کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌جمهور: ناتو به دنبال تقسیم لیبی است

3 آبان 1390 ساعت 13:43


رئیس جمهور گفت: کشورهای عضو ناتو لیبی را برای خود تقسیم کرد‌ه‌اند و هرکس یک جایی از لیبی را برای خود می‌خواهد.

به گزارش فارس محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنرانی در جمع مردم بیرجند در ورزشگاه آزادی با اشاره به وضعیت دولت لیبی اظهار داشت: ملت لیبی یک ملت ریشه‌دار است اما استعمارگران می‌خواهند بحران اقتصادی خود را با تسلط بر کشور لیبی و چپاول ثروت آنها به دست بیاورند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استعمارگران در حال حاضر به دنبال این هستند که بر نفت لیبی تسلط پیدا کنند، ادامه داد: کشورهای عضو ناتو لیبی را برای خود تقسیم کرد‌ه‌اند و هرکس یک جایی از لیبی را برای خود می‌خواهد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: یکی درصدد است نفت را ببرد، یکی سود کارهای عمرانی، یکی سود کارهای صنعتی و آنها تنها آمده‌اند برای چپاول سرزمین لیبی و این یک خطر بزرگ است.

وی خطاب به لشکریان ناتو گفت: شما باید بدانید امروز مشت شما پیش ملت‌ها باز شده است و شما همه دروغ‌گوهایی بی‌شرم هستید.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز ملت‌ها شما را شناخته و شما باید بدانید دوره استعمار به پایان رسیده و این حرف را در مغز خود فرو کنید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شما استعمارگران امروز می‌خواهید ثروت و عزت ملت لیبی را تقسیم کنید و باید بدانید کور خواندید.

وی یادآور شد: امروز ملت لیبی با مشت محکم دهان هر کسی که برای عزت و استقلال کشورشان نقشه کشیده در هم می‌کوبد.

رئیس جمهور ادامه داد: من به شما نصیحت می‌کنم از این مسیر ضد انسانی برگردید این‌ها به شما عزت نمی‌دهد، دست از زشت‌کاری بردارید و دل‌های خود را پاک کنید و انسان شوید.

احمدی‌نژاد افزود: امروز به شما بیدار باش می‌دهم امروز به شما اطلاع می‌دهم که مثل انسان‌ها زندگی کنید زیرا ملت منطقه از ظلم شما به ستوه آمده و این بیداری منطقه در حال حاضر علیه شما است.

رئیس‌جمهور گفت: یک روز یک خبرنگار آمریکایی درباره دیکتاتوری از من سؤالی کرد که من در جواب سؤال او گفتم آیا در دنیا یک دیکتاتور هست که مورد حمایت آمریکا نباشد؟

احمدی‌نژاد ادامه داد: قبل از انقلاب یک دیکتاتور بود که تمام دولت‌های آمریکا از او حمایت می‌کردند و من از تو سؤال می‌کنم نگاه کن به تاریخ‌های گذشته ایران آیا هیچ رئیس‌جمهوری و یا معاون اول رئیس‌جمهوری از ایران به لیبی سفر کرد؟

وی ادامه داد: ولی یک رئیس‌جمهور دولت آمریکایی نشان بده که به لیبی سفر نکرده باشد و یک قرارداد امضا نکرده باشد.

رئیس جمهور با اشاره به مرگ معمر قذافی گفت: بعضی معتقد هستند این آقا رو کشتند تا حرف‌هایش را نزند شبیه کاری که بر سر بن‌لادن آورند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر قرار بود این آقا محاکمه شود و حرف‌هایش را بزند که به چه کسانی پول داده و چه کسانی از وی حمایت کرده‌اند که خیلی مسائل عوض می‌شد.


کد مطلب: 192426

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/192426/رئیس-جمهور-ناتو-دنبال-تقسیم-لیبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com