پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۵

وزیر: استفاده از فیلترشکن جرم است

سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 191342
وزیر ارتباطات در پاسخ به فارس که آیا استفاده از VPN تخلف است، گفت: استفاده از فیلترشکن طبق قانون جرایم رایانه‌ای تخلف و غیرقانونی است.

رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش فارس که آیا استفاده از vpn جرم است یا خیر، گفت:‌ استفاده از فیلترشکن براساس قانون جرایم رایانه‌ای تخلف و جرم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص استفاده از vpn گفت: هر کشور برای استفاده از اینترنت مقررات مخصوص به خود را دارد و در کشور ما استفاده از vpn برابر قانون ممنوع است.

وی ادامه داد: در زمانی که مجلس و قانون‌گذار قانونی را تصویب و ابلاغ می‌کنند دستگاه‌‌ها باید همکاری کنند و موظف به اجرا هستند.

به گفته تقی‌پور، استفاده از فیلترشکن تخلف و غیرقانونی است و راه‌های مبارزه با آن را نیز با توجه به توان فنی موجود در کشور وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این حرف مثل این می ماند که بگویید استفاده از اکسیژن هوا جرم است بعد هم وزیر مربوطه بگوید چون قانون شده پس جرم است. بابا وزیر جان اگر هم قانون شده از سر بی اطلاعی بوده شما نباید بگویی که جرم است به من چه، کسی نباید استفاده کند باید بروی و همت کنی و این قانون اشتباه را درست کنی پس بسم الله
Iran, Islamic Republic of
اگر بتوان براي جرائم رسانه هاي ديجيتالي ماهواره و رايانه اي مجرم يابي و پرونده سازي نمود بايد اندازه 50 ميليون پرونده سازي شود.
آقای وزیر یک کمی منطق داشته باش.
Iran, Islamic Republic of
شما كه همه ي سايت رو فيلتر كردين.باور نمي كنين؟كافي تو گوگل كلمه ي(پارك ملت) يا (خودكار) يا (پرتقال) رو جستجو كنيد پيش از ٩٠٪ از عكس ها فيلتر هست.ديگه الان اگر يك جوان دنبال عكس و يا مطالب خلاف باشه مي ره سوپر ماركت مي گه يك فيلم خراب مي خوام و فروشنده با ١٠٠٠ تومان يك فيلم خراب سه ساعته بهش مي ده احتياجي به دانلود از اينترنت نيست 
Iran, Islamic Republic of
وزیر مربوطه قانون مربوطه را مطالعه نفرموده اند. بنده این قانون را به دقت چندین باز خوانده و تحلیل کرده ام، استفاده از فیلتر شکن به هیچ وجه طبق قانون جرم نیست.

جالب نیست که وزیر مربوطه قانون حوزه کاری خودش را نمیداند؟!
خیلی خنده داره همه سایت ها رو فیلتر کردند بنده به عنوان یک طراح برای پیدا کردن یک عکس باید هزار دوز و کلک بزنم یکی از بهترین راه ها اینترنت هست حالا اقایون همه چی رو فیلتر کردند و توقع دارند که مردم از فیلتر شکن استفاده نکنند راست می گن در این مورد هم برخورد کنند تا دیگه کفر مردم جا در بیاد بنده نه با ولایت فقیه مشکل دارم و نه با دولت هر سه بار هم به رییس جمهور رای دادم بعدش نگید این یارو با نظام مشکل داره نه اقا جون نسبت به بعضی کارهای اشتباه باید اعتراض کرد این برخورد ها خوب نیست الان اگر کسی خواسته باشه به چیزهایی که اینها ممنوع کردند دسترسی پیدا کنه فت و فراوون تو جامعه ریخته چه عکس و چه زنده کافی هست کسی اراده کنه. باور ندارید سری به خیابون ها و پاساژ ها بزنید
United States
خوب این قانونو عینا بنویسید تا ببینیم وزیر راست میگه یا اون بابایی که گفته قانونو خونده و منعی درش نبوده!
Iran, Islamic Republic of
یعنی آقای وزیر خودشون از vpn استفاده نمیکنند ؟؟؟!!!!!!!!
بنابراین 70 درصد مردم ایران مجرم هستند ؟؟؟؟؟
یا مردم ماهواره ها دارند یا فیلتر شکن یا اهنگ غیر مجاز گوش میدن ؟؟؟؟؟بدتون نمی یاد تمامی مردم رو مجرم کنید
مگه میشه بدون فیلتر شکن از اینترنت استفاده کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بخواهی فیلم های مهندسی و صنعتی رو هم تو یوتیوب ببینی فیلتر شکن لازمه
خواستم کتاب رایگان از سایتهای اشتراک فایل بگیرم ولی متاسفانه همه فی ل تر بودند .اگر در دانشگاه کارم استفاده از فیلتر شکن ممنوع نبود راحت کتابهایم را داشتم و می خواندم. بدون فیلتر شکن هیچ کاری پیش نمی رود.
Iran, Islamic Republic of
قانون گذار و مجری که الحمدالله الله قرار نیست به افکار عمومی پاسخگو باشند. از خودشون قانون در می آرن، اجرا می کنند و بر حسن انجامش نظارت می کنن از طرف مردم!
براساس بند ج ماده25 قانون جرایم رایانه ای انتشارودردسترس قراردادن فیلترشکن جرم میباشد نه استفاده ازآن-کسی که فیلترشکن رادراختیاردیگران قرارمیدهدمجرم است نه کسی که استفاده شخصی ازآن میکند.
Iran, Islamic Republic of
استفاده از فیلترشکن زمانی جرمه که یه سایتی مثلا سایت ارتش
با ایجاد یه فایروالی دسترسی کاربرا رو به سایتش محدود کنه
و یکی با وی پی ان به اون سایت دسترسی پیدا کنه! و بتونه
به محتوای سری و محرمانه آگاهی پیدا کنه! در غیر اینصورتم
جرم نیست! یکم سعی کنیم راستشو بگیم با دروغگویی
تو عصری که مردم اطلاعاتشون بالاست نمیشه کسیو گول زد
Iran, Islamic Republic of
تو هیچ جای قانون استفاده از وی پی ان و فیلترشکن جرم شناخته نشده!
بر اساس قانون زدید این حرفتون یا استدلال و تعبیر خودتون از قانون؟؟