کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زنگ خطر براي مسئولین سياسي و امنيتي؛

جريان نفوذي در دولت به دنبال ۲۵ ميليون راي تعاون گران

1 آذر 1390 ساعت 10:53

انتخابات ۲۳ شهریور ماه اتاق تعاون که با حضور فعالانه ۷۰ نفر از ۷۱ نفر اعضای مجمع برگزار شد. اين امر حکایت از علاقه تعاونگران به توسعه بخش تعاون و رضایت از سیر قانون اصل ۴۴ دارد. ولي متاسفانه انجمن نظارت بر انتخابات كه ریاستش با دولتی ها است صلاحیت فردی غیردولتی که در اتاق تعاون صاحب رأی اول انتخابات شد را بعد از برگزاري انتخابات مردود اعلام كرد که اين اقدام مشكوك و سوال برانگيز را می توان در آستانه انتخابات بسيار حساس دانست.



به گزارش جهان به دنبال تغییر در نتیجه انتخابات اتاق تعاون مرکزی و مداخله های دبیرخانه انجمن نظارت مستقر در وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، مجمع نمایندگان اتاق تعاون مرکزی ایران در نشست فوق العاده مورخ ۱۸/۸/۹۰ رأی به ابطال انتخابات مورخ ۲۳/۶/۹۰ دادو با توجه به اين نكته كه مجمع عمومي بالاترين ركن تصميم گيري در اتاق تعاون است و تمام مصوبات آن مجمع قطعي و لازم الاجرا است بايد تمام پارلمان بخش تعاون از تصميمات آن اطاعت كنند كه متاسفانه باز هم اقليتي كه وابستگي دولتي دارند اين تصميم را قبول نمي كنند و به دنبال ايجاد تنش براي رسيدن به اهداف سياسي خود در بخش تعاون هستند.
قانون اصل ۴۴ و ماده ۱۲۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور که صراحت بر عدم دخالت دولت در انتخابات اتاق تعاون دارد، پس از گذشت بیش از ۵ ماه از تصویب، توسط دولت که خود موظف به اجرای قانون است خدشه‌دار شده است و این اشتباه فاحش توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.
۱۴۷ رأی موافق به کلیات قانون توسعه و بهبود فضای کسب و کار در مجلس نشان از توجه خاص مجلس به بخش خصوصی و تعاونی است و اين امر ماكد اين امر است که دولت باید تنها به نقش نظارتی و حاکمیتی خود بپردازد و کار مردم و بخش غیردولتی را به خودشان واگذار کند و از دخالت مستقيم و يا غير مستقيم در امور آنها اجتناب ورزد.
۲۵مليون راي تعاونگران مورد طمع سياسيون است
اتاق تعاون مرکزی توسط هیات مدیره ای اداره می شود که منتخب نمایندگان اتاقهای تعاون استانهای سراسر کشور و اتحادیه های تعاونی سراسری می باشد. این روند به سمت پایین این هرم تا استانها و شهرها ادامه دارد و هیات مدیره اتاقهای تعاون استانی و اتحادیه های سراسری نیز بر اساس انتخاب تعاونی های سطح استان و شهرها انتخاب می گردند.
اگر این ساختار دمکراتیک را در کنار آمار ارائه شده توسط مسئولین مبنی بر وجود ۱۵۰ هزار تعاونی با ۲۵ میلیون عضو بگذاریم قطعات این پازل بیشتر خودنمایی می کنند. این جمعیت آماری که حداقل ۲۰ میلیون آن صاحب رای بوده و همانگونه که اشاره شد از بالاترین قسمت این هرم تا قاعده آن دارای پیوستگی مناسب ساختاری است با نصف بلکه یک چهارم این رای نیز می تواند مورد طمع بسیاری قرار گیرد چه آنکه بسیاری از رجل سیاسی ما که ید طولایی در سیاست و حتی خدمت داشتند در انتخاباتها همین مقدار رای آوردند.

جريان انحرافي به دنبال ایجاد تشکیلات منظومه ای و خوشه ای در اتاق تعاون
جریان نفوذی دولت که درست یا غلط با محوریت یکی از افراد تاثیرگذار بر اداره کشور شناخته می‏شود، مدتی است که خویش را در قامت یکی از کنش‏گران فضای سیاسی ایران تعریف کرده و در تلاش است تا هرچه بیش‌تر براعتبار و اثر‌بخشی خود بیافزاید. جریان انحرافی جریانی است که نمایش اصولگرایی و حزب‌اللهی دارد، اما در حقیقت به دنبال خارج ساختن حزب‌الله از مسیر خود و اصولگرایی از خط خود است؛ اگرچه نامش جریان انحرافی است اما در هدف مانند جریان فتنه است.
این جریان که هم اکنون از منابع قدرت بهره گیری مناسب دارد ،با تجزیه نیازهای راهبردی خود و هدف گذاری های تعریف شده ، نیازمند برخی امکانات درونی و ابزارهای بیرونی برای تحقق برنامه های خود می باشد كه اتاق تعاون بستر مناسبي براي تحقق اهداف اين جريان مي باشد.به نظر مي رسد كه جريان انحرافي در ايجاد اختلافات اتاق تعاون نقش دارد و سعي دارد تا با نفوذ خود در اين بخش خصوصي و حساس قدرت خود را براي انتخابات مجلس در اسفند ماه و حتي رياست جمهوري آينده افزايش دهد.
این جریان که از هم اکنون علقه نیروهای ارزشی را از دست داده و بنا به منظومه فکری اش، خود را دربردارنده حداقلی از پتانسیل جدید در سپهر سیاسی کشور می داند، بر این باور است که شعار استقلال و عدالت در کاشانه این جریان ، بروز و ظهور داده شده و گفتمان مسلط آینده به سوی گفتمان آزادی (به تعبیر دقیق تر اعطای آزادی های فراسوی خطوط قرمز) میل خواهد کرد،لذا کسب علقه دهک های مياني و پايين جامعه سخت مورد توجه آنان قرار گرفته است.نگاهی به خطوط فکری این جریان نشان می دهد که اینان درجذب این علقه تلاش زیادی را بعمل آورده اند و جهت تحقق اين اهداف پتانسيل ۲۵ مبليوني موجود در تعاون كوتاه ترين و بهترين راه حل مي باشد.


کد مطلب: 196061

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/196061/جريان-نفوذي-دولت-دنبال-۲۵-ميليون-راي-تعاون-گران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com