کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الهیان در گفت وگو با جهان مطرح کرد:

۲۱ امضا برای طرح سوال از وزیر ارشاد بخاطر مطالب موهن

23 مرداد 1390 ساعت 17:51

دبیر کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به اهانت روزنامه ایران به حجاب و چادر گفت: وزیر ارشاد باید به سوال ۲۱ نماینده مجلس در خصوص مطالب توهین آمیز ویژه نامه خاتون روزنامه ایران پاسخگو باشد.


زهره الهيان نماینده تهران در مجلس در گفت وگو با خبرنگار جهان با بیان اینکه نمایندگان مجلس در این سوال از سید محمد حسینی وزير ارشاد دلايل اهانت به چادر در ويژه نامه خاتون ۱ روزنانه ایران را جويا شده اند، افزود: نمايندگان سوال کننده از چادر به عنوان مشخصه زن ايراني ياد كرده اند و از اينكه ويژه نامه خاتون اين نوع حجاب را ميراث مجالس عياشي ناصر الدين شاه در بلاد فرنگ ميداند به شدت انتقاد كرده اند.

وی افزود: در متن این سوال همچنين از اينكه در ویژه نامه مذکور برخي زنان معلوم الحال و با سوابق نه چندان شايسته که در کنار دیگر بانوان صاحب نام به عنوان الگوي زنان ايراني و نقش آفرين معرفي شده اند ابراز تعجب، و خواستار پاسخگويي از مقام مسئول مربوطه شدند. همچنین آمده است که آيا جذب آراء جوانان و زنان جهت انتخابات آتي و انتخاباتهاي آينده آنقدر براي جريان انحرافي مهم مي نمايد كه حاضر است ارزش حجاب برتر را ذبح نموده و از حجاب استفاده ابزاري براي كسب اراء در انتخابات آتي نمايد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه زن مسلمان ايراني و دختر هوشمند و فرهيخته آگاه تر از آن هستند كه ابزار مقاصد اين گروه قرار گيرند، افزود: انتشار چنین مطالبی از سوی روزنامه دولتی یک رویکر فرهنگی نبوده بلکه نشان دهنده خطر نفوذ لیبرالیسم فرهنگی در دولت اصولگرا است که ما بارها آنرا گوشزد کردیم و شواهدی را مشاهده می کنیم که این موضوع را تائید می کند.

الهیان با تاکید بر اینکه ما این موضوع را دعوای قدرت می دانیم، تصریح کرد: جریان انحرافی تلاش دارد تا به گفته یکی از رهبران این جریان به هر نحوی که شده ۱۵ میلیون رای مردمی که آنها مد نظر دارند را بدست آورد و برای همین منظور حجاب و چادر را وسلیه و ابزار برای جلب آرای بخشی از زنان قرار داده است.

وی افزود: حجاب یک مساله اعتقادی است و نباید فدای قدرت و باقی ماندن در قدرت شود و در شرایط فعلی بین المللی که مسلمانان علیه استکبار و ظلم به پا خاستند و مردم مظلوم انگلیس شورش کردند، انتشاری چنین مطالبی مشکوک است و نمی توان خوشبینانه به آن نگاه کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه سوال مذکور تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده، تصریح کرد: این سوال به کمیسیون تخصصی ارجاع خواهد شد و وزیر باید با حضور در کمیسیون به آن پاسخ دهد.


کد مطلب: 181316

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/181316/۲۱-امضا-طرح-سوال-وزیر-ارشاد-بخاطر-مطالب-موهن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com