پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲
رئیس جمهور کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل:

برده داران، حاکم بر شورای امنیت شدند

سوال های مهم احمدی نژاد از دولت ها و جامعه جهانی
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 187568
به رغم تمایل عمومی انسان‌ها به صلح، پیشرفت و برابری و برادری، همان‌گونه که می‌بینیم جنگ‌ها، کشتارها، فقر گسترده، بحران‌ اقتصادی، تبعیض‌ها، ناامنی‌ها، حقوق و شخصیت ملت‌ها را مخدوش کرده و رنج و خسارات غیر قابل جبرانی را تحمیل کرده است.
برده داران، حاکم بر شورای امنیت شدند
به گزارش جهان به نقل از فارس محمود احمدی‌‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در نشست امروز مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی سخنانی گفت: از رئیس قبلی مجمع تشکر می‌کنم و به رئیس جدید مجمع عمومی تبریک می‌گویم.

بخش های مهم این سخنرانی در ادامه آمده است:

*طی شش سال در موضوعات مختلف جهانی و ضرورت تغییر و تحول در مناسبات سخن گفته‌ایم اما امروز با توجه به تحولات رو به گسترش از منظر دیگری به تحلیل آنها می‌پردازم.

*روشن است که علی‌رغم دستاوردهای بزرگ تاریخی از جمله مجمع ملل متحد که محصول تلاش‌ها و مبارزات انسان‌های آزاداندیش و عدالت‌طلب و همکاری بین‌المللی بوده است، جامعه بشری با آرزوها و آرمانهای فطری خود فاصله بسیاری دارد.

*حدود ۳ میلیارد نفر فقیر در جهان با روزی کمتر از ۲.۵ دلار و بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از آنان بدون حتی یک وعده غذا در روز، زندگی می‌کنند.

*۲۰ درصد از ثروتمندترین، مردم ۷۵ درصد از درآمد را در اختیار دارند و روزانه بیش از ۲۲ هزار کودک به دلیل فقر در مظلومیت کامل، می‌‌میرند.

*برده‌داران و استعمارگران و مسببان جنگ‌های جهانی اول و دوم و نابسامانی‌های پس از آن تا به امروز با تغییر چهره بر شورای امنیت و مراکز اصلی اقتصادی و سیاسی جهان سیطره پیدا کرده‌اند.

*۸۰ درصد امکانات مالی آمریکا در اختیار ۱۰ درصد جمعیت و ۲۰ درصد آن در اختیار ۹۰ درصد جمعیت است. به راستی علت چیست و راه حل کدام است.

*حاکمان در مراکز مدیریت جهانی در مورد فاصله انداختن بین اخلاق و معنویت با زندگی اجتماعی، ادعا می‌کنند که علت این وضع پیروی از راه انبیاء ‌و ضعف ملت‌ها و عملکرد چند گروه و چند فرد است و تنها اندیشه‌ها و راه و روش آنها نجات بخش جامعه بشری است. آیا غیر از این است که علت اصلی با ید در نظام حاکم در امور بین‌الملل و شیوه مدیریت جهانی جست‌وجو کرد، لطفا به این سوال‌ها توجه کنید.

*چه کسانی طی چند قرن دوره سیاه برده‌داری ده‌ها میلیون انسان را از آفریقا و سایر مناطق ربوده و در آمریکا و اروپا قربانی مطامع مادی خود کرده‌اند. تحمیل بیش از ۴ قرن دوره غم‌بار استعمار و اشغال سرزمین و چپاول گسترده منابع و نابودی استعدادها زبان و فرهنگ و هویت ملت‌ها را چه کسانی انجام داده‌اند؟

*چه کسانی جنگ جهانی اول و دوم جهانی را با میلیون‌ها کشته و صدها هزار مجروح و جنگ کره و ویتنام را راه انداختند؟ چه کسانی با فریب‌کاری صهیونیست‌ها بیش از ۶۰ سال آوارگی و جنگ را بر ملت فلسطین و ملت‌های منطقه تحمیل و از آن حمایت کرده‌اند. چه کسانی ده‌ها سال دولت‌های دیکتاتوری و کودتایی را بر ملت‌های آمریکای لاتین‌، آفریقا و آسیا تحمیل کرده‌اند و با آنها روابط صمیمی داشتند؟

*چه کسانی از بمب اتم در مقابل مردم بی‌دفاع استفاده کردند و امروز هم هزاران کلاهک هسته‌ای ذخیره کرده‌اند. اقتصاد چه کسانی متکی به فروش سلاح و ایجاد جنگ برای مصرف آن است چه کسانی صدام را در حمله به ایران و تحمیل ۸ سال جنگ و استفاده از بمب شیمیایی و حمله به شهرها تجهیز و تشویق کردند؟

*چه کسانی به بهانه حادثه مشکوک ۱۱ سپتامبر و در واقع برای سلطه بر خاورمیانه و نفت آن، افغانستان و عراق را اشغال کرده‌ و میلیون‌ها نفر کشته، مجروح و آواره بر جای گذاشته‌اند؟ چه کسانی ده‌ها هزار میلیارد دلار بدون پشتوانه خلق کرده و به طبع آن تورم را به بازار جهانی تزریق و معادل این رقم هنگفت از دسترنج ملت‌ها تصاحب کرده‌اند.

