جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

دستگاه‌قضا با اراذل و اوباش مماشات نكند

جمعه ۳۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 177129
رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد به اينكه برخورد با اراذل و اوباش با در نظر گرفتن اشد مجازات مطالبه همه آحاد جامعه است، گفت: اگر دستگاه قضايي و نيروي انتظامي بخواهند با مماشات با اين افراد برخورد كنند به مسامحه متهم مي‌شوند.

به گزارش ایسنا، هادي مقدسي با تاكيد به ضرورت برخورد با اراذل و اوباش به عنوان محاربان حكومت قرآني تصريح كرد: در حال حاضر دشمن در صدد القاء فضاي ناامني در كشور ماست تا بتواند با بزرگ جلوه دادن مسايل و مطالب ايران به نحوي بيداري اسلامي در منطقه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وي افزود: اگرچه آنچه امروز توسط اراذل و اوباش در كشور اتفاق مي‌افتد بسيار ضعيف و كمرنگ است اما اراده‌اي قدرتمند از طرف استكبار پشت آن قرار دارد تا به اين فضا دامن بزند و آنچه امروز در برخورد با اين افراد دنبال مي‌شود مطالبه عمومي مردم است نه يك وظيفه سياسي براي حكومت.

رييس كميسيون اجتماعي با تاكيد بر اينكه مردم ما تمام هستي خود را در كف اخلاص گذاشته و تقديم راه خدا كردند تا يك فضاي ارزشي، اخلاقي توام با آسايش و امنيت در محيط زندگي آنها حاكم شود، اظهار كرد: اما متاسفانه امروز عده‌اي با خط گرفتن از دشمنان اين ملت مي‌خواهند اين شرايط بسيار خوب و شيريني كه مردم ما از آن بهره مند هستند را به يك فضاي غبارآلود توام با ناامني تبديل كنند.

مقدسي با تاكيد به اينكه براي مبارزه با اراذل و اوباش و بازگرداندن آرامش مدنظر توام با ارزش هاي ديني و اخلاقي هيچگونه خلاء قانوني وجود ندارد، تصريح كرد: اگر دستگاه قضايي براي قضات به خوبي تبيين و تفسير كند كه عمل اراذل و اوباش در حقيقت محاربه با نظام و حكومت اسلامي است شايد با اين وضعيت امروز كه موجب جري‌تر و گستاخ‌تر شدن اراذل و اوباش شده مواجه نمي‌شديم.

وي افزود: براحتي مي‌توان با ارايه استنباط صحيح و تفسير عملكرد اراذل و اوباش براي قضات آنها را به سمت در نظر گرفتن اشد مجازات براي اراذل و اوباش سوق داد، وقتي آنها براحتي و بدون در نظر گرفتن شرايط نظام، مملكت و مردم به قتل، سرقت مسلحانه، تهديد، راه‌بندان و حمل سلاح سرد مبادرت مي‌كنند كه قانون مجازات آن امروز كاملا آماده و در دست مجريان است، هيچ توجيهي براي عدم برخورد قاطع با آنها پذيرفته نيست.

رييس كميسيون اجتماعي ادامه داد: ما امروز فقط انتظار داريم كه دستگاه قضايي، نيروي انتظامي و ضابطين برخورد دقيق، قاطع و صحيح با اينگونه عوامل داشته باشند چراكه امنيت و ناموس مردم در معرض تهديد اين عوامل بيگانه است، لذا اگر اشد مجازات براي اراذل و اوباش در نظر گرفته شود و به سمع و نظر مردم برسد مي‌تواند پيشگيرنده و متنبه كننده براي بقيه باشد.

نماينده مردم بروجرد در خانه ملت به رسانه‌ها توصيه كرد: مطالبات برخورد با اراذل و اوباش را فقط متوجه دولت، حكومت و نيروي انتظامي ندانند چراكه اين مطالبه مردم از قوه قضاييه و نيروي انتظامي است.

مقدسي در پايان خاطرنشان كرد: انتظار مي‌رود، مسوولان ذيربط هر چه سريعتر با شديدترين مجازات‌هاي ممكن آن فضاي آرام اخلاقي توام با ارزش‌هاي ديني را در جامعه تحكيم بخشند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
دستگاه قضا برای اینکه غربی ها ایران را متهم به نقض حقوق بشر نکنند این اواخر جانیان و اراذل و اوباش را مجازات نمی کند. این درست همان چیزی است که غربی ها می خواهند یعنی گسترش نا امنی توسط اراذل و اوباشی که همه از طریق ماهواره ها از خود آن غربی ها خط می گیرند. قوه قضاییه هم با تعلل و سستی در مجازات جانیان درست دارد مطابق میل غربی ها عمل می کند به جای اینکه حقوق مردم ایران را استیفا کند و امنیت را به جامعه برگرداند.