کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داوطلبان نمایندگی مجلس فراموش نکنند؛

هشدار مهم رهبر انقلاب در اولین و آخرین دیدار با مجلس هشتم

23 آبان 1390 ساعت 8:57

برخی گزارش ها بویژه در شهرستان ها از نزدیک شدن بخشی از داوطلبان نمایندگی مجلس نهم به "مافیای ثروت و قدرت" حکایت دارد؛ گویا آنان تصور می کنند تنها راه ورود به خانه ملت برخورداری از پشتیبانی مراکز قدرت طلب است و لاغیر.


به گزارش جهان، اهمیت و خطر این موضوع که حتی ممکن است به زیر سوال رفتن "راس امور" منجر شود، به قدری است که رهبر معظم انقلاب هم در اولین و هم در آخرین دیدار نمایندگان مجلس هشتم، در این باره هشدار دادند.

ایشان در خرداد ماه سال ۸۷ خطاب به نمایندگان تاکید کردند: خيلى بايستى مراقبت كرد كه قانون تحت نفوذ افراد متنفذ قرار نگيرد. اين كه گفته می‌شود كه در جمهورى اسلامى خوب است نمايندگان محترم در تبليغات و در تلاش‌ها و فعاليتهاى انتخاباتى‏شان كمك مالى از بعضى از مراكز داراى طمع قبول نكنند، به خاطر اين است؛ چون بالاخره كمك كردنِ با طمع، مشكلات اينجورى را به دنبال سر مى‏آورد. نماينده‏ى مجلس اين استقلال را كه قانون اساسى به او داده است، خدا به او داده است، اين قدرت تصميم‏گيرى و انتخاب را خيلى بايد اهميت بدهد؛ اين چيز مهمى است، چيز بزرگى است، اين را نميشود با چيزهاى كوچك معامله كرد.

رهبر انقلاب مشابه همین تذکر را خرداد ماه امسال هم به نمایندگان مجلس دادند؛ البته این بار صریح تر: "يك مسئله‌ى ديگر هم نزديك شدن به صاحبان قدرت و ثروت است؛ اين را ما با شما بى‌رودربايستى عرض كنيم. بالاخره ما برادرانِ هم هستيم؛ همديگر را بايستى تواصى به حق و تواصى به خير كنيم. اين خيلى خطر بزرگى است كه كسى به خاطر تأمين نمايندگى در يك دوره، نزديك بشود به صاحبان ثروت يا به صاحبان قدرت؛ اين خيلى چيز بدى است؛ اين از آن چيزهائى است كه خداى متعال از آنها نميگذرد و انتقام خواهد گرفت. اين چيزها روى شخص، روى عاقبت - عاقبت به خيرى كه اينقدر برايش اهميت قائليم - و روى جامعه اثر منفى مي گذارد."


کد مطلب: 194025

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/194025/هشدار-مهم-رهبر-انقلاب-اولین-آخرین-دیدار-مجلس-هشتم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com