کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عزیمت رئیس کل بانک مرکزی به آمریکا

28 شهريور 1390 ساعت 12:07


رئیس کل بانک مرکزی در رأس هیئتی بلند‌پایه از مقامات اقتصادی کشور برای شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به آمریکا سفر کرد.

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران‌، اعلام کرد: محمود بهمنی در رأس هیئتی بلند پایه از مقامات اقتصادی کشور برای شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به آمریکا سفر کرد.

بنابراین گزارش نشست مشترک صندوق بین المللی پول (imf) و گروه بانک جهانی (world bank group) همه ساله در دو نوبت برگزار می‌شود، که طی آن از تمامی رؤسای کل بانک‌های مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو دعوت به عمل می‌آید.

براساس این گزارش، اجلاس بهاره در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه (سالانه) به طور معمول اواسط مهرماه در واشنگتن برگزار و هر سه سال یک بار نیز یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می‌شود.

در اجلاس پاییزه امسال نیز که طی روزهای 28 شهریور تا 4 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه به منظور شرکت در اجلاس یاد شده عازم واشنگتن شدند.

از مهمترین نشست‌های این اجلاس، می‌توان به میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و روسای کل گروه 24، نشست معاونان گروه 24، اجلاس کمیته پولی و مالی بین المللی (imfc) و کمیته توسعه (dc) اشاره کرد.

حضور مقامات بانکی و اقتصادی کشورها در این اجلاس فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد، تا ملاقات‌هایی میان رؤسای کل و سایر اعضای هیئت‌های اعزامی از کشورهای مختلف در راستای افزایش ارتباط و همکاری های بانکی و اقتصادی فیمابین صورت گیرد.

قرار است بهمنی، در حاشیه جلسات یاد شده ، ملاقات‌هایی با مسئولان ارشد بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف پیرامون موضوعات مورد علاقه و گسترش همکاری‌های بانکی، اقتصادی و منطقه‌ای داشته باشد.

در این راستا، جلسه‌ای نیز بین هیئت بانک مرکزی و مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول و همچنین رئیس و کارشناسان اداره خاورمیـانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 187016

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/187016/عزیمت-رئیس-کل-بانک-مرکزی-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com