جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵
نامه احمد منتظری به اوباما:

نام نیکی از پدرم در تاریخ باقیمانده است/ از او پیروی کنید!

طرح محمود عباس را وتو نکنید
جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب: 188676
پسر مرحوم منتظری که پس از فوت پدرش تلاش کرده تا با سخنان و مواضع تند، به نحوی جای او را در میان جریان اپوزیسیون پر کند، در جدیدترین اقدام خود به رئیس جمهور آمریکا نامه نوشته و از او خواسته است تا "پیشنهاد تشکیل دولت مستقل فلسطینی را رد نکند."
به گزارش جهان، احمد منتظری در نامه اش به باراک اوباما نوشته است: جنابعالی سال ۲۰۱۷ را در نظر بگیرید که دور دیگر ریاست جمهوری آمریکا پایان یافته است و شما یک دوره و یا دو دوره رئیس جمهور بوده‌اید. ولی افتخار اینکه در برهه‌ای از زمان شما فداکاری کرده‌ای و به مردم مظلوم فلسطین که حق‌شان غصب شده است کمک نموده‌ای با هیچ ریاستی قابل مقایسه نیست. افتخاری که برای فرزندان شما و ملت امریکا هم باقی خواهد ماند.

طرح تشكيل «دولت مستقل فلسطين» در سرزمين هاي ۱۹۶۷، طرح محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است. این طرح شامل ۴ درصد از خاك فلسطين اشغالي و ۱۸ درصد از كرانه باختري رود اردن است كه در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ همراه با نوار غزه، صحراي سينا و بلندي هاي جولان به اشغال اسرائيل درآمده بود. 

به اعتقاد فعالان سیاسی تصويب و اجراي اين طرح به مفهوم آن است كه ۹۶ درصد خاك فلسطين به صهيونيست ها واگذار شده و حاكميت رژيم جعلي اسرائيل بر سرزمين فلسطين به رسميت شناخته شود. اين، دقيقا همان خواسته اي است كه صهيونيست ها طي چند دهه گذشته و پس از اشغال فلسطين در سال ۱۹۴۸ به عنوان يك «آرزو» در سر داشته و تاكنون به علت برخورد با ديوار بلند مقاومت از دسترس آنان دور مانده است. 

چنانچه این طرح از تصويب سازمان ملل بگذرد و تاييد كشورهاي مسلمان را به دنبال داشته باشد پيامدهاي تلخ و خطرآفرين آن، تنها در ادامه اشغال فلسطين محدود نمي ماند، بلكه موج بيداري اسلامي و امنيت تمامي كشورهاي مسلمان را با خطري جدي روبرو خواهد كرد.

به نوشته احمد منتظری اوباما در "سخنرانی معروف خود در دانشگاه قاهره با حمایت از اسلام و مسلمانان امتیازی در جهان اسلام برای خود و ملت آمریکا" به دست آورده است ولی وتوی احتمالی طرح محمود عباس "آثاری مخرّب و منفی و غیر قابل جبران در جهان اسلام" به وجود خواهد آورد.

وی در ادامه نامه اش به اوباما توصیه کرده است که از مرحوم منتظری پیروی کند.

احمد منتظری مدعی شده است که پدرم منصب‌های دنیایی را فدای حمایت از حقوق بشر کرده و نام نیک او در تاریخ باقی مانده است: پدر بزرگوار اینجانب رعایت حقوق بشر و حمایت از مظلومین را از هر نژاد و مذهب که باشند، واجب و لازم می‌دانست و در این راه موقعیت‌ها و منصب‌های دنیایی را فدا نمود و هزینه‌های بس گزاف پرداخت و نام نیک او در تاریخ باقی ماند.

اما احمد منتظری که به همراه پدرش از حامیان ویژه فتنه ۸۸ بوده اند، در شرایطی با حمایت از طرح مشکوک محمود عباس، حامی ملت فلسطین شده است که در جریان آشوب های سال ۸۸ از حامیان شعار "نه غزه نه لبنان" بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
معلومه ديگه مي خواهند طرح فعاليتهاي سياسي خود را اين بار از سياست خارجي شروع كنند چون مي دانند ديگر در كشور تامدتها خريداري ندارند اما غافلند از اينكه سياست خارجي مرد هزار اعتباره ! مي خواهد تا چند خبرنگار فيلمشان را پخش كنند حالا تاثيرش چيز ديگري است .
البته شايد آمريكا توجهي بكند اما نه بخاطر كار آنها بلكه براي برخورد با جمهوري اسلامي ايران .
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا به اوباما التماس کرده؟
بچه همون باباست دیگه
بعد هم ظاهرا دچار خود دولتمرد بینی مفرط شده بنده خدا
این رفتار یعنی گدایی حق مظلوم از ظالم، واقعا چه درسهای بزرگی پدر مرحومشان به ایشان داده است!!!!
Europe
کلا این بنده خدا تعطیله ها . اوباما قسم نامه اصلی خودشو تو آیپک خورده بعد این بنده خدا میگه بیا حق ملت فلسطین رو از اسرائیل بگیر !
جدا می شه جملات گهر بار ایشون روبه عنوان مزحک ترین جملات سال در هر مجله ای انتخاب کرد .
Iran, Islamic Republic of
کی میگه پسر کو ندارد نشان از پدر!
Latvia
اقای منتظري قطعا راست مي گويد! پدرش كه تئوريسين اصلي ولايت فقيه بوده و جدايي دين از سياست را ويراني دين ناميد و با حمايت از مهدي هاشمي معدوم که در مقابل امام قرار گرفت نام نيكي از خود در تاريخ گذاشته است!