سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

اظهارات ذوالنور درباره انفجار در سپاه، مرگ فرزند رضایی و حمله به ایران

دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 195942
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: قطعا دست بیگانه و حوادث تروریستی در انفجار سپاه دخالتی نداشته است.
به گزارش جهان، حجت الاسلام مجتبی ذالنور که مدتها است برای کاندیداتوری برای انتخابات مجلس نهم در حوزه قم خود را آماده می کند، اخیرا حضورش در محافل حوزوی و دانشگاهی افزایش یافته است. او این بار هم در در گردهمایی طلاب بسیجی مدرسه فیضیه قم که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد در خصوص حمله به ایران، جریان انحرافی، علت مرگ فرزند محسن رضایی و وضعیت سوریه سخن گفت.
آن گونه که وی می گوید حوادثی مشابه افجار پادگان نظامی ملارد در تمام دنیا رخ می‌دهد و کشور ما هم مستثنی نیست در عین حال علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.
وی در بخش از گفت وگوی خود در پاسخ به پرسشی درباره دلیل مرگ فرزند محسن رضایی، گفت:فرزند آقای رضایی در دوره ای به آمریکا رفته بود که او را به ایران آوردند تا دشمن از او سوء استفاده نکند که البته اوضاع آرام هم شده بود اما ایشان اخیرا سفری به دوبی داشت و به طرز مشکوکی در یکی از هتل ها فوت کرد.
وی تاکید کرد:پزشکی قانونی در دوبی بررسی کرد که من از نتیجه آن اطلاعی ندارم و در تماسی که با محسن رضایی هم داشتم ایشان هم نمی‌دانست و در ایران هم این موضوع در حال بررسی است و نتیجه آن اعلام هم خواهد شد.ژ
دیگر اظهارات وی را در ادامه به نقل ازمهر بخوانید:
احتمال حمله به ایران
* آمریکا هیچ مستمسکی ندارد زیرا انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران رخ نداده است همچنین در میان خود آمریکایی‌ها و مجامع بین المللی وحدت نظر وجود ندارد و همپیمان جدی هم ندارند و روسیه و چین هم به شدت با برخورد با ایران مخالفت کرده‌اند.
* حمله به ایران به نفع منطقه نیست . آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما اگر بخواهد بخت بد را آزمایش کند ما هیچ وقتی در طول انقلاب به اندازه امروز در سطح بالایی از توان رزمی نبوده‌ایم و البته طبیعی است که مادامی که بر آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده‌ایم تهدید هم علیه ما وجود دارد و دشمنان هم اگر تا امروز کاری نکرده‌اند نه اینکه نخواسته‌اند بلکه نتوانسته‌اند انجام دهند.
* احتمال حمله یا باید از سوی کشورهای همسایه باشد که کسی مانند صدام را ندارند و یا باید خارج از آن باشد که اگر چه توان نظامی ما با آنها برابری نمی‌کند اما ما نقاط ضعف دشمن را به خوبی شناسایی کرده و توان مقابله با آنها را به خصوص در جنگ نامتقارن داریم.
*جریان تعبیر مناسبی برای جریان انحرافی نیست و باید از آن با عنوان حلقه و گروه یاد کرد برخی می‌خواهند منکر وجود این جریان شوند اما وجود آن غیرقابل انکار است اما نباید آن را معادل دولت دانست بلکه مانند یک غده است که نمی‌توان جراحی کرد اما باید درمان شود.
* بساط این گروه بهم ریخته است . در این دولت ۸۰ درصد امور مطالبات نظام و رهبری است و نباید آنها را زیر سئوال برد و مطمئن باشید اگر اصلاحاتی‌ها بر این کشور حاکم می‌شدند امروز وضع آشفته‌ای داشتیم.
مشترکات فتنه و جریان انحرافی
*این دو گروه هیچکدام به اسلام فقاهتی و مرجعیت و ولایت و رهبری سر سوزنی اعتقاد ندارند؛ دولت سازی برای یهود و صهیونیسم، فساد اقتصادی، باندی عمل کردن و زد و بند مخفیانه همچنین تساهل و تسامح از وجوه مشترک این دو گروه است و من ۲۲ وجه مشترک برای این دو احصاء کرده‌ام.
جبهه پایداری و ارتباط آن با اصولگرایان
*این جبهه به موقع ایجاد شد که دغدغه‌هایی دارد و خارج از اصولگرایی نیست و جبهه اصولگرایی هم تلاش دارد با این جبهه نزدیک شود و موانع اتحاد برطرف شود و یقینا با وجود افرادی مانند آیت الله یزدی، علامه مصباح، آیت الله مهدوی کنی و آیت الله جنتی این موانع برطرف می‌شود.
وضعیت سوریه
*دولت سوریه نظامی نیست و بشار اسد با رأی مردم روی کار آمده است اگرچه دولت سوریه مانند ایران و کشورهای اروپایی نیست و به تک گزینه بودن بشار اسد در انتخابات انتقاد داریم اما بشار اسد مانند مبارک و آل سعود و آل خلیفه هم نیست که رای مردم را ندارند.
*اتفاقات سوریه از جنس وقایع کشورهای اسلامی نیست و دخالت آمریکا و صهیونیست ها در آن آشکار است ضمن اینکه سوریه در خط مقدم مقاومت است و تضعیف آن به ضرر حزب الله، فلسطین و ایران است و اگر حمله ای به آن صورت گیرد ما همان طور که از حزب الله حمایت می‌کنیم از این کشور حمایت خواهیم کرد.
* صدا و سیما نباید سانسور خبری درباره سوریه داشته باشد و خبر درگیریها را هم منتشر کند اما در کنار آن تحلیل و بررسی و نقد بگذارد تا مردم به آن و به مسئولان بی اعتماد نشوند و اتهام دروغگویی نزنند.
* اگرچه برخی در داخل و برخی کارشناسان کار سوریه را تمام شده می‌دانستند اما مقاومت‌ها باعث شد تا دشمنان به اهدافشان نرسند و موقعیت سوریه بهتر از گذشته است و بهتر هم خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشان که درباره ی مرگ فرزند رضائی جواب نداده فقط حرف های تکراری آنهم کوتاه و کلی زده. اینها را همه می دانند