سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲
رهبر به جهان خبر داد؛

ورود مجلس به انتشار مطالب اهانت آمیز در روزنامه ایران

شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 181125
رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس با اشاره به توهین بی سابقه به عفاف و حجاب در روزنامه ایران، گفت: نمایندگان مجلس این مطالب اهانت آمیز روزنامه ایران را بررسی می کنند.
محمد تقی رهبر نماینده اصفهان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار جهان با بیان اینکه در ویژه نامه «خاتون» روزنامه ایران تعبیر بدی در مورد حجاب زنان و چادر بکار رفته است، افزود: حجاب و چادر لباس اکثر و توده زنان ایران بوده و مورد قبول همه جز تعدادی زنان که لباسهای مانکن می پوشند، است.

وی افزود: اینجانب بخشی از مطالب این ویژه نامه را خواندم و دیدم که این مطالب اهانت آمیز است.

رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس تصریح کرد: اینجانب بعنوان یک نماینده روحانی فردا در خصوص محتوای این مطالب و اهانت های انجام شده، با نمایندگان مجلس صحبت خواهم کرد و ضمن بررسی این موضوع، تصمیم می گیریم که چه کاری باید انجام دهیم.

روزنامه ایران در ویژه نامه "خاتون" با اشاره به مساله حجاب گذاشته‌، چادر مشکی را نامتناسب با ویژگی زنان و دختران ایرانی و تحمیل شده ناصرالدین‌شاه قاجار معرفی کرد.

این روزنامه در بخشی از ویژه نامه با مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای معزول رئیس‌جمهور به گفت وگو نشسته و به نقل از او رنگ مشکی چادر را "متکبرانه" و نتیجه تحمیل شاهان قاجار به زنان و دختران ایرانی دانسته که از مجالس عیاشی شبانه در اروپا بیرون آمده است.

کلهر در سخنانش درباره زمان و نحوه ورود چادر مشکی به ایران مدعی شده است: ناصر الدین شاه در سفرهای اروپایی شب که به مجلس عیاشی می‌رفت، می‌دید آنجا لباس مردها مشکی است. کلاه سیلندری مردها مشکی است و زن‌ها هم با لباس مشکی می‌آیند. این به نظرش آمد که یک نوع سنگینی و وقار دارد وگرنه در اسلام به صراحت داریم که رنگ تیره مکروه است. این رنگ مشکی متکبرانه را ناصرالدین شاه آورد. خدا لعنتش کند. همین‌جور آتش به قبرش ببارد. خیلی مرد ملعونی است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به شدت باید با این بی شرم ها برخورد کرد
مسئولین نزد خدا و مردم باید پاسخگو باشند اگر از کنار این مسئله بی تفاوت رد شوند فردا پاسخگوی ملت نخواهند بود
Iran, Islamic Republic of
با حرفهای آقای رهبر موافقم
البته این جمله ایشون جای بررسی داره که گفتن:
چادر لباس اکثر زنان ایرانی است