکه کانونهای قدرت و ثروت در آستانه انتخابات مجلس برای جلب آرای مردم از راه‌های خلاف قانون دست به کار شده‌اند،گفت: مواردی در زمینه تبلیغات نامتعارف در آستانه انتخابات وجود دارد و پررونق‌ترین ومحتمل‌ترین این موارد نیز از مجموعه جریان انحرافی نشأت می‌گیرد.

وی افزود: امروز تحرکاتی را هم از ناحیه قدرت و هم از ناحیه ثروت شاهدیم؛ این تحرکات از ناحیه قدرت به عزل و نصب‌‌هایی ختم می‌شود که در برهه حساس انتخابات خلاف قانون است و بر این اساس در همین روزهای اخیر در برخی از استانها از جمله استان چهارمحال بختیاری تغییرات نسبتا وسیعی با هدف شرکت در انتخابات مجلس در حوزه فرمانداران و بخشدارن صورت می گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: همچنین اکثریت قاطعی که برای هیئت اجرای انتخابات ازسوی فرماندارن و بخشدارها تعیین می‌شوند متاسفانه سبقه وابستگی به دو جریان فتنه و انحراف دارند و از اصولگریان و یا حتی افراد بی‌طرف کمتر برای این منظور دعوت می شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مالی جریان انحرافی برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی گفت: پس از افشاگری که در خصوص اختلاس ۳ میلیارد تومانی صورت گرفت کسانی که به جریان انحرافی وصل هستند تا حدودی دست نگه داشتند اما این افراد کارشان را تعطیل نکردند و از مناطق دیگر مهره‌های خودشان را شناسایی می کنند تا بعد از تایید صلاحیت‌های آنهایی که نسبت به بقیه مستعد‌تر هستند را جذب کنند و قطعا با پشتیبانی‌های مالی که انجام می دهند یک حرکت بدعت آمیزی را در زمینه انتخابات مجلس آغاز خواهند کرد.

نماینده اردل و فارسان بیان داشت: جناب آقای احمدی‌نژاد بر اساس یک تعریفی که برای خودش دارد می گوید که ما باید یک مجلس همسو با دولت داشته باشیم تا بتوانیم برنامه های خودمان را پیش ببریم که این موضوع چند ایراد دارد؛ اول اینکه اگر در پشت این موضوع نیتی خیر خواهانه باشد ما باید به مردم اعتماد کنیم و مردم تشخیص می دهند که چه کسانی را انتخاب کنند و با چه کسانی همسو بشوند.

وی افزود: اما به نظر نمی‌رسد که این عمل جریان انحرافی از سر خیرخواهی بوده باشد و وجه دیگر آن این است که جریان حاکم می خواهد در قدرت باقی بماند و احساس می کند که رمز ماندگاری این است که مجلس را در اختیار داشته باشد و با حفظ مجلس می‌خواهد خودش را برای دور بعد ریاست جمهوری تقویت کند و این چند عامل دستمایه این جریان قرار گرفته است.

حیدری ادامه داد: اصلاح‌طلب‌ها نیز با هزینه‌هایی که از بیرون می گیرند در صدد کسب آرای موردنظر خود هستند اما خوشبختانه این مساله با برخوردار هوشمندانه شورای نگهبان قابل حل است و امیدوارم که مردم هم با هوشیاری کامل عمل کنند و دست منحرفین و فتنه گران دور سازند.
این نماینده تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هر گاه مردم احساس کردند یک چنین پولهای باد آورده ای برای اثرگذاری بر آرای آنان به میان آمده است با هوشیاری کامل عمل کرده و دست رد به سینه باندهای قدرت و ثروت زده اند.
به گفته حیدری دستنایی با برنامه‌ریزی مالی که جریان انحرافی برای انتخابات انجام داده است این جریان حاضر است برای هر نماینده خود تا سقف یک میلیارد تومان هزینه کند.
وی تصریح کرد: در برخی از موارد نیز دیده شده است که پولهایی از سوی این جریان برای انتخابات توزیع می‌شود منتها رقم‌ها خیلی درشت نبوده است و گزارشهای آنها در دست تهیه می‌باشد که به عنوان مثال می‌توان به هدیه عروسی ۳۰۰ هزار تومانی که توسط یکی از کاندیدهای احتمالی مجلس در استان چهار محال بختیاری و همچنین بحث دادن اقلام غیر نقدی در امور دام تحت عنوان کمکهای یک نامزد اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نمانیده عزیز شما نگران نباشید از اینکه روشنگری می کنید متشکرم ولی این را بدانید که ملت ایران در برابر فتنه ها بیمه شده انشاء الله که خائنین به این مردم و به شهدا راه به جایی نمیبرند و این یک دست و پازدن است تاریخ خود گواه این مدعاست اینان یا تاریخ را نخوانده اند و یا از احکام خدا و مشیت خدا غافلند . اینها هنوز ایرانی و مسلمان ایرانی را نشناخته اند ما اگر چه از چند دین وادیان مختلف هستیم ولی همه در کنار هم می مانیم و از حق دفاع می کنیم. ایران مال ایرانی است و برای ایرانی می ماند یعنی برای حق می ماند.