کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

‫ارتباط یکی از متهمین اختلاس با محمد خاتمی

11 مهر 1390 ساعت 7:07

در شرایطی که روز گذشته ولی الله ضرابیه، مدیرعامل بانک سامان، به اتهام دخالت در فساد بزرگ سیستم بانکی عزل شد، امروز یکی از سایت های اپوزیسیون ادعا کرد که وی و خانواده‌اش از حامیان مالی محمدخاتمی بوده‌اند و از شرکای تجاری او محسوب می شوند.


به گزارش جهان، یک سایت ضدانقلاب مدعی شد: خانواده ضرابیه یزدی، جزو حامیان بزرگ مالی انتخاباتی سید محمد خاتمی در سال‌های ۷۶ و ۸۰ بوده‌اند. در سال‌های ۱۳۷۰ و پیش از آن محمد ضرابیه مدیر عامل شرکت یخچال‌سازی فیلور یزد بوده و با سیدعلی خاتمی ارتباطی بسیار نزدیک داشته است. همچنین این خانواده با بنیاد صدوق یزد روابط اقتصادی داشته است. نام اعضای خانواده‌های خاتمی، تابش و ضرابیه را می‌توان به عنوان صاحبان سهام و نیز مدیر در مدارک شرکت پلاستیران مشاهده کرد.

سید علی خاتمی، برادر سید محمد خاتمی است.

به نوشته این سایت اپوزیسیون،‌ "محمد ضرابیه همچنین سهام‌دار اصلی کارخانه «ایران برک» بود که در سال ۱۳۸۴ با مشکلات متعددی در ارتباط با پرداخت حقوق کارگران روبرو شده بود."

محمدضرابیه از اعضای خانواده ولی‌الله ضرابیه و عضو هیئت مدیره بانک سامان است.

محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی روز گذشته دستور برکناری ولی الله ضرابیه، مدیر عامل بانک سامان را صادر کرده اما ساعاتی بعد روابط عمومی بانک سامان اعلام کرد که حکمی در این باره دریافت نکرده است.

کمیته منتخب دولت نیز با توجه به اینکه بانک سامان هم جزو بانک اصلی تنزیل کننده اعتبارات اسنادی مزبور بوده است، به دلیل عدم رعایت سقف‌های مجاز تصمیم به اصلاح و برکناری مدیران ذیربط گرفته بود.

بانک سامان تحت نظارت بانک مرکزي در سال ۱۳۸۱ با سرمايه اوليه ۲۰۰ ميليارد ريال آغاز به کار کرد.

در همین رابطه کیهان نیز نوشت:براساس يك خبر موثق كه كيهان در جريان پي گيري ماجراي غارت ۳هزارميلياردتوماني اخير به آن دست يافت، آقاي سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق و از سران فتنه آمريكايي- اسرائيلي ۸۸ يكي از سهامداران بانك سامان است. و آقاي سيدعلي خاتمي برادر رئيس جمهور سابق و رئيس دفتر وي در سال هاي پاياني رياست جمهوري سيدمحمدخاتمي نيز، مدير شركت سرمايه گذاري اين بانك است. بانك سامان همراه با بانك غيرقانوني و هنوز تاسيس نشده «آريا» در غارت ۳هزار ميليارد توماني از سيستم بانكي كشور دست داشته كه مديرعامل آن به همين اتهام از كار بركنار شده و در انتظار محاكمه به سر مي برد.


کد مطلب: 188995

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/188995/ارتباط-یکی-متهمین-اختلاس-محمد-خاتمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com