کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنان جالب روحانی اصلاح طلب مجلس؛

نظام به خواسته خاتمی عمل کرده است/ جریان ما صاحب دارد

سران اصلاح‌طلب با بزرگواری سکوت کرده‌اند!

16 شهريور 1390 ساعت 11:02

قدرت الله علیخانی ‌ادعا کرد که آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی نشانه همراهی نظام با خواسته های سید محمد خاتمی است.


به گزارش جهان، نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم با اشاره به آزادی ۱۲۱۸ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح که حدود ۱۰۰ نفر از زندانیان فتنه را هم شامل می شد،‌ گفت که این نشان از همراهی نظام با راهکارهای مثبت محمد خاتمی است.

وی با بیان اینکه سیدمحمد خاتمی هم برای ایجاد اعتدال در جامعه پیشنهاداتی از جمله آزادی زندانیان سیاسی و...، داده بودند، به ایلنا گفته است: دیدیم که همین چندی پیش، تنی چند از زندانیان سیاسی آزاد شدند و این خود یک قدم خیلی خوبی بود و نشان از همراهی نظام با این راهکارهای مثبت است.

علیخانی با بیان اینکه به خاطر آزادی زندانیان سیاسی از نظام تشکر می‌کنیم، گفت: آزادی زندانیان سیاسی امیدواری خوبی را در فضای سیاسی جامعه به وجود آورده و امیدواریم در آینده هم زندانیان سیاسی دیگر هم آزاد شوند.

علیخانی در شرایطی آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی را نشانه همراهی نظام با خواسته های سید محمد خاتمی توصیف کرده که اصولگرایان چنین اعتقادی ندارند.

حسین شریعتمداری روز شنبه با اشاره به ادعای "برخی تحلیلگران خارجی و شماری از افراد نزدیک به سران فتنه در داخل کشور که تلاش می کنند عفو و آزادی این عده را دلجویی از مدعیان اصلاحات قلمداد کنند"، در روزنامه کیهان نوشت: به آسانی می توان قضاوت کرد که عفو و آزادی این عده از فریب خوردگان، اقدام آشتی جویانه نظام برای دلجویی از عاملان اصلی فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ بوده است یا بخشش کسانی که به وطن فروشی و خیانت سران فتنه پی برده و با ابراز نفرت و انزجار از آنان، خواستار بازگشت به چرخه سالم و طبیعی زندگی و خدمت به نظام و مردم وطن خویش بوده اند؟ عفو و آزادی کسانی که آشکارا نسبت به سران فتنه اعلام نفرت و انزجار کرده و برای این نفرت و انزجار خود، ده ها دلیل و علت مستند و غیرقابل تردید آورده اند چگونه می تواند اقدامی همسو با خواست فتنه گران باشد.

علیخانی در ادامه مصاحبه اش درباره انتقادات گسترده ای که از فعالان و هدایت کنندگان جریان فتنه در فضای رسانه ای وجود دارد،‌ در سخنان جالبی گفته است: برخی از شخصیت‌های اصلاح طلب بزرگواری می‌کنند و در مقابل توهین‌هایی که به آن‌ها می‌شود مصاحبه نکرده و با این کار می‌خواهند به آرام شدن فضای جامعه کمک کنند.

این فعال سیاسی که از حامیان ویژه آقای هاشمی رفسنجانی هم به شمار می رود، محمد موسوی خویینی‌ها را از جمله افرادی نام برده که به گفته او در معرض حمله رسانه ای قرار گرفته است.
علیخانی گفته است: آقای موسوی خویینی‌ها از شخصیت‌های اصیل انقلاب و مورد اعتماد امام راحل بوده است. 

آقای خوئینی ها، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز است. او و حزب متبوعش از حامیان و تقویت کنندگان فتنه و حتی متهم اصلی آشوب شب ۳۰ خرداد ۸۸ که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن شد، شناخته می شوند.

علیخانی همچنین درباره احتمال جایگزینی گروهی از اصولگرایان به جای اصلاح طلبان، اظهار داشت: اصلاحات یک خواست عمومی جامعه است و جریان اصلاحات هم بزرگان و شخصیت‌هایی دارد که به آن‌ها شناخته می‌شود، به یک معنا می‌توان گفت که اصلاحات صاحب دارد.

نماینده قزوین در مجلس، بدون نام بردن از افراد موردنظرش افزود:‌ رهبران اصلاحات شخصیت‌های بزرگی هستند، که هم پایبند به قانون اساسی هستند و هم کشور و نظامشان را دوست دارند. 

علیخانی توضیح نداد که منظور او از سران اصلاحات همان سران فتنه 88 هستند یا شخصیت های دیگری مدنظر او قرار دارند؛ زیرا سران فتنه متهم به ایستادگی در برابر رای مردم و قانون، ایجاد و هدایت فتنه، براندازی در کشور و همسویی با دشمنان هستند و تاکنون از رویکرد خود اعلام برائت رسمی نکرده اند.


کد مطلب: 184837

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/184837/نظام-خواسته-خاتمی-عمل-کرده-جریان-صاحب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com