*چه کسانی سالانه بیش از هزار میلیارد دلار یعنی بیش از تمامی کشورهای دنیا هزینه نظامی دارند و به هر بهانه‌ای دائما دولت‌ها و ملت‌های مستقل را به حمله نظامی تهدید می‌کنند.

*بدهکارترین دولت‌های دنیا کدام دولت‌ها هستند؟ مدیران اصلی مراکز اقتصادی سیاستگذاری اقتصاد جهانی چه کسانی هستند؟ چه کسانی مسبب بحران اقتصادی هستند و تبعات آن را در آمریکا، اروپا و همه جهان بر ملت‌ها تحمیل می‌کنند؟

*براستی چه کسانی برای فرو ریختن فوری چند هزار تن بمب بر سر ملت‌ها آمادگی دارند ولی برای رساندن اندکی کمک به مردم بحران‌زده سومالی یا سایر نقاط به ماه‌ها زمان نیاز دارند.

*شورای امنیت که مسئول امنیت جهان است در سیطره چه کسانی است؟ ده‌ها سوال مشابه وجود دارد که البته پاسخ آنها روشن است.

*مثل روز روشن است که همان برده‌داران و استعمارگران و مسببان جنگ‌های جهانی اول و دوم و نابسامانی‌های پس از آن تا به امروز با تغییر چهره بر شورای امنیت و مراکز اصلی اقتصادی و سیاسی جهان سیطره پیدا کرده‌اند.

*آیا اینان صلاحیت ادامه مدیریت را دارند و آیا پذیرفته‌اند که خود را مدعی انحصاری دفاع از آزادی و دموکراسی و حقوق انسان‌ها و ملت‌ها معرفی کنند و با همین ادعا کشتار کنند.

*اگر برخی کشورهای اروپایی به بهانه هولوکاست پس از شش دهه همچنان به صهیونیست‌ها جریمه می‌‌پردازند، آیا مسببان برده‌داری و استعمار نباید به ملت‌های خسارت دیده جریمه بپردازند؟

*اگر خسارت دوران برده‌داری و استعمار پرداخت شود، وضعیت ابرسرمایه‌داران پشت صحنه دولت‌های آمریکا و اروپایی چه خواهد شد؟ آیا فاصله‌ای بین شمال و جنوب باقی خواهد ماند؟

*اگر فقط نیمی از هزینه‌های نظامی دولت آمریکا و متحدانش در ناتو صرف رفع مشکلات اقتصادی ملت‌هایشان شود، آیا اثری از بحران باقی خواهد ماند؟ با پرداخت این مقدار به ملت‌های فقیر نتیجه چه خواهد شد.

*آیا وجود ۲۶۸ پایگاه نظامی و اطلاعاتی آمریکا در آلمان، ۱۲۴ پایگاه در ژاپن، ۸۷ پایگاه در کره جنوبی، ۸۳ پایگاه در ایتالیا، ۴۵ پایگاه در انگلیس و ۲۱ پایگاه نظامی و اطلاعاتی آمریکا در پرتغال و صدها پایگاه در دیگر نقاط جهان معنایی جز اشغال نظامی وجود دارد.

*این کشورها اصرار دارند که شیوه زندگی و باورهای خود را به دیگران تحمیل کنند و به طور رسمی از نژادپرستی حمایت می‌کنند و با دخالت نظامی به تخریب زیرساخت‌های کشورها اقدام کرده و آنها را ضعیف و محتاج می‌کنند و آنگاه با سوءاستفاده از این وضعیت، ثروتشان را به تاراج می‌برند.

*این کشورها با ایجاد اختلاف بین اقوام و ملت‌ها تخم کینه و نفرت را می‌کارند و با ایجاد فضای ناامنی و سوءظن فرصت رشد و شکوفایی را از آنان می‌گیرند.

*آزادی حقیقی، رفاه و امنیت پایدار حق همه ملت‌هاست، کسب این ارزش‌ها نه از طریق اتکا به مدیریت ناصالح جهان و یا دخالت مستکبران و یا از مجرای سلاح‌ نیروهای ناتو، بلکه در سایه استقلال و پذیرش حقوق متقابل و همدلی و همکاری به دست خواهد آمد.

*با استفاده از شبکه استعماری رسانه‌ای در برابر سوال از هولوکاست، سوال‌کننده را مورد هجمه و تهدید قرار می‌دهند و در برابر سوال از حادثه ۱۱ سپتامبر تهدید به تحریم و حمله نظامی می‌کنند.

