کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ملاقات خاتمي با فردي که روز 25 بهمن براي خودکشي روي جرثقيل رفته بود

19 مهر 1390 ساعت 8:08



سايت ضدانقلابي «كلمه» كه از لندن به‌روز مي شود، در خبري از ديدار «جمعي از زندانيان آزاده شده از بند ۳۵۰ اوين» با خاتمي خبر داده و از جمله تصريح كرده كه در بين ملاقات كنندگان، فردي كه روز ۲۵ بهمن بالاي جرثقيل رفته بود، ديده مي شود.
گفته مي شود خاتمي اين ملاقات را تحت فشار افراطيون و براي فرار از زير بار اين پرسش انجام مي دهد كه «اگر خاتمي از ماست چرا او را بازداشت نمي كنند.»
به گزارش جهان به نقل از کیهان محمد خاتمي به تناقض گويي درباره جمهوري اسلامي و قانون اساسي و دفاع از نظام ادامه مي دهد.
به گزارش دفتر خاتمي، وي در ملاقات با «جمعي از جوانان اصلاح طلب كرمان» مدعي شد بخشي از نخبگان سرخورده و نااميد شده مي پندارند راه حل مشكل از ميان برخاستن نظام و جمهوري اسلامي است، امري كه مورد قبول دلسوزان و انقلاب و كشور نيست.
وي همچنين گفته است: خيلي جالب است كه امام از ميان همه شكل هاي سنتي و غيرسنتي حكومت، «جمهوري اسلامي» را پيشنهاد كرد و جمهوري اسلامي يعني اينكه مردم ارباب اند و حكومت ناشي از اراده مردم و پاسخگو در برابر آن است و آزادي انديشه و بيان و انتقاد از حاكمان و حتي اعتراض نه تنها حق بلكه يك وظيفه است و اسلامي يعني در اين نظام مردمي ارزش هاي الهي نيز جايگاه مهم و محوري دارد. متأسفانه بعضي ارزش هاي الهي را در ظواهر صرف خلاصه مي كنند و از محتوا غافل مي مانند و در نتيجه روح دين در عرصه اجتماعي يعني عدالت، اخلاق و احترام به كرامت انسان از جمله محتواهايي است كه دين آن را مي خواهد و به آن مي خواند. طبعاً اسلامي پسوند «جمهوري اسلامي» است كه با جمهوري و جمهوريت سازگار باشد و اگر پديده اسلامي ناسازگار با جمهوري مطرح و ميدان دار مي شود و راي مردم بي ارزش و حداكثر زينتي به حساب مي آيد و... بايد بدانيم كه انحراف در انقلاب اسلامي مردم پديد آمده است و بايد خواستار اصلاح آن بشويم.
وي درباره انتخابات مجلس گفت: بنده مطالبي و شرايطي را عرض كردم كه حداقل شرايط يك انتخابات مطلوب است. طبعاً اگر باشد همه مي توانند و بايد در انتخابات شركت داشته باشند. كسي نبايد حق مسلم را براي راي و انتخاب محدود كند. صحبت بر سر اين نيست كه من با شما بياييم به مجلس، صحبت از اين است كه شرايط حضور همه جريانها و گروه ها فراهم شود و تعيين كننده راي واقعي مردم باشد. به نظرم هر كس كه در چارچوب قانون اساسي رفتار مي كند و عملاً ملتزم به آن است حق شركت در انتخابات را دارد و حتي اگر نظراً نسبت به قانون اساسي و بعضي اصول آن ايراد داشته باشد، آنچه مهم است التزام عملي به قانون است.
بازي خاتمي با الفاظ «جمهوري» و «اسلامي» و ادعاي دلسوزي براي جمهوري اسلامي در حالي است كه جريان آمريكايي- اسرائيلي فتنه و آشوب ۸۸ علناً هم به جنگ جمهوريت (راي اكثريت) و هم اسلاميت نظام رفت و تحريك شدگان دست اندركار فتنه حتي علناً روي شعار جمهوري اسلامي خط كشيدند اما با كمترين اعتراض خاتمي و تشكل متبوع وي (مجمع روحانيون) روبرو نشدند. بدتر اينكه فتنه گران پناه گرفته پشت نقاب اصلاح طلبي، مورد حمايت صريح گروهك هاي برانداز معارض جمهوري اسلامي قرار گرفتند اما با اين وجود به دلايل كاملاً روشن حاضر نشدند با اين گروهك هاي گوناگون كمترين مرزبندي داشته باشند. علت ماجرا را بايد در اميد و طمع كساني چون خاتمي و موسوي به حمايت ضد انقلاب دانست حال آنكه همان محافل بعد از مدتي به ناسزاگويي عليه اصلاح طلبان و خاتمي روي آوردند. همان طيف اكنون نيز طيف خاتمي را به خاطر تقلا براي فرار از مجازات و امكان حضور در صحنه انتخابات به خيانت، فرصت طلبي و دم دمي مزاجي متهم مي كنند.
بنابراين كمترين توقع از عناصر دورگه! و دو تابعيتي در جبهه اصلاحات آن است كه ادعاي التزام به قانون اساسي را، با اعلام توبه و پشيماني نسبت به همكاري با جريان هاي برانداز ثابت كنند هرچند كه بعد از اين توبه، مسئوليت مجازات فتنه گران محفوظ است.
يادآور مي شود سايت ضدانقلابي «كلمه» كه از لندن آن لاين مي شود، در خبري از ديدار «جمعي از زندانيان آزاده شده از بند ۳۵۰ اوين» با خاتمي خبر داده و از جمله تصريح كرده كه در بين ملاقات كنندگان، فردي كه روز ۲۵ بهمن بالاي جرثقيل رفته بود، ديده مي شود.
گفته مي شود خاتمي اين ملاقات را تحت فشار افراطيون و براي فرار از زير بار اين پرسش انجام مي دهد كه «اگر خاتمي از ماست چرا او را بازداشت نمي كنند.»


کد مطلب: 190280

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/190280/ملاقات-خاتمي-فردي-روز-25-بهمن-براي-خودکشي-روي-جرثقيل-رفته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com