کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به خاطر جمع کردن رای به اینجا آمده ای!

طعنه لاوروف به کلینتون

17 آذر 1390 ساعت 0:34

وزیر امور خارجه روسیه در خلال برگزاری نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در لیتوانی به انتقاد شدید از مواضع همتای آمریکایی خود پرداخت.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری مصری الشرق الاوسط، از سوی دیگر سرگئی لاوروف با لحن طعنه آمیز گفت : هیلاری کلینتون همتای آمریکایی وی با تیم خود به پایتخت لیتوانی آمده است تا در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا به خاطر رای دهندگان خود شرکت کند یعنی به خاطر اینکه در مقابل رای دهندگان طرفدار حزب دموکرات آمریکا عرض اندام کند. برای نمایش و جمع آوری رای به اینجا آمده است.

اظهارات لاوروف در واکنش به خبرهای مربوط به کاهش زمان سفرش به ویلنیوس در اعتراض به اظهارات کلینتون مطرح شده است که گفته بود انتخابات پارلمانی روسیه، عادلانه و آزاد نبود.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایتارتاس، لاوروف گفت : برخی طرفها با هدف سوءاستفاده از تریبون سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشستهای این سازمان شرکت کرده اند تا از آن برای انتقاد از طرف دیگر سوء استفاده کنند، در حالی که هیچ ارتباطی با دستورکار این اجلاس ندارد.

وی افزود : اگر طرفی از طرف دیگر شکایت دارد، باید آن را از راه گفتگو فیمابین و به طور مستقیم مطرح کند، اما اگر به این شکل(مطرح کردن انتقادها از طریق سازمان امنیت و همکاری اروپا) مطرح کند، نشان دهنده بی احترامی آن به این سازمان است.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد، مخالفت قاطع خود را با انتقادهای کلینتون از انتخابات پارلمانی روسیه که چهارم ماه جاری میلادی(یکشنبه ۱۳ آذر) برگزار شد، اعلام کرد.


کد مطلب: 198194

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/198194/طعنه-لاوروف-کلینتون

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com