*سال قبل پس از طرح ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای روشن شدن زوایای پنهان ماجرای تلخ ۱۱ سپتامبر که خواست دولت‌ها و ملت‌های مستقل و حتی ملت‌ آمریکاست، به جای ارائه پاسخ روشن، اینجانب و ملتم توسط دولت آمریکا مورد تحریم و فشار قرار گرفته است.

*به جای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب ۱۱ سپتامبر متهم اصلی را که از مدت‌ها قبل تحت نظر آنها بود، کشتند و به دریا انداختند، آیا نمی‌بایست با محاکمه متهم اصلی، عوامل دیگر تامین‌کننده فضای امن برای هواپیماهای مهاجم به برج‌ها شناسایی و معرفی می‌شدند؟ چرا نباید با محاکمه علنی متهم اصلی عوامل راه‌اندازی گروه‌های تروریستی و تامین جنگ و کشتار به ملت‌ها معرفی می‌شدند؟

*آیا اطلاعاتی است که باید مخفی بماند؟ آنان اندیشه صهیونیستی را مقدس و سوال از اساس و تاریخ آن را گناهی نابخشودنی می‌دانند، ولی توهین و تجاوز به حریم تمام مقدسات بشری و الهی را روا می‌شمارند.

*آیا راهی برای حل مشکلات بشری و نیل به آرزوهای تاریخی برای صلح و امنیت و برابری از درون سازوکارهای فعلی حاکم وجود دارد؟ همه کسانی که تلاش کرده‌اند با حفظ اندیشه و مبانی وضع موجود اصلاحاتی انجام دهند، شکست خورده‌اند. تلاش‌های ارزشمند جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و گروه ۱۵ و تلاش‌های برخی شخصیت‌ها، اگرچه تاثیراتی داشته است ولی نتوانست وضعیت را بطور اساسی تغییر دهد.
* تغییرات و اصلاحات برای تشکیل کامل و واقعی سازمان ملل نیاز اصلی و اساسی است که مجمع عمومی باید به آن بپردازد.

* فطرت ملت‌ها بیدار شده است و به موازات افزایش آگاهی‌های عمومی، دیگر تحقیر، ظلم و تبعیض را برنمی‌تابد. جهان اکنون بیش از هر زمان دیگری شاهد بیداری گسترده در سرزمین‌های اسلامی و در آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکاست و هر روز بر دامنه تحولات عدالت‌طلب و آزادیخواه افزوده می‌شود و بدین ترتیب راه به سوی آن آینده درخشان گشوده‌تر می‌شود.

* ملت بزرگ و تمدن‌ساز ایران آماده است تا در این مسیر زیبا و پرافتخار دست دیگر ملت‌ها را به گرمی بفشارد و در راستای اراده جمعی جهانی همه توان خود را به مشارکت بگذارد، سلام بر عشق و آزادی، سلام بر عدالت و آگاهی و سلام بر آینده روشن و درخشان بشری.

*پیشنهاد سال گذشته‌ام برای تغییر ترکیب سازمان ملل را تکرار می‌کنم. زمان موعود امام زمان در آینده محقق خواهد شد. این وعده قطعی خداوند است. او با همراهی حضرت عیسی مسیح و پیشاپیش همه صالحان و آزادی‌خواهان ظلم و. بی عدالتی را ریشه کن می‌کند.

*امام زمان طعم شیرین زندگی را به یکایک انسان‌ها خواهد چشانید. امروز فطرت انسان‌ها بیدار شده و دیگر تحمیق و تحقیر و ظلم و تبعیض را بر نمی‌تابد. جهان شاهد بیداری گسترده سرزمین‌های اسلامی در آمریکا و آفریقا و آسیا و اروپا است و هر روز بر دامنه آزادی خواهان اضافه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
توهم مديريت جهان ، سخنراني براي صندلي هاي خالي .حضور نمايندگان كشورهايي همچون وينسنت ، كومور ، افغانستان و ...
اينست جايگاه ما در جهان!!!
United States
صندلی خالی مستکبران جهانی برای ما سند افتخار در آینده ایست که حکومت جهانی دست صالحان خواهد بود
برای ادمهایی که عیار و مقیاس ارزش انسانها رو در پول و ثروت و فیس و فر می دونن فقط اروپایی ها آدم هستن و کشورهای دیگه مثل همون کومور و افغانستان و غیره به حساب نمیان چون فقیرن و مظلوم.
خدا رو شکر می کنم که فرمایشات دشمن شکن و استکبارستیزانه دکتر احمدی نژاد صندلی های سازمان ملل رو که جای همفکری انسانهاست نه گرگهای انسان نما از لوث وجود نمایندگان کشورهای مستکبر پاک کرد